Det smukkeste.....
#21
KimT Skrev:
Claus Tukjær Skrev:Det smukkeste og meget enkle Le Locle..... Men sikkert ikke dyrt nok til at det er smukt Icon_e_wink

İmage
Hvad er det for noget pjat.....det behøver da ikke være dyrt for at være smukt Icon_e_confused
Jeg synes egentligt at mit eksempel er fint. Et junghans som kan findes til 10k, kan vel ikke kaldes for dyrt (i vores verden) sammenlignet med mange af de ure vi ellers taler om.

De ure jeg ser som de smukkeste i verden er også hvad man med normal indtjening vil kalde dyre,
det ser jeg som en helt normal bi/påvirkning af denne interesse vi er fælles om.

Det betyder heldigvis ikke at jeg ikke også finder billigere ure spændende og værd at eje. Icon_cool
jeg kan sagtens se at den Le Locle er et pænt ur,men Lange 1 er altså bare et mulehår foran i min bog. Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#22
Denne

İmage

Fordi det bare bliver smukkere og smukkere med tiden. Andre ure får ridser og andet og bliver derfor ikke kønnere når de benyttes. Derfor et ur som bare blivere smukkere og smukkere. Lidt som min kone Icon_razz

Torben
Svar
#23
Panerai 351
İmage
Svar
#24
Jeg har meget svært ved at definere det smukkeste ur i min verden, det er langt fra statisk, men det er vel en del af alt det her urtosseri:)

Et godt bud ville jo naturligvis være det simple ukomplicerede, og lidt rå look;) måske det er sammensætningen af form, farve, og materiale, men det her kunne fint være mit bud, som pt er en diamentrale modsætning af mine nuværende ure:)

İmage

Hilsen Tom.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
#25
Jeg bliver nok nødt til at nævne mit Omega Constellation Ref. 168.005 fra 1963.
Det er enkelt, klart og klassisk. Dybest set "bare et ur", men med mange fine detaljer, som viser at det er gennemarbejdet.
Først vist med min "gamle" rem en Hirsch Ascot (og patineret skjorte), derefter med Hirsch Genuine Crocodile. Det er nok den type rem, der kunne have siddet på fra ny.
İmage
İmage
Svar
#26
Helt klart dette ur ..

İmage


Var mit drømme ur lige siden jeg så det første gang hos Klarlund. Og til Dato stadig det smukkeste ur jeg har set.. Og det faktum at der sidder et Frederic Piguet 1185 værk i gør det jo ikke værre.... Icon_e_wink
Svar
#27
KimT Skrev:Post et billede.

Det skal være det smukkeste ur du nogensinde har set.
Ikke det fedeste eller noget andet, men det SMUKKESTE......

For mig er det uden tvivl dette Max Bill Kronoskop fra Junghans.
Jeg har stået mange gange foran et vindue i Tyskland og overvejet et køb, men er altid sprunget fra, da jeg ved inde i mig selv at armtiden vil være (for) begrænset.

İmage
Hej Kim

Vi har faktisk 2 styk Junghans Max Bill på lager dog ikke med chronograph, men en i double med brun rem og en i stål med sort rem, og begge med manuelt optræk, og begge til cirka 4000 kroner.

MVH Peter
İmage
Svar
#28
Den er ikke nem denne opgave og jeg kan ikke pege på eet ur men Jaeger LeCoultre (Master serien) eller Vacheron Constantin har styr på både smukke skiver, urkasser og værker.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)