Svar: 333
Tråde: 74
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg skal sende et ur til Malmø, i en byttehandel, men jeg kan ikke forsikre for mere end 8900 Dkk.
Jeg ved godt at jeg kan bruge UPS og lign. men det koster 1K !!!
Er der nogle af jer derude der har prøvet at sende noget til Sverige ?
Og hvordan gjorde i ?
Jeg er på spanden da uret modsat vej er sendt
Har du en ide til løsning ?
•
Hej! Jag har skickat ett par ur från danmark till sverige, utan førsækring dock, men det har fungerat felfritt. Kostar bara ca 50 kr. Om det ær så dyrt med frakt/ førsækring vore det bæsta kanske att åka till Malmø sjælv..?
Mvh / Ørjan
•
Svar: 19
Tråde: 1
Forsendelse og forsikring koster - det er konsekvensen af at have et ur.
Som tidligere nævnt her i forummet er Wilson Logistics udmærket - jeg brugte dem for at sende et ur til Tyskland - alting fungerede perfekt - og de var venlige.
Er uret allerede over Sundet?
hilsen
dirk e.
•
Svar: 303
Tråde: 20
Ja nu siger du Potter AB at det koster ! Men 1000,- Av min guld tand.
Hvis det koster 1000,- ville jeg selv tage en tur over sundet.
Ja nu bor du i Århus, men en tog billet koster vel ikke mere end
400,- og så kan du få en lille tur ud af det.
Mvh.
Kim.A.S.Ingvardson
•
Svar: 333
Tråde: 74
potter AB Skrev:Forsendelse og forsikring koster - det er konsekvensen af at have et ur.
Som tidligere nævnt her i forummet er Wilson Logistics udmærket - jeg brugte dem for at sende et ur til Tyskland - alting fungerede perfekt - og de var venlige.
Er uret allerede over Sundet?
hilsen
dirk e.
Tja... konsekvensen af at have et ur

. Nu var det lige et ur, men det kunne have været så meget andet. Uanset hvad jeg skulle have sendt, er det da mærkeligt, at Postdanmark ikke vil forsikre for mere end ovennævnte beløb, for en pakke til Sverige
Skulle den til baltikum

var det ingen problem
Men uret er over både Kattegat og Sundet med UPS. Koster det samme som en kørertur incl. færge... ca. 600kr... lidt billigere end forventet.
•
Svar: 19
Tråde: 1
Ja, ja, beklager - jeg forstår da godt reaktionerne.

Jeg har for nylig selv sent et ur til Tyskland for ca. 800 kr..- forsikringen udgjorde ca. halvdelen.
Årsagen til de høje priser er, at der på trods af EU stadigvæk afkræves moms og afgifter på import af "internationale" forsendelser, også indenfor EU.
Gad vide, hvorfor man ikke har harmoniseret reglerne på dette område, d.v.s. afskaffet de overflødige satser. Før eller senere må dette ske.
venlig hilsen
dirk e.
•