Omega ur fra 193x
Hej her inde.

Jeg har for noget tid siden arvet et gammel Omega ur af en meget nær af familien (88år gammel). Jeg har gemt mit ny gammel ur nede i min bank box, da jeg ønsker at beholde det, da uret har en stor betydning for mig.
Men jeg ville også gerne se om jeg kunne finde ud af om sådan et ur kunne vær noget vær og om der skulle vær en historie om sådan et gammel ur.
Uret er vist mellem 60 og 70 år gammel og det virker i nu... ( Det er et armbåndsur).

Nogen der hved noget om sådan et ur.
Kan godt ta et billede af det, så folk kan se det, vis nogen melder sig.

Icon_exclaim MVH Danni.
Svar
Hej og velkommen til ItsTime.dk

Jeg kan ikke hjæpe dig med dine spørgsmål, men der vil helt sikkert dukke nogle op senere der kan Icon_e_wink
Men uden billeder bliver det svært, så prøv at få taget nogle tydelige billeder og få dem op i tråden her.

Hvis du er i tvivl om hvordan man ligger billeder op på onlinefora, er der en vejledning her <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://itstime.dk/urdebatten/viewtopic.php?f=26&t=233" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=26&t=233</a><!-- l -->
Svar
Enig - uden billede bliver det meget svært.

vh baun
Svar
Hej og velkommen!

Vi er da nogle vintage Omega samlere her på forum som gerne hjælper.

Tag gerne nogle tydelige billeder af uret.

Ofte skal bagkassen af for at finde reference nummer, men hvis den er så gammel som du siger var de ikke helt begyndt med disse numre endnu, men i stedet et serienummer.

På selve urværket er der også et serienummer og der står typisk også et caliber nummer på urværket, det kan være lidt svært at finde på de gamle ure.

Men lad os se nogle billeder.

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Tak for jers svar.
Jeg få lige taget nogen billede af uret, så snart jeg har det hænderne igen.
Og så tå vi den der fra.
På forhånden tak.
Mvh Danni.
Svar
Hej her inde igen.
Det der med at oplode billeder her ind til er godt nok lidt for meget bøvl.
Vil godt vise hvordan det ure ser ud, men vis man vil se det må jeg mms et billede, for det andet er ikk lige mig.
Trode det ville vær lidt næmmer.
Mvh Danni
Tlf 27893065
Svar
Det er nemt hvis man lige prøver et par gange Icon_e_wink Ellers send billederne til <!-- e --><a href="mailto:kim@itstime.dk">kim@itstime.dk</a><!-- e --> så skal jeg ligge dem ind.

Sendt via Tapatalk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)