Urdebatten / Urforum
Same same But different - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Same same But different (/showthread.php?tid=83294)

Sider: 1 2

Same same But different - KOP - 30-05-2020

Grand Seiko SBGR311 & SBGA375

Automatic og Spring Drive

42mm og 40mm

De samme time index, dog med flere “dobbelte” på 311. Der er tydelig forskel på størrelserne så jeg tænker proportionerne er de samme på begge.

De samme visere, dog en enkelt guld på brownie. Også proportionelt i størrelserne.

Heritage kasse og 44GS kasse, med masser af Zaratsu poleringer. I bløde kurver samt skarpe kanter.

9S68 automatic baseret på 9S65, bare lavet større, så det passer i kassen. Altså proportionerne skal passe i større og mindre urkasser. 4hz med 72 timers gangreserve. Den skulle være reguleret til +5 -3 sekunder. Men jeg oplever den taber ca. 5 sekunder i døgnet.

9R65 Spring Drive med den fascinerende glidende sekundviser, må sige denne caliber bare er På en måned har det vundet 5 sekunder. Her er også 72 timers gangreserve.
Samt en lille gangreserve viser, som er nyt for mig. Egentlig en god komplikation, da jeg ligger uret fra mig når det er arbejdstid. Ingen af mine “pæne” ure må komme med på job. Da jeg arbejder langs jernbanen. Til det brug har jeg “Turtle” og den klarer tæskene forbavsende godt.

Og endelig er der skiverne som egentlig er grunden til at disse ure er i min lille samling,
Brownie med radial print/tryk/mønster i mangel på bedre udtryk. Den er sgu fascinerende i lysets spil. Går fra gylden og helt over i sort.
Så er der The Blue feeling , fra mørkeblå sunburst og til sort. Den er ikke så vild i sit udtryk, men et dejligt bekendtskab.

Der er datovindue på begge, bedst integreret på 375 synes jeg.

Endelig er der lænkerne. Polerede på siderne, 375 har dog 2 polerede rækker ala. Speedmaster. Disse lænker er ganske fine og behagelige så tommel op til dem.

Her er et par billeder i solen....İmage

İmage
İmage
İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk

RE: Same same But different - Stensbjerg - 30-05-2020

Lækre ure som altid fra GS Icon_Up
de skiver er for vilde noget af (hvis ikke det) bedste i almindelig serie produktion i dag Icon_party

Så er der kun det svære valg tilbage
når de begge ligger og kalder på armtid Icon_blink

Same same But different - BadHamster - 30-05-2020

Skøn duo

Jeg har jo den ene halvdel men jeg ønsker mig meget SBGA375
Jeg har solgt mit SBGV225 (blå quartz), så engang er der nok penge nok på urkontoen til SBGA375 (hvis den igangværende tilbygning til huset ikke ruinerer os)

Noget af det jeg elsker ved GS er også at nye detaljer dukker op når man går tættere på, f.eks. de parallelle linjer på timemarkørerme:
İmage

Nåh ja og mit SBGV225 havde en anden slags markører med parallelle striber vandret i stedet
İmage

RE: Same same But different - onkeldunkel - 30-05-2020

De er så flotte begge to - på hver sin måde. SBGA375 står også på min ønskeliste - det er dejligt underspillet og så er skiven bare superflot i sollys Icon_Up

Same same But different - KOP - 30-05-2020

(30-05-2020, 10:06 PM)BadHamster Skrev: Skøn duo

Jeg har jo den ene halvdel men jeg ønsker mig meget SBGA375
Jeg har solgt mit SBGV225 (blå quartz), så engang er der nok penge nok på urkontoen til SBGA375 (hvis den igangværende tilbygning til huset ikke ruinerer os)

Noget af det jeg elsker ved GS er også at nye detaljer dukker op når man går tættere på, f.eks. de parallelle linjer på timemarkørerme:
İmage

Nåh ja og mit SBGV225 havde en anden slags markører med parallelle striber vandret i stedet
İmage

Vilde billeder, altså det husprojekt er ikke så vigtigt

Sent from my iPad using Tapatalk

(30-05-2020, 10:25 PM)onkeldunkel Skrev: De er så flotte begge to - på hver sin måde. SBGA375 står også på min ønskeliste - det er dejligt underspillet og så er skiven bare superflot i sollys Icon_Up

Lige netop, underspillet

Same same But different - BadHamster - 30-05-2020

(30-05-2020, 10:38 PM)KOP Skrev: Vilde billeder, altså det husprojekt er ikke så vigtigt
Hehe ja men så er lige vel meget udluftning i huset hvis vi stopper nu Men en dag skal det nok lykkedes med SBGA375 Eller jeg er ikke 100% sikker på at det bliver den, men jeg er ret sikker på at det skal være et GS med Spring Drive og 44GS kasse næste gang... Og med de specs har SBGA375 stået øverst på min liste længe

Same same But different - onkeldunkel - 31-05-2020

Jeg har skrevet på denne her. 41mm GMT, Spring drive, limiteret til 60 stk. kommer med både rem/lænke og skive er mørkeblå :-). Whats not to like - den bliver dog kun somgt i en butik i Japan og de sender ikke udenfor Japan (og så røg der også lige en Sea Dweller i kurven :-))

İmage
İmage

Same same But different - KOP - 01-06-2020

Øhh, forstod ikke helt? Har du bestilt den fine GMT, eller? og som sidegevinst en Sea Dweller?

Same same But different - onkeldunkel - 01-06-2020

Haha - kan godt se det var lidt kringlet formuleret :-). Jeg har ikke bestilt GMT fordi...

1) De sender ikke udenfor Japan (og den fåes kun i butikken i Wako, Japan)
2) Jeg har lige købt en Sea Dweller, så der er lavvande i ur-pengekassen :-)

RE: Same same But different - KOP - 01-06-2020

Modtaget Icon_e_biggrin1  
Kender det godt med en slatten urkonto Icon_head
Du fandt en ordning med Sea Dweller, troede først du havde returneret den “sårede” . Og du havde fundet en anden....

Mit GS har allerede fået lidt battle scars, det er ligesom den første ridse i den nye bil. Efter lidt tid er det en del af charmen.