Dyrt ur
#11
For mig handler det ikke om hvor meget uret har kostet for at jeg kan bære det afslappet. Jeg har en øvre grænse for hvad jeg vil kaste efter et ur, men har endnu ikke købt noget der ligger i nærheden af den grænse. Men når jeg gør, så bliver det brugt uden voldsom omtanke - men selvfølgelig alt med måde. Hvis man på forhånd ved at man skal afsted på noget der kunne involvere mountainbike eller kravlen i mudder, så spænder man nok ikke et AP på armen. Det svarer lidt til at sætte sig ind i sin Lambo, og man på forhånd ved at man skal ud og køre i terræn..... Og omvendt kan man sige at har man endelig smidt mange penge efter en Lambo, så skal den da også bruges og køres hårdt, ganske som den er skabt til. På samme måde skal et ur til f.eks 70K da heller ikke "skånes" og bare kukkelure i boksen......På med det og skift så til et G-Shock hvis du skal ud og tosse rundt i mudder eller lignenede.
Svar
#12
Some watches are a work of art with hand finishing and beautiful detail.Most watch freaks are always thinking they have to be carefull because they most probably will sell the watch again.So we are not normal watch users in my opinion.We are Freaks Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1 Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#13
Jeg har været ude ved mine forældre idag, og hjælpe mig far med at brække deres gamle terrasse op. Vi kom så til at snakke om ure, og jeg kiggede lidt på hans Breitling superocean. Det har været hans arbejdsur i en del år, og det har ikke været taget af til noget. Dvs 3-4 mountain bike ture om ugen i gennem mange år, med på arbejde, hvor han laver en del fysisk arbejde. Han tager det ikke engang af når han bader eller sover. Uret er klassisk breitling med mange polerede overflader, men det ser faktisk vildt fedt ud, at man kan se uret har været brugt! Det kan godt være B ikke er super highend, men deres modificerede eta værker kan fandme holde til tæsk, og kvaliteten af kasserne er ikke til at kimse af.
Jeg vaskede det for ham, og gav de største overflader en lille pudsetur. Da han fik det tilbage, tog han det på med et smil og sagde: Så er det klar til de næste 10år:D
Svar
#14
Da jeg købte mit Rolex Datejust i 1986, syntes jeg det var et meget dyrt ur. Det kostede 8950,-!
Men jeg tog ikke specielt hensyn til det. Havde det på hele døgnet. Hvis der kom maling på det, blev det blot skrabet af (dog forsigtigt).
Hvis det kolliderede med fx en dørkarm (det gør ure!), blev det selvfølgelig undersøgt for skader. Det blev en del af min arm!
Det var en dejlig fornemmelse at have dette ur på. Jeg tog det kun af, når jeg klippede hæk med en alm. hækkeklipper. Måske var det overflødigt, men jeg syntes at det var en for kraftig påvirkning.
Jeg var en "warch user" ikke en "freak"!
Svar
#15
Det er ikke så meget hvad uret koster, men om uret er flot.

Mit tidligere PVD pam, brugte jeg ikke, da jeg var bange for ridser. Men jeg har flere ure til +75K som jeg ingen problemer har med at bruge.

Men selvfølgelig tager jeg uret af, hvis jeg er bange for at det jeg skal lave kan ridse uret.
Mit arbejde er bag et skrivebord, så der er ikke store chancer for ridser.

Jacob
Svar
#16
For mig er det også en fornemmelse for hvad uret lægger op til; mit IWC Yacht Club Chrono bruger jeg i mange sammenhænge, dog ikke havearbejde eller det der ligner, mit Dornblüth som er meget billigere passer, jeg endnu mere på, mens mit Panerai 000 Logo er mit Beater; har ofte badet med det og ville ikke forskrækkes hvis der kom en ridse.

Men ingen af mine ure ville blive brugt til groft arbejde, dér tager jeg det af uden at tænke over det.

Mvh
Michael
İmage
Svar
#17
We are not normal watch users.We need help Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1 I use my Fat Boy or a Casio for rough use like drinking in bars. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#18
Hej

Jeg er ikke bange for at ridse mit arbejdsur selvom det koster 42000 kroner, men får jeg et fint ur ind som måske kun koster et par tusinde, og som står i perfekt stand vil jeg være mere bange for at ridse det end mit arbejdsur. Icon_e_smile

MVH Peter
İmage
Svar
#19
Tager kun mit ur af når jeg støvsuger eller vasker op. Det er der jeg laver de værste ridser på/i spændet. Vandhanen i vores køkken har virkelig mange dumme og ærgelige ridser på samvittigheden.
Mit dyreste ur var et 116613 hvis clasp ligeledes fik nogle tæsk af køkkenvandhanen...
Ja, jeg ved det!! Ud af køkkenet!
Lad konen klare den slags sysler!! Icon_e_wink
Ellers laver jeg alt med ur på uden særlige hensyn. (godt, at jeg ikke er dyrlæge!!!! Icon_e_wink )
/SK
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 5 gæst(er)