Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Hej!
Så kom er endnu et stopur til samlingen, frisk med posten i går fra Sverige vundet på auktion. Tog en chance på et dårligt billede og vandt det for næsten ingen penge.
Så jeg var noget spændt da det kom og vupti, det er sgu i fin stand, fik helt ondt af sælgeren, en i denne stand plejer at gå for 3x det jeg gav
MG 3301
Cal. 8000
Ca. 1970
Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Svar: 1,453
Tråde: 119
Modtaget Likes: 538 i 177 svar
Givet Likes: 533
Det ser godt ur, specielt det enkelte udtryk er jeg vild med!
Diameter på 41mm, er det normalt blandt disse? Grunden til at jeg spørger er, at når jeg tænker på stopure fylder de hele hånden;-)
Som vi ofte spørger indtil når det gælder ure, er præcision. Taler man om dette indenfor denne verden?
Tillykke med den!
•
Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Henrik A Skrev:Det ser godt ur, specielt det enkelte udtryk er jeg vild med!
Diameter på 41mm, er det normalt blandt disse? Grunden til at jeg spørger er, at når jeg tænker på stopure fylder de hele hånden;-)
Som vi ofte spørger indtil når det gælder ure, er præcision. Taler man om dette indenfor denne verden?
Tillykke med den!
De 18 Omega stopure jeg har, er alle ca. samme størrelse og det uanset om de er til sport eller industri.
Brugeren "Lars" som er urmager har fortalt at i hans yngre dage ofte kalibrerede stopure og reparerede dem, for især slagerier som brugte dem til at måle processer m.v. måske til akkord, planlægning m.v..
Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•