114060
Nej, værdien falder ikke hvis uret er serviceret af en privat urmager. Endnu mindre hvis du har en kvittering (medmindre eftersynet er betalt med jyske dollars... Icon_e_wink ).
Har man et Rolex Daytona eller lignende fra 60´ne, ville jeg absolut ofre pengene for eftersyn hos AD´en. Ikke fordi service er bedre der, men kun fordi samlerstykket beholder sin værdi og er nemmere at sælge hvis der er papirer fra et autoriseret værksted.
Almindelige brugsure, nyere eller det man kalder "semi-vintage" (= 20 - 30 år gamle ure) har det absolut lige godt om du så har betalt 5 til 7K for service hos en AD eller 1,5 - 3K hos en dygtig privat urmager.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Ok - og tak for info !
Svar
TioMalo Skrev:Velkommen til
Du har valgt klassikeren. Det kan godt være at man betaler ekstra for navnet når man køber et Rolex - eller hvilket som helst bedre ur af kendt fabrikat. Med Rolex er det nu bare sådant at efter kantstensafskrivningen holder uret prisen. Bedre end noget andet mærke.
Som skrevet, har du et eftersyn foran dig omkring 2024 eller der omkring... Husk nu at du behøver ikke at betale dig fordærvet hos en AD når uret efterses, der er rigtigt mange gode og erfarne uafhængige urmagere som klarer eftersynet af dit ur for 1/3 af de ca. kr. 4.500, det ville koste hos AD´en. Halse i Horsens, Bo Mølbak i Kbh og mange andre.

Vh. John

John - generelt er vi helt enige Ad's ublu service priser kontra service hos uafhængige urmagere....

Dog vil jeg nok lige mene, at du har skruet prisen lidt for langt ned, hvis du mener at en 16610 - 14060'er eller de nyere ref'er serviceres for 1500kr??

Det kan være, hvis du har 30 ure gennem om året og har personlige relationer med urmageren måske, men ellers tror jeg ikke du får eks. Peter Halse ud af busken her og lover eftersyn til ALLE på Rolex cal. 3135 for 1500 dask....

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
WatchThis.dk Skrev:Der er jeg næsten 100 på, at du har læst forkert Icon_smil Rolex er netop et mærke, som holder værdien overraskende godt! Har du et link til, hvor det er skrevet?

Mht. service, så er der mange delte meninger. MIN holdning er, at med et spritnyt ur, så behøver du ikke tænke over det før om en ti års tid.

/Mads
Jeg er helt enig med Mads der herover skriver at Rolex er noget af det mest værdifaste man kan købe når vi snakker "finere" ure. De tager en kantstensafskrivning, men med tiden skal det nok hente sig hjem igen, så længe man ikke direkte ødelægger uret og sørger for at servicere det (og ydermere gemmer kasse og alle papirer). Med den type ur vil/ville jeg regne med service efter ca. 8 år ved daglig brug, hvis der selvfølgelig ikke opstår nogle problemer og personlig bruge en AD (Autorized Dealer) til formålet. Ja, det koster, men i nogle tilfælde vil JEG stadig gerne betale lidt ekstra, men det er selvfølgelig en individuel vurdering. Og vær derudover opmærksom på at de forskellige AD´er rundt i landet ikke nødvendigvis tager samme pris for et service, så lidt ringen rundt kan nogle gange betale sig.
Svar
Hej igen - kan nu ikke rigtig lade være med at tænke på om jeg har givet for meget - hvad kunne i skaffe 114060 til ? Der står flere steder at det kan skaffes spit nyt for under 39 - det kunne jeg ikke finde - urmageren har det f.eks til knap 44 og andre til 40.900 og så ville jeg hellere give lidt xtrablog hos ragner - men havde jeg kunne gå det til under 39, havde jeg overvejet det kraftigt - men er nu glad vor min handel i O' dense City
Svar
Jeg tror mere som du skal se handle som, peace of mind for de ekstra penge. I stedet for hvad kunne jeg havde fået hvor, til hvad. Hvis du ikke stoler fuldt ud på dem du handler med, så er de ekstra penge du har lagt i Ragner fint givet ud.
Hvis begynder at bekymre dig alt for meget om prisen var rigtig, kommer du ikke til at nyde uret og så ender du med at sende det ud af døren igen. Hvis ikke du skal af med det igen og du iøvrigt er rigtig glad for det. Så ville jeg, hvis jeg var dig. Glemme alt om x antal tusinde kroner du kunne have sparet og så bare nyde, at du har købt et kanon lækkert ur.
Du kan gå i Ragner, hvis du for fremtiden har problemer, eller vil have hjælp. AD priser, giver en god form for ro i hovedet. Hvis ikke kan kender nogen i gamet der kan hjælpe dig privat.
Hvad skal kan skaffe det til, til dem selv. Det kan du ikke bruge til så meget.
Svar
114060 er absolut et godt køb på den lange bane. Eneste ulempe rent investeringsmæssigt er, at der går en rund tid før uret holder prisen hjemme. Antager du ca har givet de 47.500 kr. uret står listet til. Med det samme du forlader butikken og uret fremstår brugt er prisen ca. 38.000 kr, hvilket er det et 2014'er handles brugt til i dag. Så kantstensafskrivningen er ca. 10.000 kr. Det er så det du betaler for at købe nyt og hos den lokale AD. Mit gæt er at et tager 3-4 år før dette er udjævnet og brugtprisen overhaler nyprisen, forudsat prisstigningerne fra Rolex fortsætter år efter år.

Havde du valgt at købe greymarket kunne du have købt uret for ca. 40-41.000 kr. som de danske udbydere sælger det for. Jeg tager 40.000 kr. for et sprit nyt 114060. Ergo en prisforskel på ca. 7.500 kr. i forhold til en lokal AD. Det må du selv vurdere om du syntes er pengene værd. Garanti, justering og vejledning skulle gerne være fuldt på niveau med Ragner for eller gør jeg ikke mit arbejde godt nok Icon_mad Alle grey market ure er iøvrigt solgt gennem autoriserede forhandlere med korrekte stempler og hele ballande, da de er de eneste der har adgang til urene.

Anyway er det for sent nu at fortryde da du har handlet, så jeg er på samme hold som de andre der blot kan sige; Nyd uret og se fremad Icon_e_biggrin1

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Hej - tak for respons / det lyder da vildt hvis brugtprisen kommer til at overskride det jeg har givet - det lyder meget optimistisk . Men uret skal ikke sælges ..... Medmindre medmindre man bliver uden job eller andet - hvornår steg rolex sidst ? Og hvornår stiger igen ? Syntes jeg hørte noget med at de var steget for AD i indkøbspris men ikke i udsalgsprisen - så de måtte æde en mindre avance..... Måske også derfor svært at gå rabat på rolex hos AD i DK !
Svar
De stiger 5-10 % årligt på listeprisen, og idet brugtpriserne følger nypriserne tæt, vil brugtprisen jo automatisk overhale 2014 nyprisen om en 3-5 år. Sådan har det altid været og det er der ikke engang en optimistisk indstilling i. Det er fakta. Om Rolex så fortsætter denne kurs kan de jo kun selv svare på.

Et
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)