Svar: 311
Tråde: 28
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hey ur orakler:-)
Jeg har for nyligt købe et Casio edifice.
Det er af den type hvor den "normale" sekundviser står stille ved kl 12 indtil man aktivere stopur, så kører den rundt.
Mit spørgsmål er, om det er normalt at når viseren står stille ved jo 12, så kan man tippe viserne en lille milimeter ved at tippe uret mod højre eller venstre. Er dette normalt? Har læst mig frem til at ure har et såkaldt "slup" mellem tænderne på tandhjulene for at de ikke sidder i spænd.
Sendt fra min HTC One
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Hej og velkommen til ItsTime
Jeg har et quartsur og et mekanisk ur med kronograf og dermed den store sekundviser placeret kl.12.00
når den ikke er i brug.
På disse to kan man ikke rykke viseren og den står helt fast. Det betyder dog ikke at der er noget galt
med dit. Jeg ved der er brugere herinde med lign. ure - mon ikke de kigger forbi denne tråd på et tidspunkt
•
Tak:-) så længe det ikke kun er mit ur, så kan min paranoia hvile;-)
Sendt fra min HTC One
•
Efter nærmer eftersyn, så må jeg konstatere at der vidst er tale om synsbedrag;-)
Sendt fra min HTC One
•
Svar: 1,011
Tråde: 49
Modtaget Likes: 57 i 35 svar
Givet Likes: 133
knudseninc Skrev:Efter nærmer eftersyn, så må jeg konstatere at der vidst er tale om synsbedrag;-)
Sendt fra min HTC One
Ja det kan være :-)
Jeg kan ikke se fænomenet på nogen af mine kronograf-ure.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Bare du har fundet ud af det
Og tillykke med dit nye ur forresten
Sendt via TapaTalk
•
KimT Skrev:Bare du har fundet ud af det 
Og tillykke med dit nye ur forresten 
Sendt via TapaTalk
Tak:-)
Ringede lige til min urmager, og han siger det er helt normalt på kronografer med store visere, som mit har, at der er lidt luft imellem de to tandhjul viseren griber fat i. Så det afhænger åbenbart af uret. Uanset, så kan jeg sove roligt og nyde mit ur;-)
Sendt fra min HTC One
•
Og nu er det jo også kun et ur til et par tusinde.... Hvad der er at se i højere prisklasser ved jeg ikke. Det må vente til jeg får penge nok til et omega speedmaster;-)
Sendt fra min HTC One
•