Jeg overvejer at købe mig en CWC automatic dykker, men denne kommer med mineralglas. Er der nogen der har kendskab til om man kan udskifte dette glas med et ridsefrit safirglas og evt hvem der kan forestå sådan en operation og til hvilken pris?
/Morten
•
Svar: 55
Tråde: 5
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Det burde sagtens kunne lade sig gøre. Der kan selvfølgelig være specielle former, der ikke kan skaffes, men CWC ser ret ligetil ud. Prisen vil sikkert være mellem 450,- og 1000,-, alt efter hvor tykt det er.
•
tak Ivan - ville det være noget du kunne fikse? for så tror jeg sgu jeg vil bestille sådan en sag-
•
Glasset er så vidt jeg kan søge mig til 310mm i diameter og 2,9mm tykt og der skal bruges såkaldte L pakninger?
se evt denne tråd
[url]"http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?t=40193" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?t=40193[/url]
•
Hmm... Jeg har lige kigget mine leverandører efter, og jeg kan ikke finde et standard safirglas på mere end 2,4mm. Det er nok lige i underkanten hvis det originale er 2,9mm... Men hvis du selv finder glas og pakning, skal en rar urmager nok ikke have mere end 150-200kr. for at montere det(+ evt. tryktest).
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej Ivan
Der findes en mulighed mere, men den er meget svær at lave, du kan lime to 1,5 millimeter glas sammen, Seiko har engang lavet det med deres sapphlexglas, som bestod af et mineralglas pålimet et safirglas.
MVH Peter
•
Tak for input!
Det bliver sgu nok alligevel for omstændigt.....Selvom der øjensynligt er nogen der har lavet nummeret med 2.5mm Safir med succes..... Derudover aner jeg ikke hvad det er for en pakning jeg skal finde.... Ærgeligt - havde ellers lige sat næsen op efter sådan en mili ting
•
Forstå mig ret. Man kan sagtens sætte et 2,4mm. glas på, der kommer jo bare en 0,5mm. kant, som ikke ville have været der, hvis glasset havde haft samme tykkelse som originalen. Pakningen skulle ikke være det store problem at finde.
To glas ovenpå hinanden bliver nok lige vildt nok for mig
•
Men er vi ikke enige om at glasset i så fald ville ligge "under" lynetten? Det ville jo ikke gøre noget hvis den lå lidt over. Men under kommer nok til at se åndssvagt ud...?
•
Smag og behag... Jeg ville nok bare leve med mineralglasset og så skifte det når det får ridser.
Skal nok lige have det i baghovedet når jeg taler med andre leverandører end dem jeg normalt handler med, så kan det være, at du hører fra mig.
•