Bankoverførsel til udlandet
Jeg har ofte handlet på nettet og hidtil benyttet PayPal eller Visa.
Nu har jeg fundet et ur til en interessant pris hos en forhandler i Tyskland.
Tilbuddet hos forhandleren, Chronoline i Lohmar gælder for betaling ved bankoverførsel.
Hvad er forretningsgangen i sådanne transaktioner og er der specielle fordele og ulemper for køber/sælger i forhold til blot at bruge fx Visa?
/
Kristen
Svar
Den primære ulempe for dig er at du ikke har nogen sikkerhed. Når først pengene er overført er der ingen fortrydelsesret eller "klagemulighed" sammenlignet med Paypal eller kreditkort.

Men gør man forarbejdet ordentligt og sikrer sig efter bedste evne at den man handler med er ok, skal det nok gå.

En bankoverførsel er også nem og kan klares via netbank. Eller ihvertfald i Nordeas netbank Icon_e_wink
Svar
....og Danske Banks Netbank Icon_e_wink

Jeg har handlet ure via bankoverførsel til udlandet en del gange. Jeg sørger altid for, at jeg véd så meget som muligt om den person jeg handler med inden transaktionen. Hvis det er en privatperson; hvor vedkommende bor, arbejder, mail fra job, gerne kopi af Identitetspapirer, evt. anbefalinger fra andre osv. Hvis vedkommende er seriøs har han intet imod at gøre alt i sin magt for at du skal føle dig tryg, men - der er altid en risiko.

Jeg tror at det er en del mere sikkert at handle med butikker, da de jo lever af at handle og meget ofte handle internationalt.

Mvh
Michael
İmage
Svar
Forhandleren, Chronoline, ser yderst tilforladelig ud.
Der gives 5% rabat ved "Vorkasse".
Hvad er forhandlerens fordel ved at lade kunden betale på denne måde i stedet for med Visa eller via Pay Pal?
/
Kristen
Svar
Paypal koster sælgeren et gebyr på 4%
Svar
khbk Skrev:Forhandleren, Chronoline, ser yderst tilforladelig ud.
Der gives 5% rabat ved "Vorkasse".
Hvad er forhandlerens fordel ved at lade kunden betale på denne måde i stedet for med Visa eller via Pay Pal?
/
Kristen
Hvordan tror du visa, AMEX MasterCard osv tjener penge? :)
De napper et cut hver gang du handler, det gebyr betaler sælgeren - oftest! Der bliver mere og mere almindeligt ar flere butikker lægger transaktionsgebyret over på kunden.

En anden væsentlig fordel med bankoverførsel er at man som sælger ikke risikerer chargebacks.

//Berg
Svar
Hvis jeg køber i udlandet (ikke kun ure) foretrækker jeg altid paypal pga. man er rimelig godt beskyttet som kunde.

Bjørn
Sent from my iPhone
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)