Urdebatten / Urforum
ditur.dk - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78)
+--- Forum: Good Guys / Bad Guys (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=73)
+--- Tråd: ditur.dk (/showthread.php?tid=82321)

Sider: 1 2


ditur.dk - Dr_Cyrus - 26-02-2018

Hej

Nogen der kender til ditur.dk. Jeg kan se kasper skev her inde tilbage i 2014, men har vist ikke været aktiv siden. Jeg tænker på deres brugte Omega vintage ure, som alle er i superstand, ny serviceret, hvis man læser beskrivelsen.

Det kan jo være dejlig nemt at handle i Danmark.


RE: ditur.dk - gmt-geek - 27-02-2018

(26-02-2018, 10:02 AM)Dr_Cyrus Skrev: Hej

Nogen der kender til ditur.dk. Jeg kan se kasper skev her inde tilbage i 2014, men har vist ikke været aktiv siden. Jeg tænker på deres brugte Omega vintage ure, som alle er i superstand, ny serviceret, hvis man læser beskrivelsen.

Det kan jo være dejlig nemt at handle i Danmark.

De er nogle svindlere.... - ÅBENBART IKKE!!!!

Uden at kende sitet overhovedet så gik jeg af nygerrrighed ind under "Omega"

Halvdelen af billederne i deres annoncer er tyvstålet fra tidligere annoncer på andet EU site:

https://www.vintage-portfolio.com

Det er let at genkende stilen på billederne - og jo - jeg har set de specifikke annoncer listet tidligere på EU sitet....

De KAN selvfølgelig have købt de specifikke ure med henblik på videre salg og genbrugt billederne - men MON dog.... 

Jeg ville holde mig langt væk.....

(Og jo - jeg har taget skærmdump af de ure jeg refererer til når nu de fjerner dem ASAP... )

Vh. Jon


RE: ditur.dk - stenstrupigen - 28-02-2018

(26-02-2018, 10:02 AM)Dr_Cyrus Skrev: Hej

Nogen der kender til ditur.dk. Jeg kan se kasper skev her inde tilbage i 2014, men har vist ikke været aktiv siden. Jeg tænker på deres brugte Omega vintage ure, som alle er i superstand, ny serviceret, hvis man læser beskrivelsen.

Det kan jo være dejlig nemt at handle i Danmark.


"Mitur.dk" er efter min mening helt reale nok. Nogle af deres ekslusive ure har været til salg længe, men et par er solgt og nogle har lige fået service og andre har ikke lige fået service.

Der er totalt ligegyldigt at billederne er lånt. Det er muligt at de har samrbejde med udgiver af billederne.

Der er 2 ting som jeg synes du skal tænke over. Jeg villle normalt godt vide hvem der giver uret service og så ville jeg være lidt ked af at de kun giver 6 måneders garanti på disse ure. De skal jo give 24 måneder. De er e. mærket, og det troede jeg ikke man kunne blive med den garanti de giver. 

Ellers vil jeg sige at hjemmesiden er pæn, men kvaliteten af deres ure er langt under hvad jeg bryder mig om, men priserne og udvalget gør at der er noget for dem som bare ønsker et ur i "kortere" tid.


RE: ditur.dk - gmt-geek - 06-03-2018

(28-02-2018, 08:48 AM)stenstrupigen Skrev: "Mitur.dk" er efter min mening helt reale nok. Nogle af deres ekslusive ure har været til salg længe, men et par er solgt og nogle har lige fået service og andre har ikke lige fået service.

Der er totalt ligegyldigt at billederne er lånt. Det er muligt at de har samrbejde med udgiver af billederne.

Der er 2 ting som jeg synes du skal tænke over. Jeg villle normalt godt vide hvem der giver uret service og så ville jeg være lidt ked af at de kun giver 6 måneders garanti på disse ure. De skal jo give 24 måneder. De er e. mærket, og det troede jeg ikke man kunne blive med den garanti de giver. 

Ellers vil jeg sige at hjemmesiden er pæn, men kvaliteten af deres ure er langt under hvad jeg bryder mig om, men priserne og udvalget gør at der er noget for dem som bare ønsker et ur i "kortere" tid.

Det ville umiddelbart være svært for mig og ville kræve en større indsats at skrive så meget vås på så få linier....


RE: ditur.dk - P.N. - 06-03-2018

Tak for kaffe  Icon_lol


RE: ditur.dk - stenstrupigen - 06-03-2018

(06-03-2018, 10:53 AM)gmt-geek Skrev: Det ville umiddelbart være svært for mig og ville kræve en større indsats at skrive så meget vås på så få linier....


Dit vås er på 1 linie: "De er nogle svindlere"...


RE: ditur.dk - gmt-geek - 07-03-2018

(06-03-2018, 09:47 PM)stenstrupigen Skrev:
(06-03-2018, 10:53 AM)gmt-geek Skrev: Det ville umiddelbart være svært for mig og ville kræve en større indsats at skrive så meget vås på så få linier....


Dit vås er på 1 linie: "De er nogle svindlere"...

Whatever - jeg har diskuteret med dig før og det fører aldrig nogen fornuftige steder hen!

Jeg kommer aldrig til at købe hverken fra tidligere nævnte site eller fra dig...

Så over and out herfra!


ditur.dk - KimT - 07-03-2018

Jeg kender ikke siden og har ikke kigget på den, men bare læst denne tråd og har en generel betragtning. Hvis man tager billeder fra andre sælgere og bruger som sine egne bryder man ophavsretsloven, hvilket er strafbart. Gør et firma dette (og jeg ved ikke om det er tilfældet i det konkrete tilfælde) er det ikke et sted, jeg ville handle.


RE: ditur.dk - gmt-geek - 07-03-2018

Ret skal være ret og dem der kender mig ved også at jeg aldrig ville løbe fra at korrigere mig selv hvis jeg havde taget fejl!

Nu ved jeg jo hvem der ejer EU sitet med de omtalte billeder så ham har jeg lige talt med, og ditur.dk har ret til at bruge billederne af de ure de køber af ham!

Jeg har tilrettet mit første indlæg vedr. svindel, men jeg synes stadig det er dårlig business!

- Og jeg havde jo også taget forbehold for at jeg kunne tage fejl....

"De KAN selvfølgelig have købt de specifikke ure med henblik på videre salg og genbrugt billederne - men MON dog.... "

Vedr. stenstrupigen indlægget...

Så holder jeg også fast i det er en omgang vås - måske lige bortset fra første sætning...

Vh. Jon


ditur.dk - KimT - 07-03-2018

At de har styr på rettigheder og brug af billeder, virker meget reelt. Altså at de har taget kontakt til ejer af billederne og lavet en aftale.