Holdbarhed for vintage Omega
Jeg har spekuleret en del over holdbarheden af de gamle omegaer. Det er rimelig kendt, at Omegaerne fra 1960'erne er ganske robuste og stadig fungerer fint idag. Men hvad udsætter I egentlig jeres vintage ure for til daglig?
Jeg har et Constellation cal. 551 fra 1961, og bruger det dagligt, hvilket også inkluderer cykelturen til arbejde, hvor der er en del bump over brosten osv. Jeg har været lidt bekymret over, om det kunne holde, men min urmager siger, at det er intet problem.
Så for nylig gik uret i stå. Det er godt 1 år siden sidste service, så urmageren tog det ind og reparerede det - uden beregning, god service! En skrue var knækket, og skruehovedet havde sat sig i klemme.
Nu spekulerer jeg igen på om de daglige stød har gjort udslaget. Og om jeg kan skåne uret ved fx. ikke at cykle med det, og dermed forlænge levetiden.
Hvad er jeres erfaringer?

Der er også lige et par billeder til de nysgerrige Icon_e_wink

İmage
İmage
İmage
Svar
De er lavet som hverdagsure og jeg har +70 år gamle Omega'er som har været brugt hver dag, det kan de sagtens holde til hvis de får lidt olie en gang i mellem.

Jeg skåner ikke mine ure, undtagen i forhold til vand og havearbejde.

Dit ur har også stødsikring.

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
De kan sagens holde, men hvis det bumper for meget så løft hånden fra styret når du kommer over nogle langvarige vilde bump Icon_e_biggrin1
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)