11-09-2013, 09:11 PM
TioMalo Skrev:Citat:Jeg har i ét tilfælde hørt om en Breitling forhandler som nægtede at godtage en international garanti. Kunden kontaktede Breitling i Schweiz og forhandleren rettede ind. Dog tror jeg at situationen er en anden med Seiko, som jo er et kæmpe firma.Lige meget hvor det er købt fra: World wide warranty gælder naturligtvis også her. Juridisk set står Seiko og Breitling 100% ens.
Der er mange AD´er (af alle mulige mærker) som prøver at sno sig udenom garantiforpligtelser - ikke at være løgn, også Rolex AD´er - men den går ikke. Det er ulovligt og etisk forkasteligt.
Naturligtvis kan og skal du købe dit ur fra Japan.
Og ang. afgifter og skatter: Det er vist mere at Danmark skal lige så stille rette sig efter prisniveauet i resten af EU. Hjulerne holdes nu ikke i gang med det hvad statskassen tjener ved privatimport af nipsting. Nej, rent faktisk spiser administrationen op det, der skovles ind. Pga. dette har mange andre EU lande droppet at kræve denne slags afgifter og plyndre folks privatpost som er sendt fra udenfor EU.
Vh. John
Ulovligt er da i hvert fald én ting det ikke er!
I hvilken forstand mener du at det er etisk forkasteligt? Der kan jeg slet ikke følge dig...

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)