Certina DS podium automatic går for hurtigt.
Hej.

Jeg har for ca 2 måneder siden købt et nyt Certina DS podium automatic. Det er mit første ur med automatic. Jeg er rigtig glad for det, jeg syntes bare det går en smule for hurtigt. Ca 5 min på 14 dage. Er det noget man må leve med når man vælger et ur med automatic?

Mvh Morten
Svar
Nej, det er næsten 22 sekunder i døgnet. Bed urmageren om at regulere uret. Det bør kunne gå meget mere nøjagtigt, typisk med en unøjagtighed på et par sekunder i døgnet.

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
Hej Morten og velkommen til ItsTime. dk Icon_e_biggrin1

Knap 22 sek. pr. døgn er i overkanten. Tal med forhandleren hvor du har købt det. Der er delte meninger om hvorvidt et mekanisk ur skal gåes til eller ej. Nogle mener man først kan regne med det efter en "indkøringsperiode" og andre mener det ikke er relevant. Men eftersom du har haft uret i to måneder nu burde det ikke være relevant.

Og tillykke med dit nye ur Icon_e_wink
Svar
Tak for hurtigt svar. Jeg vil gå til min urmager i morgen Icon_e_wink
Svar
Mit Breitling Seawolf begyndte først at gå inden for COSC efter 6 måneder, så jeg ville vente og se tiden an.
Svar
En tolerance på op til 10 sekunder er acceptablet.

Hvis urmageren får det til at gå + 5 til + 8 sekunder ville jeg være tilfreds.

Du kan styre noget af præcisionen ved at lade den hvile med kronen op eller ned eller glas oppe eller nede i løbrt af natten.

Over en lang tidsperiode 1 - 3 år, vil uret med meget stor sandsynlighed gå langsommere og langsommere og mere præcist indtil service er tiltrængt, hvor det taber en hel del.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)