I dag kom dagen...
#11
bcmb Skrev:Fedt omega! Det klæder dig virkelig godt, og størrelsen passer til dit håndled! Hvor stort er det? Og hvor stor/lille er dit håndled i diameter hvis jeg må tillade mig at spørge?

Jeg er vild med omega vintage, men på trods af jeg har relativt tynde håndled, så synes jeg det meste er for småt. Så jeg har ikke købt noget. Der findes nogle jumbo omegaer på 38mm men ellers synes jeg det meste er 34-36mm!

Velkommen til forum, håber du bliver hængende :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Herremodellen af det viste Omega Genéve er 36,5 mm. i diameter uden krone, det er en model fra 1970'erne.

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#12
Enig i at det er 36,5 mm.

Det er helt rigtigt at langt de fleste klassiske vintage Omega ure er 34- 36 mm. Der er dog stor forskel på udtrykket. Kassens højde og udformning gør er forskel. Der er især ganske mange 30 mm ure fra 50'erne som er 36 mm og syner ok på min ret almindelige arm 17 -18 cm.

Men med til billedet synes jeg også hører at hvis man ønsker at bære klassikere, må det blive på de præmisser at det var den normale størrelse dengang. Og så kan man jo nyde den uovertrufne komfort disse ure tilbyder.

36 mm på armen

İmage

İmage


Vh baun
Svar
#13
TDN Skrev:Herremodellen af det viste Omega Genéve er 36,5 mm. i diameter uden krone, det er en model fra 1970'erne.

Mvh. Thomas
Du har helt ret, jeg har kommet til at måle fra glassets start til slut Icon_rolleyes

baun Skrev:Enig i at det er 36,5 mm.

Det er helt rigtigt at langt de fleste klassiske vintage Omega ure er 34- 36 mm. Der er dog stor forskel på udtrykket. Kassens højde og udformning gør er forskel. Der er især ganske mange 30 mm ure fra 50'erne som er 36 mm og syner ok på min ret almindelige arm 17 -18 cm.

Men med til billedet synes jeg også hører at hvis man ønsker at bære klassikere, må det blive på de præmisser at det var den normale størrelse dengang. Og så kan man jo nyde den uovertrufne komfort disse ure tilbyder.

36 mm på armen

İmage

İmage


Vh baun

Virkelig et flot ur!! Jeg er vild med det! :D
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)