06-01-2014, 01:09 PM
|
Lidt Pie Pan smows....
|
|
06-01-2014, 01:27 PM
Ja det er lækre sager, men også i den dyre ende. Man kunne sagtens kun samle på Constellation der er mangfoldige muligheder for at bruge tid og penge.
De tidligste Constellations med hammerautomatic har efter min mening en særlig charme. Også fordi det var en større kunst i de dage og med de værker at få COSC certifikatet. I 60'erne blev de jo nærmest sprøjtet ud, men før 1955 var der ikke så mange producenter der kunne være med på den galej. vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
06-01-2014, 03:32 PM
Ligger constellations i stål så i en højere prisklasse end de forgyldte fordi der er færre af dem?
06-01-2014, 04:05 PM
Der er ikke nogen forgyldte - eller double om du vil. Guld på stål betyder at der er falset en guldkappe ovenpå stålet på de fremadvendte flader. Meget tykkere og meget mere holdbart end forgyldt.
Jeg vil sige at stål er stor set det samme pris som guld på stål. man kan sige at Guld på stål burde være dyrere end stål som udgangspunkt, mne det er de altså ikke, såvidt jeg kan bedømme. Generelt er Constellation Pie Pan lette at sælge hvis skiven er perfekt. vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
19-01-2014, 08:39 PM
Hvordan ligger de prismæssigt??
Vil jeg kunne købe et Constellation i stål i god stand for 6-7k eller skal man højere op, eller lavere ned? Her tænker jeg for et ur der er i god stand:)
19-01-2014, 10:19 PM
Ja det kan du godt finde. Nu er god stand naturligvis et lidt vidt begreb. For de fleste betyder det at uret fremstår pænt. Du kan få pæne Constellations i stål for ca 5 K og op. Dog er ure med pæne Pie Pan skiver meget efterspurgte og der skal du nok op i 6-7 K privat og måske mere hos forhandler. Flotte eksemplarer i super stand kan godt koste 10 K. Det var i dette lag jeg gav for dette.
![]() Den jeg viser fra 1958 ville jeg sælge for 7500 kr med alm læderrem. Billigts er auktioner, men der tager du jo også en risiko Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)