Bjørn H._phpbb3_import15705
Unregistered
Jeg har hørt rygter om at Wempe vil udgive en " i dybden " bog om Rolex,
med lidt flere tekniske detaljer end normalt i ur litteratur
Morgan & Kristian - i 2 plejer jo at kunne høre græsset gro - hvad har i opsnappet om det ?
Mvh - Bjørn
•
Jeg modtager mit eksemplar ca. 8. oktober.
•
Bjørn H._phpbb3_import15705
Unregistered
Kan du evt. linke til flere oplysninger Kristian? jeg kan ikke selv finde noget på wempe.de
•
Jeg har som journalist kontaktet deres PR-afdeling. Jeg opgav mit pressekort nummer og blev derved skrevet op på deres liste af modtagere. Den officielle udgivelsesdato er 19. oktober.
Bogen er skrevet af legendariske Gisbert L. Brunner og en del af bogen er gengivet i denne måneds "Wristwatch". For jer der også besøger urmesser og -møder i europa, så vil I kunne kende ham på flere meters afstand. Meget høj og altid ulasteligt klædt med butterfly.
Iøvrigt vil denne bog primært være et hit for de tysk kyndige. Kun 1/6 af bogens fuldkomne text vil være oversat til engelsk. Bogen er på 400 sider og kommer til at koste Euro 49 plus forsendelse.
•
Artiklen i Watchtime Magazine han skrev i denne måned var ihvertfald udmærket. Der var nogle småting der ikke helt passer overens med et par af James Dowlings artikler, men sådan er det jo engang imellem.
Morgan
•
Det er særdeles naturligt, Morgan. Dowlings bog har mange år på bagen, han fik ikke mulighed for at opdaterere, da second edition kom i trykken.
Man lærer noget nyt hver dag, ingen tvivl om det. Jeg vil derfor blot bemærke, at Brunners vil være bedre opdateret, end Dowlings bog er. Ikke nødvendigvis mere korrekt.
Husk på, at Rolex er lukket som en østers (pun intended), men hvis man har WEMPE med i tasken, så er der meget bedre muligheder for at få verificeret diverse oplysninger end James havde da han - som almindelig privatperson - i sin tid skrev sin bog i selskab med Hess.
WEMPE har været en af Rolex vigtigste salgskanaler i mange år og har uden tvivl rig mulighed for at få Rolex i tale, når de meddeler at de vil udgive en bog om mærket. Hvor mange andre butikker får produceret special modeller fra IWC, Patek o.a legendariske manufacteurs, "blot" fordi de har 100 år jubilæum? WEMPE nyder stor respekt.
Jeg ved at Dowling er rasende over at han ikke fik mulighed for at rette stavefejl og specielt forkerte referencenumre i sin bog ved sidste genoptryk. Et ikke ukendt eksempel på forelagenes fuldstændigt uforståelige arbejdsgang.
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Ja, Wempe har nok mulighed for at få firmaerne til at "snakke" lidt urhistorier og lække lidt in-sider viden. Jeg kan iøvrigt oplyse at Wempe sælger over 1000 Patek Phillipe ure om året bare i Tyskland.
Var det ikke 125 års jubilæum Kristian? Det er jeg ret sikker på. Men det gør da bare sagen med jubilæumsurene endnu mere vild. Gad vide hvordan deres 100 års jubilæumsmodeller så ud

. At få Patek til at lave en udgave (Calatrava, moonfase, calender) i 350 eksemplar og derefter lover at de aldrig vil lave et lignende ur kræver "gode forbindelser". Men også IWC (pilot chrono m. evighedskalender), Breitling (old Navitimer), Lange (1815), Cartier (dameur), Chopard (dameur) og JLC (Reverso) var med på vognen og lavede LE-udgaver i ca 125-250 eksemplarer. Mon ikke nogle af disse ure bliver en god skilling værd engang.
Men hvad med Rolex? Kunne de ikke få en Wempe-udgave listet ud af dem?
Tjek iøvrigt Wempes hjemmeside ud. Der kan bestilles meget "guf" gratis
Mads Gjødesen
•