Service forskel/ringe service
#1
Jeg var i kbh her forleden og ville have bare lige have pudset lidt på lænken. Det vidste jeg godt kunne lade sig gøre uden det helt store besvær, men da jeg lige var på strøget gik jeg ind hos klarlund der og ville høre om man ikke lige kunne strejfe den med deres "pudseklud"?? Men nej det kunne man ikke, det kostede 950,- og så skulle man vente en uge!!!!!!! Nå men jeg tænkte så at det måtte de kunne gøre bedre, så jeg travede op til klarlunds afd. ved SAS og der var der ingen problemer. Jeg skulle endda ikke betale noget for det og jeg tilbød endda at give noget. Selvom jeg måske havde givet 150-200,- for det "lille" stykke arbejde, villet jeg stadig have betragtet det som værende god service, men jeg blev selvfølgelig glad, men så tænkte jeg bare, at HVORDAN kan det være der er så stor forskel på de medarbejdere i 2 afd. så relativ tæt på hinanden??? jeg må nok indrømme at hvis jeg lige skulle ud og købe mig et nyt ur så vil jeg ikke sætte mine ben der igen. Nå men det var bare lige et surt opstød herfra. God Jul allesammen
Svar
#2
Ulrich Skrev:Jeg var i kbh her forleden og ville have bare lige have pudset lidt på lænken. Det vidste jeg godt kunne lade sig gøre uden det helt store besvær, men da jeg lige var på strøget gik jeg ind hos klarlund der og ville høre om man ikke lige kunne strejfe den med deres "pudseklud"?? Men nej det kunne man ikke, det kostede 950,- og så skulle man vente en uge!!!!!!! Nå men jeg tænkte så at det måtte de kunne gøre bedre, så jeg travede op til klarlunds afd. ved SAS og der var der ingen problemer. Jeg skulle endda ikke betale noget for det og jeg tilbød endda at give noget. Selvom jeg måske havde givet 150-200,- for det "lille" stykke arbejde, villet jeg stadig have betragtet det som værende god service, men jeg blev selvfølgelig glad, men så tænkte jeg bare, at HVORDAN kan det være der er så stor forskel på de medarbejdere i 2 afd. så relativ tæt på hinanden??? jeg må nok indrømme at hvis jeg lige skulle ud og købe mig et nyt ur så vil jeg ikke sætte mine ben der igen. Nå men det var bare lige et surt opstød herfra. God Jul allesammen

En oppudsning af en lænke er noget man hos Povl Klarlund A/S foretager på værkstedet som ligger på Vesterbrogade. Alrdig i butikken, hvis der vel at mærke er tale om en rigtig oppudsning. Lænken afleveres i butikken og den hentes så når den er færdig / har været en tur på værkstedet. En uges ventetid er ikke unormalt. Et komplet service eftersyn af et Rolex ur inkl. oppudsning af lænke tager normalt min. 4 uger, så ...

Mener at kende butikken på Vesterbrogade og et par af medarbejderne rimeligt godt, jeg ved derfor, at man p.t. har MEGET travlt på værkstedet og har haft det i flere måneder efterhånden. Derfor meget naturligt, at man ikke altid slår hælene i, når en kunde "lige dukker op" og beder om at få sin urlænke "frisket op" nu og her.

Hvad den lille Klarlund afdeling i SAS Royal Hotel (går udfra det er den du taler om ...!?) har formået, at lokke de travle urmagere på værkstedet til nu og her skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men glæd dig over, at du er kommet til så hurtigt, og at man øjensynligt har været villig til at lægge andre kunders ure fra sig, og i stedet - omend i en kort - periode, har brugt tid på dit ur/lænke.

Er du en specielt god kunde hos Klarlund, som har handlet der jævnligt og ofte ? Jeg bliver såmænd bare nysgerrig og det kunne være rart at have et og andet at sætte "det hele i relief" til, synes jeg. Med "i relief til" mener jeg, om der er noget som gør at du har krav på en speciel hurtig service ift andre kunder Icon_question Icon_e_confused

Er ikke ansat i branchen og følgende/nedenstående er IKKE møntet på dig personligt, men er derimod en generel betragtning:

Jeg må ærligt indrømme at jeg igennem årerne og specielt voldsomt det seneste års tid eller to (ikke bare hos Klarlund) mange steder (læs: urforretninger) har lagt øre og øjne til div. kunders mere eller mindre krævende og urimelige fordringer/opførsel.

Tryk avler som bekendt modtryk. Det er utroligt hvad man kan opnå når man er seriøst venlig og en smule ydmyg i sin optræden. Bedrevidenhed og en belærende optræden er desværre dagligdagen for mange i den branche og et totalt (og så er det mildt udtrykt) turn off for de ansatte de pågældende steder.
Svar
#3
MikaelHansen Skrev:Tryk avler som bekendt modtryk. Det er utroligt hvad man kan opnå når man er seriøst venlig og en smule ydmyg i sin optræden. Bedrevidenhed og en belærende optræden er desværre dagligdagen for mange i den branche og et totalt (og så er det mildt udtrykt) turn off for de ansatte de pågældende steder.

Så sandt, så sandt. Jeg har erfaret præcis det samme.
Har faktisk en pudsig lille hændelse som jeg vil dele med jer:

Jeg var kommet ind i en større København'sk urmagerforretning for at få tilpasset lænken på et brugt ur jeg havde købt. Jeg var fra starten indstillet på at betale en hundredekrone eller hvad sådan noget nu måtte koste. Jeg sagde også til den flinke mand ved disken at han endelig måtte tage den tid det nu engang tog, ingen grund til hastværk for min skyld. Imens kunne jeg jo så studere forretningens øvrige udvalg af skønne ure.

Efter et par minutter blev jeg "kaldt over" for at prøve om lænken passede, men der skulle lige et led mere af. Ingen problemer.
Samtidig kommer 2 midaldrende kvinder ind i forretningen. Man fornemmer tydeligt på deres "attitude", at de har altså penge og forventer en service derefter Icon_e_confused

Den sjove del kommer her: De 2 kvinder fremviser ekspedienten et ur som den ene har købt i udlandet. Uret er sprit-nyt. (Måske man allerede her burde være lidt mere ydmyg i sin fremtoning, jeg mener, man kommer ind i en forretning med et sprit-nyt ur købt andetsteds og forventer service - helt ærlig Icon_e_confused)
Nå, men hun siger så at hun skal have tilpasset lænken og ekspedienten oplyser at når uret ikke er købt i forretningen, så er det mod betaling.
Det er ikke noget der falder i de 2 "fine damers" smag, men lettere irriteret får de så spurgt til "hvad han så skulle have for det", svaret var 120,- - de indvilliger i at få ordnet det, og ekspedienten begynder sit arbejde på uret.

I mellemtiden er mit ur blevet klart, og sidder nu perfekt på håndleddet. Jeg spørger hvad det skal koste og bliver mødt med et smil, samt ordene "Det er i orden".

Jeg smiler tilbage, og ved præcis hvad ekspedienten mener, hvorefter jeg glad forlader butikken.

Lang historie, men ganske lærerig synes jeg.
En ydmyg fremtoning kommer man ofte langt med - forståeligt nok...
Svar
#4
Jeg er absolut helt enig. Attituden er alfa omega. DEsværre er John ikke at finde hos Laier mere, hvilken var den mest service-mindede person, jeg har mødt i en urforretning i DK! Hvis du åbner for dig selv JOhn eller noge ti den stil, så send mig evt. en mail!!

Mvh THomas Bech
Svar
#5
jeg må indrømme at problemet med dårlig service er noget jeg er stødt
på indtil flere gange i flere forskellige forretninger og det syntes jeg er
urimeligt da jeg selv er meget høflig og altid udviser respekt for
butikspersonalet og deres arbejde, det er ligesom om at noget af
entusiasmen mangler hos nogle af de ansatte og det er meget muligt
at det kun er et job men når man sælger ure til mange tusinde kroner
og nogen gange flere hundrede tusinde kroner så kan man ikke forvente
at kunden har travlt med at komme videre derimod må man give sig tid
til at sludre lidt om vind og vejr og ure først og fremmest. Jeg er sågar
engang blevet bedt om ikke at prøve et ur på da det er meget hårdt for
remmen???? sjovt nok sad uret på en bøjle som simulerer et håndled og
det er åbenbart ikke hårdt for remmen, det hører ingen steder hjemme
når man kigger på et ur til en pris der ligner udbetalingen på en villa,
jeg kunne endda forstå det hvis remmen var helt ny og lige men nej den
var naturligt nok formet efter den bøjle som den har siddet på i måske
månedsvis og sikkert blevet taget af og på mange gange men man har
vel ikke fornemmet en handel og derfor responsen gætter jeg på, anyway
den slags forekommer ikke i udlandet i langt større og mere
velassorterede butikker og det kunne vi lære noget af herhjemme.
Svar
#6
jeg har flere gange haft maget dårlig erfaring med Klarlund på Strøget - hvilke undre mig meget. Klarlund på veesterbrogade og SAS er derimod altid meget høflige og hjælpsomme.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)