OK så svare jeg lige på de spørgsmål der hænger i luften,
selvom jeg ikke rigtig ønsker at deltage i tråden, da det virker som om folk slet ikke læser hvad man skriver.
Først Per jeg piver ikke det gør jeg ALDRIG uanset hvad livet byder mig,
jeg skriver kun om hvordan jeg mistede penge det var jo det dig og John spurgte til.
John jeg har før forklaret i en anden tråd at ønsker man min historie så sender jeg den gerne i pb,
efter aftale med Kim ligger jeg den ikke ud med navn nævnelse i åben tråd,
derfor fremstår den måske kun i brud stykker herude men mon ikke de fleste forstår hvad den i hoved træk går ud på.
Den handler (for mig) generelt om at man som sælger har en moralsk forpligtelse til at stå bag den vare man sælger,
altså at når man har en vare i sin butik ja så har man sagt god for den på alle måder, den var den manglende lyst/evne eller hvad vi skal kalde den
jeg ikke havde vente at finde i den butik jeg handlede i.
Men jeg fandt ud af hvor meget r.v der var i bukserne,
og som sagt så handler jeg ud fra disse erfaringer frem over.
Mit Rolex røg frem og tilbage inden for ca en uge så der var alt mulig grund til at finde en løsning vi begge kunne have brugt,
vi havde også en del korrespondance frem og tilbage, da mit problem jo først opstod da jeg stod og skulle bytte det med DSeren med min "kunde"
jeg har som sagt kun lagt "min sags" hoved træk ud her i åben tråd,
der er selvfølgelig flere ting som spiller ind på hvorfor jeg følte mig dårlig behandlet.
Jeg må gentage at for mig handler det her generelt ikke om hvor stor risiko der er for at blevet "taget" eller hvor en evt. ekstra regning ligger,
det handler om at jeg ikke ønsker at eje smugler vare og at man når man sælger en vare skal stå bag den, og viser det sig at man har en kunden som er
kommet i klemme pga en fejl man som sælger har lavet (her manglende dokumentation) ja så må man være mand nok til at tage den på sin kappe,
og sørge for at kunden får en løsning som stiller ham fuld tilfreds.
I mit tilfælde købte jeg et ur som jeg så uforskyldt kommer til at stå i en situation med hvor jeg er låst,
og som jeg ser det (og her kan vi jo sagtens være uenige) var det fordi dealeren jeg købte det af ikke stod bag sin vare,
han vidste at det ur bare var et transit ur for mig i mod en DSer alligevel (igen som jeg ser det) løb han fra ansvaret da jeg stod og kunne lave bytte handlen,
handlen kunne bare ikke gennemføres fordi han ikke havde sørget for at der var betalt told og moms på uret.
Det skal med at uret var ca 1 år gammelt og hvis jeg er rigtig informeret,
så havde "min" grey dealer købt det af en anden dansk grey dealer som havde fået det ind i EU.
Men vi alle gør som vi hver især lyster
god sommer til hele debatten peace.