|
Jeg er blevet fan af natoremme - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Jeg er blevet fan af natoremme (/showthread.php?tid=82532) |
Jeg er blevet fan af natoremme - Miwes - 16-07-2018 Det har altid været sådan at jeg nærmest havde et hade forhold til disse remme, hvilket jeg ikke kan redegøre nærmere for, men af alle usle remme var det dog den værste. Dette lille flade stykke nylon med til tider stærke farver, var i min optik at sjofle de smukke ure til ved at i-klæde dem sådan et tarveligt stykke "stof". Jeg vil dog stadig mene at disse remme kan være noget skrammel i de helt tarvelige udgaver (læs billig nylon) hvor de nærmest skære sig ind i huden, men efter jeg fik min Oris med en natorem og nu har gået med denne rem i et stykke tid, så må jeg bøje mig for hvor lækkert det er at bære et ur med sådan en rem. ![]() Den sidder super behageligt og efter en tur i bølgen tørre den hurtigt op og det samme når man vasker den. Remmen er bare let at holde ren og lækker, så jeg har jo været lidt på jagt efter disse remme, men her går det så lidt galt igen, for man finder ikke en ordentlig natorem og da slet ikke i rette længde, med mindre man bestiller over nettet. De er jo ikke særlig kostbare disse remme så man kan jo holde sig en del remme og skifte lidt rundt alt efter farveskema der nu passer ind. Så er der jo lige det med de tunge ure og her har jeg testet lidt på mit Andersmann og det holder altså stadig og er en rigtig god oplevelse med en natorem også på dette ur, så jeg er fan og vil i fremtiden helt klart holde mig disse remme, hvis ellers jeg kan finde dem i rette kvalitet og længde. ![]() ![]() ![]() Selvfølgelig virker spændet på disse remme lidt spinkelt men det er vel med til at man ikke mærker ret meget til det og den tynde rem er bare nødt til at holde den tykkelse for at kunne komme gennem stift og horn, så det giver sig selv...ja! ja!...jeg indrømmer at have taget fejl og er nu glad for at det Oris kom forbi og jeg fik prøvet en natorem. Blot mit lille input her i sommervarmen og må jeg ikke lige indskyde at netop i denne varme tid er disse remme at foretrække frem for gummiremme som kan være noget af en prøvelse i sommervarmen hvad svedige håndled angår, jeg har endda en rem der har udluftning i sin formgivning, men slet ikke nok og derfor ikke videre behagelig at gå med. Jeg er blevet fan af natoremme - Avantismo - 16-07-2018 Jeg elsker Nato og Zulu remme. Men det er klart at det ikke spiller til alle ure, samt at pris og kvalitet hænger lidt sammen. Det er en billig måde at prøve en masse remme af. Gør man sit forarbejde kan man godt finde noget godt til en rimelig pris. Levetiden på en natorem må også forventes at være kortere end på en kraftig læderrem. For mig er natoremme billigere remme. Jeg er feks IKKE klar til at smid over 1000kr for en org Omega natorem. Ps de er gode til folk med hår på armene. De niver ikke i hårene ;) Og så lige et par billeder ![]() ![]() ![]()
RE: Jeg er blevet fan af natoremme - Henrik A - 16-07-2018 Godt skrevet Michael! Jeg syntes nato-remme er prefekte til at "puste" nyt liv i et ur. Ure forandre udseende ekstremt meget, blot ved skift af rem, samt lethed ved skift af disse, det tiltaler mig meget. Dog syntes jeg ikke alle ure egner sig til nato-remme, men så er det jo bare at lade være;-) Jeg har en 4-5 stykker til mit Helson, hvor 2 af den er i læder, disse kan også anbefales! Til Kim. Jeg er bange for at jeg godt kunne finde på at købe en Omega-natorem, hvis jeg fandt den rigtige kombi. Kunne forstille det kunne være lidt frækt til et moonwatch
RE: Jeg er blevet fan af natoremme - Stensbjerg - 16-07-2018 Jeg er selv blevet beliver på NATO Faktisk er noget af det jeg savner mest nu hvor jeg alene går med Suunto, Et ur som netop kan "gå" med NATO RE: Jeg er blevet fan af natoremme - bjorn_e58 - 16-07-2018 Mon ikke vi er mange, der har været der, og jeg fandt lige et billede: ![]() /Bjørn RE: Jeg er blevet fan af natoremme - onkeldunkel - 17-07-2018 (16-07-2018, 05:00 PM)Avantismo Skrev:Det Helson er virkelig flot og en super farvekombination sammen med remmen RE: Jeg er blevet fan af natoremme - Miwes - 17-07-2018 Jeg er meget enig...super flot rem til det ur RE: Jeg er blevet fan af natoremme - MichaelA - 18-07-2018 Enig! Man kan få en masse spas ud af de remme og helt uden at skulle have noget værktøj frem. RE: Jeg er blevet fan af natoremme - Miwes - 01-08-2018 Så fik jeg endelig bestilt nogle nato remme som jeg synes ser rigtig lækre ud og glæder mig til at prøve dem. Jeg har ingen erfaring med at købe den vej, men nu må vi se. https://www.kristianhaagen.com/product-page/nato-strap-bond-trilogy-wb-original Ps. laver en lille video af remmene når de kommer, så kan jeg sige om lidt om kvaliteten og "feel" Jeg er blevet fan af natoremme - HG - 01-08-2018 (01-08-2018, 05:29 PM)Miwes Skrev: Så fik jeg endelig bestilt nogle nato remme som jeg synes ser rigtig lækre ud og glæder mig til at prøve dem. Jeg bestilte dem i går :-) Sent from my iPhone using Tapatalk |