Urdebatten / Urforum
Jeg gør det i læder ;-) - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78)
+--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81)
+--- Tråd: Jeg gør det i læder ;-) (/showthread.php?tid=83387)



Jeg gør det i læder ;-) - Miwes - 23-09-2020

Hej ur-venner

Vist på tide jeg lige kigger forbi og her er lidt om hvad jeg går og laver.

Har længe arbejdet med læder i forbindelse med at lære mere om dette materiale og det har så været gennem hele sommeren, hvor jeg har arbejdet med alle mulige og umulige konstruktioner.

En længere periode blev det til nøgleringe og punge, hvor jeg blandt andet lavede 45 nøgleringer i form af hjerter der lå som små gaver ved min søn- og svigerdatters bryllup her i sommers en skøn dag, men sikke et arbejde.

İmage

İmage

Så blev det til en periode med punge af alle mulige konstruktioner, da jeg kørte træt i nøgleringe, men det har været meget hyggelig med dette hjemmesløjd, når vi nu ikke skulle ud og rejse.

Jeg udviklede en lille pung til en tur i byen som jeg kalder "Flip Flap" hvor den er lavet af et stykke læder uden syninger og den har jeg ude i et par butikker.

İmage

İmage

İmage

İmage

Så blev det også til en "storebror" til Flip-Flap som kunne indeholde lidt mønter udover kort og sedler.

İmage

İmage

İmage

Denne pung er også uden syninger og kan foldes helt ud, så her kan man da tale om en pung der er let at rengøre både indvendig og udvendig (i disse corona-tider) 

İmage

Og selvfølgelig skal der også laves læder til mine ure og specielt arbejder jeg for tiden på at give mit Andersmann Bronze nyt tøj på...jeg bliver altid total grøn omkring håndledet når jeg går med bronze ure, så denne gamle løsning er egentlig okay og forøvrigt meget behageligt på håndledet.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Det var lige lidt nyt herfra Miwes  Icon_party

Hygge og hej til jer ur-venner


RE: Jeg gør det i læder ;-) - onkeldunkel - 24-09-2020

Rigtig flot arbejde og tak fordi du deler det! Icon_Up


RE: Jeg gør det i læder ;-) - onkeldunkel - 25-09-2020

Og lige en hurtig ide :-). Hvad med at lave rejseetuier til ure? Det ser ud som om denne her også er lavet i et stykke: https://millenarywatches.com/watches/rare-original-rolex-leather-watch-pouch/ og jeg har selv et Everest, hvor man sætter uret på et lille stykke stift læder og så putter det ned i rejseetuiet Icon_Up https://www.everestbands.com/collections/accessories


RE: Jeg gør det i læder ;-) - KOP - 25-09-2020

Hold nu op, du er kreativ! Flotte nøgleringe som du har lavet Icon_Up  

Sikke en patina dit Andersmann har udviklet, det ligner nærmest rust langs kanten af glasset. Kan godt forstå du har lavet en Bund style rem.

Det med bronze og grønt håndled, er det der afholder mig fra at købe dem. Synes ellers de forskellige udtryk bronzeurene hele tiden udvikler ser fedt ud.

Men super arbejde du laver, dejligt at se Icon_smil


RE: Jeg gør det i læder ;-) - Miwes - 25-09-2020

(25-09-2020, 12:45 PM)KOP Skrev: Hold nu op, du er kreativ! Flotte nøgleringe som du har lavet Icon_Up  

Sikke en patina dit Andersmann har udviklet, det ligner nærmest rust langs kanten af glasset. Kan godt forstå du har lavet en Bund style rem.

Det med bronze og grønt håndled, er det der afholder mig fra at købe dem. Synes ellers de forskellige udtryk bronzeurene hele tiden udvikler ser fedt ud.

Men super arbejde du laver, dejligt at se Icon_smil

Så er der stadig liv i nogen af jer...dejligt  Icon_blink

Tak for din melding og du har så ret hvad bronze ure angår og "nogen" af os har ekstreme let ved at få grønne håndled når det gælder bronze-ure, men det har også pint mig hver gang jeg har sendt det videre og denne klokke fra Andersmann ville jeg beholde, så der var ingen anden udvej.

Nu sker der så det at jeg både nyder uret, men også finder glæde i den specielle rem og det var jeg lidt skeptisk overfor i starten, om bærekomforten ville ødelægge det. Jeg konstaterer at det er overraskende behageligt at bære uret på den måde og så uden grønne aflejringer, total win win  Icon_Up

Farven på mit Andersmann er jo oplevelsen af hvad bronze kan og denne ændring som hele tiden sker er jo en gave oven i nydelsen af det smukke ur.

Lige for tiden føler jeg at det nok bliver uret i hverdagen og min ur-kasse kommer ikke meget frem for tiden,  så der ligger mange ure i boksen og venter lidt misundeligt på at blive luftet... Icon_e_biggrin1

Jeg har købt et Victorinox i carbon i en rød kasse og som samler af mærket er det kassen der kommer frem for at nyde hele pakken, men jeg går stort set ikke med uret, hvilket min skønne hustru har kommenteret og hun synes jeg skal flippe det videre når det ikke bruges, men mine ur-venner herinde forstår godt man kan være samler og blot det at eje er nok...har jeg ret  Icon_hjerte

God weekend til jer alle....eller de få der stadig er her  Icon_party


Jeg gør det i læder ;-) - MichaelA - 25-09-2020

Flippe? Hun skal da vist testes for corona


Jeg gør det i læder ;-) - Stensbjerg - 27-09-2020

Fedt at se dine kreative udfoldelser,
Både når det kommer til dine ideer og dit håndelag.

Jeg har aldrig selv haft problemer med bronze ure det første jeg havde var et Tudor BB og i dag har jeg et Yema Superman.

Jeg er og bliver ikke ur samler af forskellige årsager så jeg må give din hustru ret her Michael, if not in use, let it loose

Selvfølgelig sagt for sjovt for man skal jo dyrke hobby ad den vej som er rigtig for en selv uanset hvad andre så ellers mener



Her pic. Af mit forhenværende og nuværende bronze ur. İmageİmage

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk


RE: Jeg gør det i læder ;-) - Miwes - 27-09-2020

Det er meget forskelligt hvordan nogen ikke oplever problemer med bronze og som jeg selv, så ligner jeg HULK på håndledet efter en dag, sååå!

Kanon ide med rejseetuiet, det skal da prøves på et tidspunkt.

Jeg vil godt slå et slag for "bund style straps" og det er ikke fordi jeg sælger, men blot tænker jeg at det er en fed måde at bære sit ur på og læder sammen med bronze er et perfekt look, men det kunne også være et flyver ur...ja stort set næsten alt kan tåle denne type rem, hvis blot den matcher design på uret.

Det er retro, men kunne godt tåle en tur mere og tag ikke fejl i bærekomforten, for det er faktisk top i orden og lækker at gå med (hvis ellers læderet ikke er for hårdt)

Mit bronze har det med at miste sin patina på siderne der kommer i kontakt med huden og bliver hele tiden renset og blank, hvor efter uret er kommet på bund remmen, så tager det sin patina mere ens over hele uret, hvis det giver mening.

Mvh. Michael