30-50 % på LW
#11
Hvis du læser artiklen i Berlingske (anden tråd) siger de netop selv at de ingenting sælger i DK. Så længe de "hitter" som de gør ude i den store verden tror jeg ikke de er så bekymrede for at en dansk forhandler sælger tre ure med 30%
Og hvorfor skulle de sænke priserne når nu de sagtens kan sælge urene (bare ikke her) Det kommer ikke til at ske - tværtimod. Der er jo masser købestærke folk der vil have deres ure (bare ikke i Europa)

Men enig i at der ikke er nogle luksusfabrikanter der er glade når deres produkter sælges nedsat. Vi skal ikke mange år tilbage før jeg mindes Omega forhandlere der lavede lign. tilbud i DK. Det har Omega så bare været super gode til at få reguleret ved at "rydde op" i forhandlerne.
Om LW nogensinde slår igennem i DK ved jeg ikke - det bliver nok svært for dem, men interessant at følge IMHO.

Sendt via TapaTalk
Svar
#12
LW er enormt problematisk prissat som udgangspunkt, idet folk som ikke har indgående kendskab til ure generelt, ikke vil betale de priser LW forlanger for deres ure - Men hellere smider dem efter eks et Rolex.

Omvendt vil mange af dem som ved noget/meget om ure ikke betale så høj en pris for en pæn kasse, når kaliberen bare en en lettere modificeret og uinteressant Concepto sourcet stangvare. Det er almindelig kendt at en stor del af merprisen for high-end ure ligger i finishen på (inhouse)værket. LW ligger med et par af deres ure i den tunge ende af prisskalaen, uden at værkerne er hverken inhouse eller specielt modificerede og så knækker filmen. Når man eks forlanger +200 jern for en Spidospeed i guld så skal der sgu også ligge noget sjovt under hjelmen, ellers betaler man nemlig netop blot for den flotte kasse i guld og her er merprisen kontra en tilsvarende model i Titanium HELT i skoven.... Og så kan LW snakke nok så meget om at de bruger 100 forskellige underleverandører til de forskellige komponenter, det bliver deres prisstrategi ikke mere rigtig af. Disse ure SKAL IMHO sælges med ENORME rabatter før nogen er villige til at købe dem..... Jeg tror personligt at antallet af LW ure der er solgt til fuld smæk, kan tælles på meget få hænder.

Kim ville du have købt dit ur til eks. listepris -15%? Nej vel?...

Så jeg vil også mene at deres priser skal sænkes med 25% før de begynder at være interessante overhovedet.
Svar
#13
MortenKN Skrev:Kim ville du have købt dit ur til eks. listepris -15%? Nej vel?...

Så jeg vil også mene at deres priser skal sænkes med 25% før de begynder at være interessante overhovedet.
Det er vi slet ikke uenige i, men hvis de kan sælge urene andre steder i verden skal vi nok ikke forvente det.

Om jeg ville have købt uret dyrere end jeg gjorde er svært at sige. Så glad som jeg er for det nu, er jeg sgu tilbøjelig til at sige ja Icon_e_surprised Men generelt er jeg helt enig i at de er alt alt for dyre.

Og havde jeg haft penge som jeg ville bruge på ure frister den SpidoLite med 30% meget Icon_e_wink
Jeg ved godt at det er de færreste der synes at det er interessante ure, men for mig handler det om fornemmelsen jeg får når det sidder på armen og så tager jeg det helt afslappet at andre ikke synes om det Icon_e_wink

Sendt via TapaTalk
Svar
#14
Er enig med Morten hele vejen igennem. LW laver fede ure hvor jeg egentlig også godt ville prøve et, men jeg gå simpelthen for meget op i ure til at jeg vil prioritere de penge på noget, der giver så lidt for skillingerne. Havde jeg som Kim været total vild med designet, havde jeg da gjort det, men der findes for mig bare så uendeligt meget andet, der er sjovere til prisen. Når det så er sagt syntes jeg det er et af de mere spændende up-coming mærker, der har formået at gå nye veje i forhold til den meget traditionelle schweiziske ur-industri. Det tror jeg de kommer langt med på den lange bane. Jeg er sikker på de en dag nok skal få salg og dermed ressourcer til at få lavet et "semi-in-house" værk, hvor de får udviklet et værk fra en underleverandør lidt a la Unico værket Hublot har på hylden. Så begynder prisen og produktet at matche lidt bedre end det er tilfældet nu.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)