31-10-2004, 05:55 PM
I skal være logget ind for at kunne afgive stemme.
Med venlig hilsen
Christian
Christian
|
Hvilken arm bærer i jeres ur på?
|
|
31-10-2004, 05:55 PM
I skal være logget ind for at kunne afgive stemme.
Med venlig hilsen
Christian
01-11-2004, 05:29 PM
Er der til sammenligning nogen der ved, hvad den %vise fordeling er mellem højre- og venstrehåndede?
01-11-2004, 05:49 PM
Tror ikke at den her statistik kommer at stemme med generelt deling mellem højre- og venstrehåndede.
Nogle år bag disken i urforretning lærde mig at kun - mit gæt - 1/4 eller endnu mindre del af venstrehåndede bærer deres ur i højrearm og at de ca. 1 - 2 % som bærer deres ur i højrearm er ikke nødvendigtvis venstrehåndede. Mange siger, at de bare kan lide det på den måde. Jeg har altid haft uret i højre håndled...... årsagen er måske det at jeg er faktiskt født som venstrehåndet, men den gang jeg gik i folkeskole - dvs. langt før bongotrommer og fingermaling blev medtaget som valgfri fag - blev vi venstrehåndede tvunget til at lære at bruge den højre ( jo, den blev kaldt "den sorte skole" Cheers - John
07-11-2004, 12:34 AM
Hej,
Jeg er selv venstrehåndet og anvender sjovt nok derfor min venstre arm mest. Det kan desværre også ses på mine ure, da disse generelt har fået en del stød og slag. Efter at have flyttet uret over på højre arm ældes mine ure med mere ynde ;o) Måske er det bare mig som er småklodset.... Martin |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|