Sicura
Ohøj,

Jeg har længe været på udkik efter et Sicura dykkerur, og er lige faldet over dette http://www.ebay.co.uk/itm/130829728063?_...97.c0.m619 som jeg har tænkt mig at byde på.. men er der nogle af jer urtosser der kan fortælle om det vil været et godt køb? kender nemlig ikke deres Apollo model,kender faktisk kun deres sumbarine som jeg synes er voldsom lækker Icon_love
anyways håber på et hurtigt svar, da aktionen snart luker Icon_e_wink

go' søndag
Svar
Jeg er ked af at jeg ikke kan bidrage med noget om Sicura, da jeg ikke kender hístorien, men det ser ret fedt ud.
Svar
beklager at jeg måske at smidt tråden op i det forkerte forum, men tænkte at Ernest Schneider var manden der berettigede tråden i dette forum ( admin kan måske flytte den til andet sted) men er ny så skal lige lære, hvor jeg poster det forskellige Icon_rolleyes
Svar
Jeg tror nu den er god nok.....mener at have læst der er noget sammenhæng.
Men jeg kan lige smide den op i hovedforummet, så er der også flere der ser den Icon_e_wink
Svar
KimT Skrev:Jeg tror nu den er god nok.....mener at have læst der er noget sammenhæng.
Men jeg kan lige smide den op i hovedforummet, så er der også flere der ser den Icon_e_wink

Ernest Schneider overtog ihvertfald Breitling efter Willy Breitlings død, hvilket betød lukning af Sicura - så lidt forbindelse har de to mærker :)
Svar
jgs Skrev:
KimT Skrev:Jeg tror nu den er god nok.....mener at have læst der er noget sammenhæng.

Ernest Schneider overtog ihvertfald Breitling efter Willy Breitlings død, hvilket betød lukning af Sicura - så lidt forbindelse har de to mærker :)
Jep Breitling lukkede i 1979 grundet kvartskrisen - i øvrigt samme år Willy B døde. O&W overtog maskiner og en række rettigheder, herunder navitimer designet.

Ernest Schneider der drev Sicura overtog senere samme år navnet Breitling, og efterhånden som salget af mekaniske ure faktisk vendte tilbage i firserne, stoppede de brugen af navnet Sicura.
Kvaliteten af Sicura må siges at være svingende, en del i kromkasser med ret billige standardværker, andre i stål, med ETA. Jeg synes de er sjove dykkerure og samlerværdige nok
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg synes nok jeg havde læst der var en sammenhæng, men jeg var usikker.
Tak for det præcisering
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)