Behandling af læderrem!?
#1
Hej alle

Jeg ahr lige købt et meget lidt brugt ur med læderrem, og vil gerne behandle lædreremmen, men jeg er ikke lige klar over hvad der er den optimale behandling!
SKal man bruge alm. læderfedt som man bruger til sko, scilikone eller noget 3?

Mvh Jens-Peter
Svar
#2
Jeg har selv en krokkodillerem, jeg har fået høre af Werner i Hellerup at det er ingenting man skal behandle dem med. Kun undgå vand, olje og andet snavs.
Svar
#3
Hej.
Inden uret tages i brug, behandles bagsiden af remmen med silikone, spray eller fedt. Overskydende mængde aftørres. Dette nedsætter remmens evne til at optage sved oa fra armen, og det forlænger remmens levetid meget. Derudover bruges foldespænde, ellers vil remmen tilsidst knække ved det brugte hul.
Mvh
Dan Schødt
Svar
#4
Jeg er enig med Lasse T - gør ikke noget ved remmen!

En foldelås forlænger remmens levetid omkring hullerne, men der er inegn grund til at behandle remmen - man pudser jo heller ikke sine sko på indersiden.....

Husk blot at lade remmen tørre efter brug (at sove med remmen på ER altså NO GO), og vælg så en gummirem eller en rem med fabriksmonteret gummibagside, hvis man sveder meget eller bruger remmen i vand.

En "gør det selv" behandling af remmen vil også tit ende i afsmitning på skjorter/trøjer og i værste fald allergi pga kemiske stoffer i sprays mv.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)