Urdebatten / Urforum
Besøg hos Dornbluth. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Besøg hos Dornbluth. (/showthread.php?tid=83873)

Sider: 1 2


RE: Besøg hos Dornbluth. - cfnissen - 24-03-2023

(21-03-2023, 07:26 PM)Stensbjerg Skrev: Taxi.



Her er ikke noget med at hive koen i p.tterne fordi man kan, man kærre sig om sin kundekreds og tager dem ikke for givet.



Vi fik os også en snak om ure fremadrettet,
Jeg fortalte Dirk min holdning om at jeg ser en lysende fremtid for mærker som hans, da jeg tror at flere og flere som mig vil bevæge sig væk de "Industrialiseret" mærker og hen til dem hvor man både får lækkert håndværk og kan gøre det personlige med egne ønsker uden prisen bliver ublu.



Inden vi kørt fik jeg Dirk til at signere inder/ydreboxen til mit ur, hvilke var første gang han havde fået den forspørgelse, så det grinte vi lidt af.

For mig var det bare det perfekte punktum på den del af turen, og skulle jeg råde Dem til noget, skulle der i inderboxen hvor han har skrevet i min sidde en lille plade med hans signatur, det ville lægge på det personlige touch som de er så stærke I.


Sikke en dejlig historie. Tak for delingen! Din kærlighed og respekt lyser jo ud af hvert et ord. Og god idé med signeringen!

Claus


Besøg hos Dornbluth. - chrdunker70 - 24-03-2023

Tak for en dejlig tur. Lækker læsning på en grå uge i dk.

Sendt fra min SM-G715FN med Tapatalk


RE: Besøg hos Dornbluth. - MichaelA - 26-03-2023

Lyder som en helt fantastisk tur!

Protip til Berlin og den kolde krig:
https://www.visitberlin.de/en/berlin-hohenschonhausen-memorial
De har rundvisninger på både tysk og engelsk


Besøg hos Dornbluth. - HG - 27-03-2023

Hej Jacob

Dejlig historie og veldokumenteret af fine billeder, dog vel mange af dit Seiko :-D
Tænker at det må være spændende at komme ind i de “hellige” haller, selvom det ikke ser stort ud.
Men hvor er det fedt at de er så tro mod deres oprindelse og tiden er gået, lidt, udenom Kalbe :-D
Kunne du lægge et billede op af værket på dit ur.
Hvad var det du fik lavet specielt på din Dorny?

Tak for at dele historien :-)

/HG


Sent from my iPad using Tapatalk


Besøg hos Dornbluth. - Stensbjerg - 27-03-2023

Hej HG.

Så godt at der var blevet lidt mange pic. Af et Seiko på besøg i Kalbe, men der var skaden sket.

Det er bestemt ikke stort, urene laves i hvad der kan kaldes et mellem stor hus på 2 etager reelt uden nogen former for gang arealer, så der er bestemt ingen fabrik vibes.

Det var utrolig spændene helt tæt på sammen med Dirk at gå igennem hvordan deres ure bliver til både når de arbejdede med værktøj og med maskiner som han konkret viste hvordan fungeret, tætte kan man ikke komme.

På sammen tid var det dejligt befriende at opleve at intet blev gjort mere ophøjet end nødvendigt, f.eks. Er 2 ældre damer ansvarlige for de keramiske skiver som bla. skal varmes op og kontrolleret ned igen for at blive som ønsket, til det bruger de en lille pizza ovn, hvorfor?

Fordi den virker perfekt til opgaven, ingen reklame snak ting bliver kaldt for hvad de er og man tør stå ved det.

Dornbluth siger selv at man kun kan se det er en moderne tid de laver ure i fordi de har indlagt elektricitet, det er selvfølgelig sat lidt på spidsen.

Men man føler det som en tidskapsel, når man kommer ind hos dem, alt forgår stille og konceteret, alt tale forgår roligt og ingen ting forceres.

Mit DB er tunet på følgende områder.

Skiven: Er keramisk i en cremet hvid, tallene og railen er ad on så de rejser sig fra selve skiven.

Man kan vælge ud fra alle farver der har en tysk farve kode.

Standard er almindelig tryk, på "karton hvid"

Viserne er blånet på korrekt håndværksmæssig vis, og tal/railen er i samme matchende blå farve.

Standard er vist sort.

Made in Germany er fjernet fra skiven under 6 tallet, det kan kun gøres på deres keramiske skiver. (Ifølge DB er mit det første/eneste ur de har lavet det på)

De 2 damer kunne godt huske mit ur, jeg forklarede dem grunden til mit valg, de grinede lidt, men syntes det var meget sjovt at det på den måde stille fortalt at skiven var keramisk.

Derud over er der Stensbjerg indgraveret i værket.

Så ikke vilde ting, bare nok til at det blev mit.




İmageİmage

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
İmage


Besøg hos Dornbluth. - HG - 28-03-2023

Igen tak for historien.
Flot bagside.
Sjovt at de kunne huske skiven, selvom der ikke laves mange ure, så er der trods alt lavet nogle ure siden dit.
Fedt med navnet på værket, men det turde jeg nok ikke…
Ville være super hvis det skal arves, men så skulle alle mine børn sloges om det

/HG


Sent from my iPad using Tapatalk


Besøg hos Dornbluth. - Stensbjerg - 28-03-2023

Besluttede fra start at det var en true keeper, så jeg tænkte på indgravering fra start.

Hvad arvningerne gør skænker jeg ikke en tanke, og ellers kan man jo altid få en anden værk plade monteret.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk


Besøg hos Dornbluth. - aammat - 28-03-2023

Spændende at læse om baggrunden for dine modifikationer af uret og jeg kan huske at da du første gang viste det her tænkte jeg "sådan en skive vil jeg også have engang".
Tankerne omkring mulige modifikationer synes jeg selv var en meget stor del af oplevelsen af at købe et customized ur, jeg valgte selv blå tal på min skive og ændringer i graveringen da Germany blev fjernet på mit Benzinger.
Tak for historien..

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk