Urdebatten / Urforum
Vacheron Fiftysix og lidt andet guf - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Vacheron Fiftysix og lidt andet guf (/showthread.php?tid=82618)

Sider: 1 2

Vacheron Fiftysix og lidt andet guf - cfnissen - 06-09-2018

I går fik jeg muligheden for at besøge urbutikken i Illum med min bror for at se lidt på
Vacheron Constantin’s nyeste serie, Fifty Six.

Der er en lille særudstilling af nyheder fra VC i butikken - bestemt umagen værd at kigge ind. Her er nogle af montrerne.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Og så står der jo smukke ting ved selve VC disken. Den 1921er...suk.

İmage

Fiftysix er VC’s bud på at komme lidt ned i prisniveau med en serie af klassiske ure i både stål og rødguld. Der er tre modeller, der laves i begge metaller, i alt seks forskellige ure.

Den første er en ‘time only’, kaldet ‘Self-Winding’. Super flot og enkel. Kassen er decideret smuk i mine øjne og størrelsen på 40 mm er bare helt rigtig.

İmage

Skiven er smuk med sin sektor-stil. Enkel og flot.

Skridtet opad er ‘Day-Date’ der som navnet antyder viser dag og dato på den smukke skive. Dertil kommer en power reserve-indikator.

İmage

Topmodellen er ‘Complete Calendar’ der som navnet antyder har måneden med samt en månefase.

İmage

Urene har ikke et decideret VC værk indeni. I stedet er det et værk udviklet af Richemont-gruppen og så dekoreret af VC. Klart en af måderne at holde prisen nede på. Om man så kan acceptere det som et ægte VC ur er så spørgsmålet.

İmage

Guldudgaverne er lige så smukke.

İmage

Prismæssig ser de ud til at ligge godt - relativt tæt på f.eks. JLC’s tilsvarende ure. Bliver spændende at se om de slår igennem. Det kunne da godt være en overvejelse værd at lægge lidt oveni ift. et JLC for at få et VC. Hmmmm.

De havde også andet VC guf. Vi fik prøvet Overseas med sort sklve. Det er altså et ualmindeligt flot ur - og leveres med ekstra remme, inkl. en ganske cool gummirem.

İmage

İmage

İmage

İmage

Og indmaden er old-school VC

İmage

Men på en eller anden måde lykkedes det Patek at lægge sig ovenpå VC ;-)

İmage

Ved siden af VC disken ligger JLC disken, så vi kiggede også lidt dér.

Geophysic True Seconds med lænke. Så flot og stramt i designet.

İmage

Sammen med i world-timer udgave. Også et utroligt flot ur.

İmage

JLCs Ultra-Thin serie er også smuk.

İmage

Og så er der jo den nye Polaris. Her i dato-versionen, som er helt OK. Gummiremmen er SÅ lækker.

İmage

Og sørme om ikke mit Tudor Black Bay 58 dukkede op. Så ikke bare fik vi set smukke ure, der kom også en lille ny med hjem.

İmage

Alt i alt en fed onsdag aften.

Sent from my iPhone using Tapatalk

RE: Vacheron Fiftysix og lidt andet guf - BadHamster - 06-09-2018

Tillykke med dit nye 58’er Icon_Up

Jeg har et ret godt øje til de nye Polaris modeller (især den blå), jeg burde nok prøve sådan et en dag for at se om det skal på ønskelisten Icon_study

(06-09-2018, 09:53 AM)BadHamster Skrev: Tillykke med dit nye 58’er Icon_Up

Jeg har et ret godt øje til de nye Polaris modeller (især den blå), jeg burde nok prøve sådan et en dag for at se om det skal på ønskelisten Icon_study

Tak! Det er så cool. Ikke noget specielt - bare rigeligt med retro-vibes.

Ja, du skal prøve Polaris på. Der er små forskelle på modellerne - og det kan jo være at det bare generelt ikke ‘taler til dig’ når du får det på. Sådan har jeg det fx. med AP Royal Oak.

Hvis du er i nærheden af København, så har både Bucherer og Mathiesen dem - og sikkert også Hvelplund.

Claus

RE: Vacheron Fiftysix og lidt andet guf - BadHamster - 06-09-2018

Ja, det ser super cool ud den 58’er. 39mm og noget tyndere end de alm. BB, hvis jeg husker korrekt?

Jeg bor Middelfart, så det vrimler ikke JLC forhandlere her Icon_lol Men jeg kommer da engang i mellem til “staden”, så må jeg tage et ur-kik der Icon_smil Men på billeder fungerer Polaris modellerne vildt godt (imho) - og prismæssigt er det jo også noget af JLC’s mest fremkommelige...

(06-09-2018, 10:02 AM)BadHamster Skrev: Ja, det ser super cool ud den 58’er. 39mm og noget tyndere end de alm. BB, hvis jeg husker korrekt?

Jeg bor Middelfart, så det vrimler ikke JLC forhandlere her Icon_lol Men jeg kommer da engang i mellem til “staden”, så må jeg tage et ur-kik der Icon_smil Men på billeder fungerer Polaris modellerne vildt godt (imho) - og prismæssigt er det jo også noget af JLC’s mest fremkommelige...

Du kan starte med en app som JLC har lavet. Der kan du komme til at se urene på dit håndled. Kræver en printer og iOS/iPhone.

İmage

Du printer et armbånd, tager det på, vælger uret du vil prøve i appen, holder kameraet i retning af dit håndled og så ser du det i virtual reality/augmented reality. Ganske cool.

Armbånd

İmage

Polaris Date

İmage

Polaris

İmage

Claus

Vacheron Fiftysix og lidt andet guf - BadHamster - 06-09-2018

Det ser sgu meget cool ud - det må jeg lige få prøvet

RE: Vacheron Fiftysix og lidt andet guf - Stensbjerg - 06-09-2018

Uuhh sådan en VC American i guld  Icon_hjerte Icon_drool
Men deres Overseas i chrono Will also do. Icon_party

RE: Vacheron Fiftysix og lidt andet guf - Stenstrup - 06-09-2018

Den VC American gør en helt rundtosset. Selv i ædru tilstand :)

RE: Vacheron Fiftysix og lidt andet guf - cfnissen - 06-09-2018

(06-09-2018, 03:28 PM)Stenstrup Skrev: Den VC American gør en helt rundtosset. Selv i ædru tilstand :)

Så enig. Og så kører det endnu hurtigere rundt når man ser listeprisen. 274k...

RE: Vacheron Fiftysix og lidt andet guf - Stensbjerg - 06-09-2018

Men så på den anden side, 
hvad er 275 klik mellem venner  Icon_e_biggrin1