Hvilken bog om Rolex er bedst ???
Jeg skal købe min egen julegave, og det skal være en bog om Rolex. Der er 2 jeg er blevet lidt lune på, nemlig:

Vintage Rolex Sports Models af Martin Skeet, Nick Urul

eller

Rolex Wristwatches af James M. Dowling, Jeffrey P. Hess

Hvilken en af disse 2 bøger er bedst til de lange mørke dag ???

Hvad er godt ved den ene henholdsvis den anden.

MVH
Per
Svar
Rolex Wristwatches af James M. Dowling, Jeffrey P. Hess
Kan vel betragtes som en bibel med alle typer af Rolexure fra dress til sport og historien bag disse - samt meget dybdegående beskrivelse af flere af disse modeller. En stor, tung, god bog om Rolex ure frem til starten af 90'erne.

Er kun om sportsure - tilgengæld går den i dybden og man kan bruge den til at verificere mange ting - om et ur skulle være frankenwatch (sammensat af flere urmodellers dele) etc. mange ens flotte sammenligningsbilleder inddelt efter model og modelhistorie. Ligeledes gennemgåes papirer, bokse og lænker m.m. gennem tiden for Sportsmodellerne. Til sidst er der vist auktionspriser - outdated i dag men ret interessant.

Jeg har begge og bruge den sidste mest - men jeg er også sportsur fan, hvis du vil vide noget generelt om Rolex er den første klart den bedste.

/Jan
Svar
Jeg har begge og er 100% enig i hans punkter!
Svar
Jan Sørensen Skrev:Rolex Wristwatches af James M. Dowling, Jeffrey P. Hess
Kan vel betragtes som en bibel med alle typer af Rolexure fra dress til sport og historien bag disse - samt meget dybdegående beskrivelse af flere af disse modeller. En stor, tung, god bog om Rolex ure frem til starten af 90'erne.

Er kun om sportsure - tilgengæld går den i dybden og man kan bruge den til at verificere mange ting - om et ur skulle være frankenwatch (sammensat af flere urmodellers dele) etc. mange ens flotte sammenligningsbilleder inddelt efter model og modelhistorie. Ligeledes gennemgåes papirer, bokse og lænker m.m. gennem tiden for Sportsmodellerne. Til sidst er der vist auktionspriser - outdated i dag men ret interessant.

Jeg har begge og bruge den sidste mest - men jeg er også sportsur fan, hvis du vil vide noget generelt om Rolex er den første klart den bedste.

/Jan

Er helt enig med Jan i hans "anmeldelser". Er også - som Jan - mest til Rolex' sportsmodeller ...toolwatches, så Skeet & Urul er uundværlig - for mig Icon_e_wink
Svar
Jeg anser det som meget misvisende at samtlige skiver, visere og markeringer er lavet i Photoshop i Skeets bog, det giver ikke det sande billede af urets oprindelige udseende. Det forvrænger også den rette font, der blev brugt på den oprindelige skiver.

Yderligere bør I kigge på de viste Freccione Explorer II på side 84-85. De billeder angiver, at 24-timer viseren er separat indstillelig, hvilket den selvfølgelig ikke er/var. De store visere står på 10.11, mens 24-toimers viseren står på ca. 16. No can do.

Skeets bog er imponerende mht. antal viste ure, men jeg anser Dowlings bog som absolut de bedste "opslagsværk", idet der vises de rette ure. Synd, at han ikke fik mulighed for at opdatere i 2nd edition.

Jeg venter selv spændt på den kommende Rolex-bog fra WEMPE.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)