|
PRO TREK Casio - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: PRO TREK Casio (/showthread.php?tid=83496) Sider:
1
2
|
PRO TREK Casio - Miwes - 07-02-2021 Jeg tror ikke der findes et mærke som Casio der laver ure i så mange variationer, fra lommeregner ure til de mest ekstreme sportsure. Vi kan sikkert blive enige om at der er et ur af mærket Casio i de fleste "ur-samlinger" eller også har det været forbi på et tidspunkt. Selv har jeg haft mine ure gennem tiden af mærket Casio og det er som regel altid en oplevelse af god kvalitet, med til tider temmelig meget resin / plastik og bestemt ikke særlig smukke. Jeg sidder lige og kigger på et par af disse ure som jeg har taget frem og den ene er en stor grim firkantet kasse G-Shock og det andet er beviset på at de også kan designe noget smukkere sports ure efter min mening. Denne PRO TREK har trods sin store diameter på 51mm et okay look på de fleste håndled. ![]() ![]() Her er lige en fed reklame video af et af disse ure....jeg er stadig vild med Casio og imponeret over den vifte af ure de producerer og som regel altid til forholdsvis rimelig priser. PRO TREK Casio - runzuk5 - 07-02-2021 Fedt ur ![]() De kan noget hos Casio. Og i alle prisklasser. Og det er fedt. There's a lot of big dudes out there and big wrists need big watches. PRO TREK Casio - Stensbjerg - 11-02-2021 Ja de favner bredt, jeg ved ikke hvordan det er med deres udvalg generelt, men efter at have skiftet i mellem mit Casio G og Suunto som beater, trækker Suunto bukserne af G'et i min optik. Det er bla. langt sværere at indstille / navigere rundt i dets funktioner og lyset er ret beset en joke, her smoker Suunto G'et og da jeg har disse ure på 24 timer i døgnet når jeg bruger dem bruger jeg denne fuktioner nærmest hver nat/morgen. Derud over er batteri skift Suunto et 100% DIY projekt til latterligt små penge. ![]() Det kræver et dybere job at komme til batteriet PÅ mit G ihvertfald. Jeg syntes G'et er et sjovt ur som jeg også beholder derfor har jeg også købt lænke til det, men kunne jeg kun vælge et blev det mit Suunto, Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk PRO TREK Casio - runzuk5 - 11-02-2021 Mon ét Suunto lever efter denne behandling? ![]() There's a lot of big dudes out there and big wrists need big watches. RE: PRO TREK Casio - willy - 11-02-2021 (11-02-2021, 08:55 PM)Stensbjerg Skrev: Ja de favner bredt, jeg ved ikke hvordan det er med deres udvalg generelt, men efter at have skiftet i mellem mit Casio G og Suunto som beater, trækker Suunto bukserne af G'et i min optik.The only thing i would agree with Jacob,is that Suunto watches are easier to navigate in. G-shocks are about a thousand times stronger than any Suunto,and the way G-S are built to achieve this strength,can make them fiddly to adjust.Solar powered G-shocks do not need battery changes.Suunto make watches for the fitness obsessed public,and they are very good at it.Most military personal and police forces world wide use G-shocks more than any other watch brand.They are a legend,and they earned it the hard way. It is not easy to build a watch as tough as a G-shock,and seiko had to compromise on the push button navigation system to make a watch that can go 200 meter under water and survive a bath in mud the newer models are much better to use,the buttons are easier to press. The light on the G is more than adequate to read the time,and the lume is much better on the newer models.Suunto are exceptional in what they do,and they have a loyal public who buy them because they are reliable and easy to use.But i think it is wrong to compare them with any G-Shock,they are two very different types of watches that are made for a different purpose. So i would ask who is taking the pants off who ? PRO TREK Casio - runzuk5 - 11-02-2021 I min verden kan Suunto ikke konkurrere mod g-shock linien mht kvalitet og holdbarhed. Lyset i mit Frogman er topkvalitet... Men nu er Suunto jo også hovedsageligt et fitness ur There's a lot of big dudes out there and big wrists need big watches. PRO TREK Casio - Stensbjerg - 11-02-2021 Mit G koster ca det samme som mit Suunto i det løb vinder det on my track hver gang. Man skal jo ikke sammenligne pære og æbler uden min. At skrælle dem først... Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk RE: PRO TREK Casio - Miwes - 12-02-2021 Jeg har faktisk aldrig ejet et ur fra Suunto (ikke som jeg lige husker det) men synes de laver nogle meget smukke ure i forhold til G-SHOCK, hvor man bestemt ikke kan tale om smukt design, men tror nu også at det er ikke noget G-SHOCK ejere går op i, men de nyder sikkert blot et robust ur...det er sådan jeg har det med mine G-SHOCK. PS. Jeg synes dog mit Protrek jeg her viser er et rigtig nydelig design. PRO TREK Casio - Stensbjerg - 12-02-2021 Jeg har aldrig læst et seriøst belæg for at Suunto ikke laver ure der er robuste nok til almindelige mennesker, som man jo roligt kan sige vi går ind under. Mit har siden jeg købte det fra nyt været med på job og klaret ufattelige klø, uden at svigte på noget tidspunkt. Derfor er Suunto for mig på ingen i skyggen af G shock når det kommer til at være et tool ur, og at kalde dem mest fitness ure finder jeg ret beset komisk. For mig minder tool udtrykket om det gamle håndværker tlf. udtryk. I tele branchen. Jeg kender en der var i den da det dukkede op, og han fortalte at disse telefoner var lavet fordi man havde et håb om at kunderne ville bruge mere end en tlf ad gangen og disse skulle så være til fritids brug. Det skete så reelt ikke og så skulle man have opfundet et nyt behov/kunde segment til disse telefon modeller og håndværker telefonen blev "opfundet." Som han sagde ret beset er de sgu ikke holdt op imod prisen så meget stærkere end de almindelige uden gummi "hus" Tool begrebet er for mig i dag så udvandet, nogen er jo i dag betænklig ved bare at bade med et +200m dykker ur, CRAZY. Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk RE: PRO TREK Casio - pbr - 12-02-2021 (12-02-2021, 10:05 PM)Stensbjerg Skrev: Jeg har aldrig læst et seriøst belæg for at Suunto ikke laver ure der er robuste nok til almindelige mennesker, som man jo roligt kan sige vi går ind under. Til almindelig orientering, kan jeg oplyse, at Jægerkorpset gennem en periode på 10-15 år har udleveret først Suunto Explorer og dernæst Suunto Core Black som tjenesteure. Det siger nok lidt om deres holdbarhed |