Er der ikke et emne der er væk..
Er der ikke et om rolex emne der er væk eller
censurere i dem væk..

Mvh Kim.A.S.Ingvardson.
Svar
alt snak om fakeure og køb af dem bliver fjernet asap af Morgan, og er blevet det hver gang, da dette ikke er det rette sted at snakke om køb af ulovligt kopierede ure.

Emner der overskrider almen moral og lovgivningen bliver fjernet, hvilket der for lang tid siden blev gjort opmærksom på af Morgan.

Mikael
Svar
Som Mikael nævnte bliver alle indlæg der er i strid med dansk lovgivning slettet.

Mvh Morgan
Svar
Nu ser jeg så denne forklaring bagefter. For at være helt ærlig, så havde jeg ikke lige skænket det en tanke, at det var "ulovligt" at lave kopi-ure når man skriver det er et kopi-ur...

Self. kunne jeg have sagt mig selv at kopiering af andres produkter er ulovligt, men jeg må nok indrømme at den store udbredelse af sites der gjorde det, fik mig til at tro at der nok var et hul i lovgivningen som gjorde at det ikke var ulovligt...
Svar
Ja det kan jeg da godt forstå at man ikke vil lægge navn og
side til ulovlige produkter ..
Men det var da et super sjovt (dumt) emne at en person vil betale
10.000 til 11.000 dkr-,for et Rolex kopi ur, for mig lyder det
så dumt at man bliver nødt til at skrive en lille kommentar Icon_e_biggrin

Mvh Kim.A.S.Ingvardson
Svar
Om det er dumt, er vel et spørgsmål om man får et ur der er af så høj kvalitet, at det er pengene værd...

Jeg er ikke ekspert i ure, men hvor mange ure er af så højt kvalitet at deres mekanik alene er 50-60K værd som fx en Daytona koster, altså et spørgsmål om efterspørgsel. Derfor er det vel ikke 100% naivt at tro, at man forestiller sig min. 10k af de penge gik til at lave et rigtigt godt ur, som der så stod Rolex på, og at nogle rent faktisk byggede ure af (næsten) samme kvalitet, men bare ikke havde navnet med sig.

Hvis Rolex lavede nogle skrammel-ure ville de jo aldrig have fået deres navn, og eftersom mange af de penge trods alt må gå på god mekanik, er det vel heller ikke utænkelig at andre kan lave gode ure, som nogle så bare har valgt at sætte i et replica kasse og lænke er så noget andet.
Svar
De fineste Rolex-replicaer jeg har set, var udstyret med relativt billige ETA-værker af ok kvalitet, men bestemt ikke de 8-10 kkr. værd de kostede, når man tager i betragtning at uret er en kopi.
Urbranchen tager ikke overpriser for deres produkter og Rolex sælger ikke ure, som burde koste 10 kkr. Du får (oftest!) hvad du betaler for, så smider man 30 kkr. for et Rolex, er uret også betydelig dyrere at fremstille end Replikaen, og kvaliteten betydelig højere.
Der fås nogle ganske udmærkede mekaniske ure i 10 kkr-klassen, som er originale, har et godt og solidt værk samt et velrenommeret navn. Har man 8-10 kkr. at fyre af, anser jeg det for tåbeligt at købe en ny Rolex-replika, når man eksempelvis kan få et brugt Seamaster til samme penge af betydelig højere kvalitet. En kopi bliver aldrig det samme som originalen, og gensalgsværdien er elendig, når man om et år har fortrudt købet og har dårlig smag i munden, når man flasher sit kopi-lir på cafe-smart, overfor alle gutterne, som står på Klarlunds Daytona-venteliste. Så spar lidt længere og køb den ægte vare eller nedjuster ambitionerne og køb i et andet prisleje.

Mads Gjødesen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)