Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Hvis uret er uden boks og papir, er prisen ikke helt skæv.
•
Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
maclerche Skrev:TimeToWatch.dk Skrev:Bare fordi prisen er lav behøver der ikke være ugler i mosen, men man skal da nok lige tjekke varen når man afhenter uret
Man kan nu og da godt plukke et billigt ur på DBA.
/Mads
Men hvis man ikke selv skal få fingrene i fedtefadet bør man nok ikke købe noget af større værdi på DBA uden at sælger er NEM-ID valideret!
Om sælger er NEM-ID valideret, er ikke i sig selv en sikkerhed.
Det som kan være en fare i denne slags handler er Straffelovens § 303 om "groft uagtsomt hæleri" - og for at karakterisere forholdet som "groft uagtsomt" skal der altså ganske meget til.
Strafferammen blev i 2011 forhøjet fra 6 måneder til 1 års fængsel, men udgangspunktet for forbrydelsen er bødestraf. Ved groft uagtsomt hæleri af varer, der ville give ubetinget fængsel efter den "rigtige" hæleriparagraf (varer af en værdi på over 8.000,- kr.) starter bødestørrelsen ved 10.000 kr..
Men at købe et ur til 8.000 kr. som måske normalt handles til 10-12.000 kr. for noget tilsvarende, kan i mine øjne ikke udgøre "groft uagtsomt hæleri", medmindre der er andre tydelige tegn på, at uret stammer fra en forbrydelse - havde uret været sat til salg til 2-3.000 kr. eller mindre (for eksemplets skyld), så ville jeg mene, at man skulle være forsigtig......... NEM-ID validering eller ej !!
Citat:§ 303
Den, som udviser grov uagtsomhed ved at tilforhandle sig eller på anden lignende måde modtage ting, der er erhvervet ved en berigelsesforbrydelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 62
Tråde: 8
Modtaget Likes: 6 i 1 svar
Givet Likes: 1
Tak for alle svarene :)
Og det giver bedre mening nu når det er et ur med et ældre værk :)
Jeg tvivler på uret på dba er "hælervarer", på sidste billede ses en købskvittering på 12.000.- :)
Men hvis en af jer køber dette så smid endelig et par billeder op så vi kan se standen på uret ordentligt
•