Incabloc, standard “vagues” finish
Jeg var lige ved at grave lidt mere info ud af nettet ang. det værk der ligger i mit Anonimo og støder på følgende.

Movement
Automatic GMT, caliber ETA 2893-2, 21 jewels Incabloc, standard “vagues” finish, adjusted 4 positions, Glucydur Balance, 28.800 A/H. Power reserve: 42 hours. Functions
Hours, minutes, central seconds. Central hand for 24 GMT

Ovenstående taget fra
http://www.timepieces.co.uk/anonimo/prod...cts_id=165

Incabloc kender jeg, men "vagues finish" ... her er jeg ikke helt med Icon_thinking

Er det en måde at pynte på eller er det en justering.

ps. fandt også lidt om de forskellige kvaiteter

http://forums.watchuseek.com/f2/smoke-mi...58060.html
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Det jeg har fundet har altså noget at gøre med finish

"A decoration of undulating lines, like waves, frequently used to embellish superior quality movements."

Der er flere kvaliteter af et ETA-værk og det er så spørgsmålet hvor stort pris-forskellen er på deres billigste og dyreste Icon_thinking

Sjovt at grave sig ned i alt det her, som total amatør ud i denne viden. Icon_mrgreen

Svar
Miwes Skrev:Der er flere kvaliteter af et ETA-værk og det er så spørgsmålet hvor stort pris-forskellen er på deres billigste og dyreste Icon_thinking
Ja, som du selv har fundet frem til er der jo Standard, Elabore, Top and Chronometer og mon ikke der er en urmager der kan fortælle lidt om pris differencen?
Svar
Det kunne være spændende, ETA-værk er ikke som jeg troede et og det samme, men her er der åbenbart meget forskel i kvaliteten og sikkert også prisen.

Svar
Snakker vi 2824 er forskel mellem grades finishering på værket, og justering til hhv. 2, 3 og 5 positioner.

Mon ikke det samme er gældende her?
JS Watch Islandus
Victorinox Alpnach Special Edition
Panerai PAM 312
Oris Aquis Depth Gauge
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)