Svar: 325
Tråde: 17
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
hr.holm Skrev:Jeg har haft 1 stk AP… det var serviceret for 6 måneder siden. Det gik meget for hurtigt og i stå så det måtte ind til klarlund i 3 uger og blive ordnet. Jeg havde ikke regnet med et ur i den klasse og ny serviceret fik de problemer , men det er jo mekanik..
det vil dog ikke afholde mig fra engang måske igen at købe Ap, men som andre skriver så fra forhandler eller med god service historik…
p.s Jesper c det ur jeg fået lavet var du tidligere ejer af….
mvh hr.holm
I know Kenneth ;) men kan love dig at jeg altid er ekstrem gode og forsigtige med mine ure - du kan bare spørge Thomas :) ekstremt lækkert ur, men desværre lidt for stort til mig ..
Sent from my iPad using Tapatalk HD
•
KimT Skrev:Om man skal være nervøs ved jeg ikke, men man skal selvfølgelig være grundig. Ham Archie er en meget speciel fyr (har du set flere af hans videoer?) men nogle af hans pointer er ok. Jeg aner ikke om problemerne med 5402 som han er inde på, er så udbredte?
Jeg vil meget gerne føje flere AP til det jeg har, men personligt fokuserer jeg også på at uret skal have enten en "god" AP servicehistorik, handles som nyere eller hos en brugthandler således at der er garanti.
Jeg har haft to AP uden problemer og vil helt sikkert købe AP RO/ROC/ROO igen.
Hej Kim,
Jeg har set et par af de film han har lagt ud, alene det faktum at han starter med at vise nogle Patek ure fik de røde lamper til at lyse, og ville da heller ikke tage notits af videoen hvis det ikke var fordi det stemmer meget godt overens med den virkelighed jeg har hørt om - ikke selv oplevet.
Mht. kenneths tidligere 15703, så var det fra 2010 og serviceret i 2012 som jeg husker det (Kenneth du må korrigerer hvis jeg tager fejl) og alligevel ryger det af sted i knap en måned til rep - godt nok under garantien. Dertil skal ligges at jeg ved at Thomas (Chrono.dk) har haft rigtig mange af de AP ure han har solgt, forbi Klarlund til efterfølgende rep. Til trods for at han kun, så vidt jeg ved, har solgt de nyere modeller.
Jeg fik forleden et tilbud om at købe et 15300 med blå skive til en rigtig god pris, men uret er fra 2007 og uden service historik - det turde jeg simpelthen ikke! Den forsigtighed ville jeg ikke have med andre mærker overhovedet...
•
T.Hansen Skrev:Hej JesperC
Jeg har lige tilladt mig at ligge videoen direkte ind i tråden 
Helt ok Tom, vidste bare ikke lige hvordan man gjorde det ;)
•
Black Seal Skrev:Hvis man søger lidt rundt, så støder man på mange AP'er som har været til rep., eller fået service inden for få år. Jeg ved ikke hvorfor, men der må være noget kvalitetskontrol som fejler.
Dette synes jeg ikke man støder på hos andre ure, så man skal nok være klar til at ville betale det lidt dyre service, når man erhverver sig et AP.
Ligger helt på linje med min opfattelse
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Archie eller Paul som han hedder er næsten mere komiker og provokatør end han er urkender.
Hans videoer (han har flere forskellige karakterer) svinger fra anmeldelser af prostituerede, brok over han udgifter til ekskonen eller EKSTREMT akavede videoer om hans nuværende forhold, hans tidligere arbejde (pt. renser han skraldespande).
Han har en solid seerskare grundet hans meget bramfrie og underholdende adfærd. De fleste ser på ham med samme fascination og afsky som andre ser på et trafikuheld. Han tigger om penge i de fleste videoer og modtager ofte store mængder alkohol. Derfor er flere af hans videoer præget af at han er stærkt beruset. Årsagen til hans tigger er de store lån har har taget for at købe urene han viser (men sjældent går med).
Han ønsker at leve af sine youtube videoer og har faktisk en voksende flok følgere.
En del af de ting han siger er faktisk HELT reelle og solide oplysninger. Men meget andet er simpelthen bare noget fjolleri. Det er svært at vurderer om han er seriøs.
Som et par eksempler på videoer hvor galskaben virkelig kommer til udtryk:
Fødselsdagsvideo hvor han har pakket alle sine ure ind og får familien til at tage billeder mens han pakker ud:
[url]"http://www.youtube.com/watch?v=P1ByUlerORI" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=P1ByUlerORI[/url]
Fødselsdagsmiddag i ren luksus:
[url]"http://www.youtube.com/watch?v=xiuLOcDlyPY" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=xiuLOcDlyPY[/url]
•
Svar: 238
Tråde: 31
Man skal selvfølgelig tage sin forholdsregler, men det mener jeg man skal ved alle urkøb. Hvis du ikke er grundig og/eller omhyggelig i din søgen så kan du være rigtig uheldig men det gælder jo igen også ved køb af brugt bil, fast ejendom etc.
Da jeg for nyligt købte mit AP 15300 så havde det heldigvis fået et service i 2012 hos Klarlund. Dette var rigtig vigtigt for mig da jeg i så tilfælde stadig havde en garanti på uret - ydermere var det også vigtigt i forhold til at jeg vidste at jeg uret først (forhåbentlig) skal til service igen i 2018/19.
Det er et møgfedt ur, pøj pøj med fangsten Jesper:-)
Thomas
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Jeg har vel haft ca. 20 AP RO'er gennem tiden og haft to med problemer. Det ene var et cal. 3120 fra 2010, der fik service på garantien. 7-9-13 har jeg aldrig haft et RO med en defekt, hvor jeg selv skulle have pungen op. Jeg har haft RO'er der skulle til alm. service (som alle ure jo skal), men det anser jeg ikke som relevant i denne tråd?!
Der findes mange RO'er derude efterhånden og der er nok altid en tendens til at vi hører om dem der har været problemer med. Det er ikke et ur jeg anser som mere problematiske end andre finere in-house mærker. Jeg tror bar vi har en tendens til at sammenligne dem med ETA/Rolex og her er der ingen tvivl om at holdbarheden er bedre.
AP's kvalitetskontrol fejler ikke noget da urene kører som de skal når de forlader fabrikken. Fejlene opstår ved brug hvor urene udsættes for lidt af hvert. Der hvor jeg særligt har hørt om lidt knas er med cal. 3120 som tit skal til en efter-justering. De fleste fikses på garantien. Cal. 2121 har jeg aldrig set eller hørt der skulle være særlige problemer med. Tvært imod...
Jeg er dog selv EKSTREMT påpasselig med hvad jeg køber når det handler om AP. Jeg får dem tjekket i hoved og r.. for at sikre jeg netop ikke kommer til at hænge på noget der kommer til at koste.
/Mads
•