Nyt Omega går alt for hurtigt og i stå.
Hey,

Har netop for et par dage siden købt mit første "rigtige" ur - et Omega Seamaster 1994 Olympia, lavet i forbindelse med de olympiske lege i Lillehammer, 1994: Limited edition på 194 stk.
Det er i næsten perfekt stand og som aldrig brugt. Dog går det ALT for hurtigt og nogle gange i stå. Det skete efter jeg havde været i bad med det. Derefter gik det i stå, men fik det i gang igen, dog går det 12 sekunder for hurtigt pr. minut.
Jeg drejede ikke på kronen under vandet, og det har heller ikke fået noget slag i min besiddelse. Hvad tror I kan have sket?

Venlige hilsner Icon_mrgreen
Svar
Herbert Skrev:Hvad tror I kan have sket?

Venlige hilsner Icon_mrgreen

Jeg aner ikke hvad der er galt med dit ur, men da det er sket efter et bad, ville jeg få det serviceret hurtigst muligt.
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
Jeg tror ikke badet har noget med det at gøre.

Men da du nok ikke har garanti på det, håber jeg ikke du betalte meget for det.

Har det ikke været til service nogensinde før, så selv om det har lagt stille i 5 -10 år og derefter gået med i en del år, kræves der service. Skidt et sted i systemet, fjederen har jeg hørt, kan få uret til at gå alt for hurtig. Og det går jo også i stå.

Fuld service på uret, så det bliver som nyt. Ingen anden løsning.
Svar
Er du sikker på at det ikke gik for hurtigt før du var i bad? Du må desværre få det til service.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Hej igen,

Sendte uret til service og har netop fået det tilbage. Det viste sig at uret bare havde fået et slag. :-)
Svar
Herbert Skrev:Hej igen,

Sendte uret til service og har netop fået det tilbage. Det viste sig at uret bare havde fået et slag. :-)

Herbert Skrev:Hej igen,

Ok pyha.

Måske du skulle lave en ordentlig test af det.

Jeg har tidligere testet mit Seiko op imod [url]"http://www.timeanddate.com/worldclock/fullscreen.html?n=69" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.timeanddate.com/worldclock/f ... .html?n=69[/url]

Hvor jeg laver en aflæsning af afvigelsen om morgenen når jeg tager uret på, og om aftenen når jeg tager uret af. Desuden registrerer jeg hvordan jeg lægger uret, da dette (specielt med ure med lav frekvens) kan have indflydelse på om det taber lidt tid eller vinder lidt tid natten over. Det vigtigste for mig er om det taber/vinder over hele døgnet.

Du kan også teste gangreserven i uret ved at sikre det er trukket helt op, notere klokken, og lægge det fra dig. Når det så efter 2 døgn gerne skulle være gået i stå, kan du aflæse tidspunktet og regne dig frem til gangreserven. Cal 1109 som er baseret på ETA 2892 skulle være god for ca. 44 timer.

Hvis du gentager dette engang imellem (f.eks. hvert år, eller hvis du har tabt uret eller lingende) får du hurtigt en indikation af om der er noget galt.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Det må have været noget af et slag Icon_e_surprised
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)