16-05-2012, 08:39 AM
|
Save the Time
|
|
16-05-2012, 10:35 AM
Fortæller meget godt hvor meget bull shit og skjulte dagsordner der desværre er kommet i urverden i dag
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
16-05-2012, 12:48 PM
Ja!
Det svarer lidt til at du tager op til din mekaniker med din bil for at få skiftet noget i motoren, og du får den tilbage nylakeret, med nyt indtræk og nye dæk + en kæmpe regning.Det kan simpelthen ikke passe at servicen for et så dyrt produkt kan være så elendig!
16-05-2012, 01:21 PM
Jeg har været i den branche i 20 år kristoffer og den er tit blevet kaldt beskidt og uærlig
og der har helt sikkert været tilfælde hvor de ord har været på sin plads. Men efter at have fulgt lidt med i denne verden samt selv haft en oplevelse eller 2 ja så syntes jeg nok at når det kommer til uærlig så er urverden meget godt med, der bliver bare ikke skrevet så meget om det som med bilerne. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
16-05-2012, 06:08 PM
Yes it is a disgracefull way to behave.But they are making a big big mistake that will bounce back on them.If they destroy the network of independent watchmakers around the world,they will destroy the intrest on bloggs for their watches.They are forgetting the enormous power that watch sites have today.Still let them do it ,they have become to greedy,they deserve to go down the drain.But i think the EU will stop them in the end. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
16-05-2012, 07:27 PM
Underligt, at schweizerne vælger denne "strategi". Omega har jeg i lang tid beundret for at have reservedele til selv meget gamle modeller, og at arbejdet kunne udføres "lokalt". Det er trist, såfremt dette ikke længere kan lade sig gøre
Når jeg sammenligner med Seiko, så har de jo netop i disse år valgt at gå helt anderledes til værks, og åbne langt mere op. De sælger således visse GS og Marinemaster modeller inden for EU, ligesom de også uddanner og udstationerer urmagere til at klare vanskelige serviceopgaver inden for EU (f.eks. på Spring Drive Chrono). Jeg har altid gennem Seiko AD, Poul Halse De venligste hilsner, John
16-05-2012, 07:59 PM
Helt enig John, i min verden handler det også om respekt for kunden. Ved at sige "vi ved bedst" tilsidesætter man kunden, og det er meget meget dumt, når det er os der betaler deres lån.
16-05-2012, 09:05 PM
Omega har lige lukket for ALLE reservadele til ikke autoriserede. Jeg skyder på at 50% af de ure jeg laver service på er vintage Omega, så jeg får et problem på et tidspunkt
Jeg er ikke i tvivl om at kineserne begynder at fremstille dele til Omega, Rolex osv. med tiden, og jeg er ikke for fin til at bruge sådanne dele, hvis kunden ønsker det. Mht. Seiko, så har de ganske rigtig forstået at kalenderen siger 2012, men de er desværre ikke gode nok til at levere værkdele...
17-05-2012, 05:06 PM
Ivan Skrev:Omega har lige lukket for ALLE reservadele til ikke autoriserede. Jeg skyder på at 50% af de ure jeg laver service på er vintage Omega, så jeg får et problem på et tidspunktAnd i will not be to fine to boycott brands doing this.And if i have to use Chinese parts i will. I think it is a discracefull way to treat people like you who have done so much to generate intrest in these brands watches.I AM ANGRY - Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)