Ure fra Randolph & Co ell.?
Hej

Jeg har lige været i Lissabon og var forbi en af de gode urbutikker. Jeg så nogle ure fra Randolph & Son, eller fra Rudolph & Son, eller også var det fra Ingolph & Son. Det husker jeg ikke. Er der nogen der kender disse ure?. Undertitlen var "Timemasters of London". De stod side om side med Lange & Söhne, Panarai etc., så billige var de formentlige ikke.

Mvh

Anders Olsen
<!-- e --><a href="mailto:anders@iac-nordic.dk">anders@iac-nordic.dk</a><!-- e -->
Svar
Lur mig om det ikke er Arnold & Son. Det er et relativt nyt relangeret mærke (ca. 1995), som laver eksklusive ure i engelske John Arnolds fodspor. Arnold leverede ure tilbage i 1700-tallet til de engelske opdagelsesrejsende.
Arnold & Son er en del af koncernen The british masters, som tæller 6 af Englands forhenværende største urmagere. Bla. også Graham og Tompion. Alle ure er produceret i Schweiz, men hviler på engelske traditioner. Selskabet The British masters er et lille selvstændigt selvskab, som er stiftet af urentusiaster.
The british masters får primært deres værker fra Jaquet (som faktisk har en andel i TBM). Jaquet bruger fortrinsvis Valjoux ebauche. Jaquet er blandt andet også kendt for at have leveret værket til Panerai Radiomir Split second, men leverer også værker til en række andre fine producenter. Specielt kendt er deres chronographværk Venus.
Selv om urene fra The British Masters er dyre, er der forholdsvis meget value-for-money. Men de når ikke op på niveau med "The big three"; AP, VC og PP.

Mads Gjødesen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)