Forskel på PAM 005 og 111?
Hvad er reelt forskellen på PAM 005 og 111?

Der er 10.000 kr til forskel i nyprisen, det er 25% oveni PAM 005!

Jeg kan læse at:

- 111 har caliber OP XI hvor 005 har OP II - og det gør at?
- 111 har glasbagstykke og det har 005 ikke.
- 111 har mere dekoreret caliber end 005 (smart når der nu er glas bag i 111 Icon_e_biggrin1 )
- 111 har ingen logo på skiven, det har 005.

Har de begge sandwich skiver?

Men hvad gør ellers, at der er så stor prisforskel? Icon_e_surprised
Med venlig hilsen

Borgbjerg
Svar
Hej Borgbjerg!

Forskellene (som jeg personligt ikke synes retfærdiggør 111´s merpris på 10.430 DKK) er: 1 Cotes de Geneve-dekorationer på broerne, hvilket betyder at værket er lidt "finere", men på ingen måde bedre i praksis. Begge ure er COSC-certificeret og har en oplyst gangreserve på 56 timer. 2 111 har sandwichskive, hvorimod 005 har en "malet" skive. De fleste synes, at sandwichskive er flottest, men personligt synes jeg, at den "malede" skive er mindst lige så flot, og så er den i øvrigt historisk korrekt, hvis det er noget, som man går op i. 3 111 har glasbagkasse, hvorimod 005 har fast bagklasse, hvilket igen er historisk korrekt. Personligt kan jeg bedst lide fast bagkasse, da jeg synes, at det gør uret mere "robust", og så ser man jo alligevel ikke værket, når man går med uret. 4 005 har modsat 111 logo på skiven, hvilket jeg personligt synes tilfører lidt ekstra "historisk" vingesus.

Ellers er der INGEN forskelle, og jeg kan kun sige, at jeg er ekstremt glad for min 005, som jeg jo investerede i for få uger siden Icon_e_wink
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
005 har ikke sandwich skive, men jeg ville snuppe 005 til en hver tid. Eller 000 som er et fantastisk rent ur at se på. Nok min favorit Pam efter 243.
Svar
Jeg melder mig på sandwich og 111 holdet!
Ingen tvivl for mit vedkommende...

//Berg
Svar
I har dækket forskellene, så det vil jeg ikke bruge tid på. Jeg har haft en 111'er og skulle jeg vælge blandt de to i dag ville jeg vælge 005'eren primært pga. logoet på skiven som jeg rigtigt godt kan lide. Jeg kan også godt lide sandwichskive, men logoet vinder for mig.

Sendt via TapaTalk
Svar
Takker for svar Icon_not
Med venlig hilsen

Borgbjerg
Svar
005 er for mig et af de smukkeste PAMs i al sin enkelhed, ville endda vælge 000.

Mvh
Michael
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)