Urdebatten / Urforum
Overvejelser omkring nyt ur. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Overvejelser omkring nyt ur. (/showthread.php?tid=82320)

Sider: 1 2 3

Overvejelser omkring nyt ur. - Larsb - 25-02-2018

Jeg har tidligere skrevet om JLC master calendar med eller uden meteorskive, og det er stadig et ur, jeg gerne vil have, men i den senere tid er jeg blevet mere og mere tændt på, at mit første JLC skal være en Reverso. Den model, jeg har været mest interesseret i, er Grande Taille, som  har den smukkeste skive med bølgemønster  guillochering og mærket på en hævet plakette.

İmage

På turen til JLC tidligere på ugen kom der så en ny Reverso på banen. Det er en Duiface ned to tidszoner, og den var ganske tiltrækkende. Der er blot det problem, at hvis det er økonomisk muligt, så vil jeg gerne have et billede på bagsiden. Men fristende var den.

İmageİmage

Grande Taille we ved at udgå, men Ole Mathiesen har et eksemplar tilbage, hvilket er nok til mig , så der sker nok noget på den front i løbet af ugen.

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk

Overvejelser omkring nyt ur. - cfnissen - 25-02-2018

Hej Lars,

Smukke ure begge to. Reversoen er bare noget for sig.

Bliver spændende at se dit endelige valg - og hvis det bliver Grande Taille, så er det jo bare starten på en rejse.

Uanset valget, så bliver det godt.

Claus

Sent from my iPhone using Tapatalk

Overvejelser omkring nyt ur. - tg - 26-02-2018

Uhhh, spændende :-D

Master kalender med meteorit skive er ellers utrolig fed ;-)

Sendt fra min E5823 med Tapatalk

RE: Overvejelser omkring nyt ur. - p.sebastian - 26-02-2018

jeg er også blevet mere og mere fanisneret af JLC på det seneste og kan godt se dut valg kan være svært. Jeg ville personligt vælge duoface som jeg synes er mere spændende ur og man få lidt samme udtryk som Grande Taille på den hvide side.

held og lykke med valget
p.sebastian

RE: Overvejelser omkring nyt ur. - Larsb - 26-02-2018

(26-02-2018, 12:12 AM)tg Skrev: Uhhh, spændende :-D

Master kalender med meteorit skive er ellers utrolig fed ;-)

Sendt fra min E5823 med Tapatalk

Hej TG,

Jeg synbes stadig, at meteoritskiven er fantastisk, men man kan ikke det hele på en gang - jeg kan ihverfald ikke Icon_smil - så jeg må vælge.

(26-02-2018, 10:33 AM)p.sebastian Skrev: jeg er også blevet mere og mere fanisneret af JLC på det seneste og kan godt se dut valg kan være svært. Jeg ville personligt vælge duoface som jeg synes er mere spændende ur og man få lidt samme udtryk som Grande Taille på den hvide side.

held og lykke med valget
p.sebastian

Hej Sebastian,

Jeg havde også de tanker, men der er en anden overvejelse ind over: Jeg vil gerne have udsmykket bagsiden. Min far var kunstner og jeg vil gerne have et af hans billeder på. De ville ikke sioge, hvad det ca koster, da vi var hos JLC i sidte uge, men jeg har en fornellemse af, at det ikke bliver et emalieret biollede, men en gravering af en stregtegning, Jeg er igang med at udvælge tegninger og så skal vi have dem sendt til JLC og få et tilbud.

RE: Overvejelser omkring nyt ur. - p.sebastian - 26-02-2018

Så ville jeg da vælge et Reverso hvor du kan få lavet graveringer på, det lyder som et rigtig god ide og fed hyldest til ens far.

fed historie, bliver spændende hvad du vælger.

p. sebastian

Jeg skal nok fortælle, hvad der sker, men foreløbig skal jeg ind og købe mit Grande Taille. Så må vi se, hvad det koster med udsmykningen. Det er et stort arbejde at lave både emalier og gravering. Det bliver lavet i hånden og det kræver godt nok en sikker hånd. Vi så dem side og arbejde, og når man ved, at en fejl betyder, at man skal begynde forfra med en ny baagkasse, så kan man gpdt forstå, at det koster.

RE: Overvejelser omkring nyt ur. - mojohe67 - 26-02-2018

Jeg har stor glæde af denne : https://imgur.com/a/k2B1o
den er med hvid skive bagpå. Den er også Grande Taille størrelse.

RE: Overvejelser omkring nyt ur. - Stensbjerg - 26-02-2018

Jeg havde taget GTeren den two tone hvide skive,
Mener jeg slet ikke Dual Face modellen matcher.

DFeren er også et fedt ur men jeg syntes farverne på skiverne er lidt "hårde"
Der har GTeren den klassiske retro stil indbygget med farven som et Reverso (for mig) også skal have. Icon_cool

Men uanset hvad vej du går får du et total fedt ur,
Og tillykke med det. Icon_Up

(26-02-2018, 04:28 PM)mojohe67 Skrev: Jeg har stor glæde af denne : https://imgur.com/a/k2B1o
den er med hvid skive bagpå. Den er også Grande Taille størrelse.

Det er godt nok også en lækker reverso. Og der er bare så mange forskellige modeller gennem tiden. For en del år siden kiggede jeg på en reverse med glasbagside og et meget flot decoreret værk. Jeg holder stadig lidt øje med den.

(26-02-2018, 10:05 PM)Stensbjerg Skrev: Jeg havde taget GTeren den two tone hvide skive,
Mener jeg slet ikke Dual Face modellen matcher.

DFeren er også et fedt ur men jeg syntes farverne på skiverne er lidt "hårde"
Der har GTeren den klassiske retro stil indbygget med farven som et Reverso (for mig) også skal have. Icon_cool

Men uanset hvad vej du går får du et total fedt ur,
Og tillykke med det. Icon_Up

Det er nu ikke helt tosset, når man har det i hænderne, men skiven to GTen er bare en af de flottest på en reverso. Så er der også det praktiske med 2 tidszoner, men det må vente til et andet ur. For det bliver nok ikke det sidste Icon_smil