G-SHOCK GN-1000GB-1AER - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71) +--- Tråd: G-SHOCK GN-1000GB-1AER (/showthread.php?tid=82303) Sider:
1
2
|
G-SHOCK GN-1000GB-1AER - Miwes - 13-02-2018 Disse ure med deres specielle look og dybest set en rodebutik af plastik og lcd-skærme, er utrolig populære og forlængst ovre det at være et mode-fænomen. Urene har for alvor fundet sin plads hos samlere jorden rundt og ellers blot været et valg når der skulle indkøbes et ur der kan holde til hvad som helst. Jeg har efterhånden prøvet disse ure i mange forskellige design og med mange sjove navne, hvilket også er tilfældet med denne "Gulfmaster" der med sit genkendelige look stadig lige skal tjekkes for funktioner. Uret har udover månefase og tidevands visning, de sædvanlige stopur- og timer funktioner ved siden af alarm og her er udgaven også med analog visning, hvilket jeg godt kan lide. Den sorte og kombinationen med guld farvet lünette er IMØ en flot kombo, så er meget tilfreds med denne store plastik klokke. RE: G-SHOCK GN-1000GB-1AER - Miwes - 13-02-2018 Her en lille video der viser hvordan jeg har sat uret op. RE: G-SHOCK GN-1000GB-1AER - Miwes - 13-02-2018 Jeg må indrømme at prisen overraskede mig temmelig meget og gad vide hvad årsagen er ?? http://www.urkompagniet.dk/casio-g-shock-mrg-g2000ht-1adr.html RE: G-SHOCK GN-1000GB-1AER - Appleboy - 13-02-2018 (13-02-2018, 06:27 PM)Miwes Skrev: Jeg må indrømme at prisen overraskede mig temmelig meget og gad vide hvad årsagen er ?? Casio G-SHOCK unveils the MRGG2000HT-1A, a new special edition timepiece demonstrating the best in Japanese innovation and craftsmanship. The first-ever Bluetooth® connected MR-G is handcrafted using a traditional Japanese hammer tone technique with colors inspired by a Japanese cloud dragon. The MRGG2000HT-1A timepiece features three-way time sync capabilities made possible via Bluetooth Connectivity and G-SHOCK’s GPS Hybrid Wave Ceptor technology, accurately measuring time and location from anywhere on earth. A unique app allows users to easily set world time and other watch functions directly from their smartphone. This is the latest collaboration with third generation master metal craftsman Bihou Asano, who individually hammered each bezel and band using the Tsu-i-ki technique with a Kasumi finish: a traditional craft method that creates unique relief patterns through hammering. The colors found in the bezel and on the hands are reminiscent of the colors featured on a traditional cloud dragon – “Japan blue.” Created to be the epitome of luxury and strength, the MRGG2000HT-1A titanium case and band undergo a special deep-hardening treatment that renders it five times harder than regular titanium, while the diamond-like carbon coating of the band and a sapphire glass crystal offer outstanding scratch resistance. Tough solar technology ensures stable operation even when using power hungry functions. Each model also comes equipped with standard G-SHOCK technology of shock resistance and 200M water resistance, as well as world time (39 cities + UTC), an LED super illuminator light, daily alarm, a full auto calendar, 24-hour second stopwatch and 24-hour countdown timer, and automatic date update capabilities – all in a 49.8mm case. RE: G-SHOCK GN-1000GB-1AER - stenstrupigen - 13-02-2018 (13-02-2018, 06:27 PM)Miwes Skrev: Jeg må indrømme at prisen overraskede mig temmelig meget og gad vide hvad årsagen er ?? Ny teknologi og safirglas og titanium. Håndgravert mønster. Modtagelig signal fra 3 sateliter. Om et par år ville et med samme egenskaber måske koste en del mindre. Sjovt med det kæmpe spring i priser der er på G.shocks. RE: G-SHOCK GN-1000GB-1AER - Miwes - 13-02-2018 Appleboy > jo...men alligevel findes disse forskellige teknologier i langt billigere ure og jeg er da imponeret over at det hele kan samles i et hus og fred være med at man prissætter højt, men jeg er altså ikke overbevist RE: G-SHOCK GN-1000GB-1AER - stenstrupigen - 13-02-2018 (13-02-2018, 07:41 PM)Miwes Skrev: Appleboy > jo...men alligevel findes disse forskellige teknologier i langt billigere ure og jeg er da imponeret over at det hele kan samles i et hus og fred være med at man prissætter højt, men jeg er altså ikke overbevist Det er nok ikke teknologien der koster, men mere gravering og til dels titanium i den kvalitet. Men for et G.shock er det jo utroligt excentrisk. RE: G-SHOCK GN-1000GB-1AER - Miwes - 13-02-2018 (13-02-2018, 07:34 PM)stenstrupigen Skrev:(13-02-2018, 06:27 PM)Miwes Skrev: Jeg må indrømme at prisen overraskede mig temmelig meget og gad vide hvad årsagen er ?? Jeg er også helt klart lidt i shock over at disse ure kan springe så højt, men fint nok og de bliver jo solgt RE: G-SHOCK GN-1000GB-1AER - Stensbjerg - 13-02-2018 Bare koen står længe nok, Skal der nok komme en tyr og springe på.. Alligevel vil jeg vove den påstand, At såfremt prisen passer på det ur, så er der her mere tale om. At Casio her viser hvad de formår dags dato i disse ure, Mere end der er tale om en model i serien som de har i reel produktion for at tjene penge på. Og for dem hvor prisen ikke en faktor, Men hvor det drejer sig om at anskaffe sig det som de andre i flokken ikke har Eller har svært ved at anskaffe sig, der er denne en mulighed hvis det er et G-Shock man er i marked for. For mig er det kejserens nye klæder, men jeg er så også ligeglad med hva andre folk tænker Uanset hvad tillykke med dit nye G-shock Michael RE: G-SHOCK GN-1000GB-1AER - Miwes - 13-02-2018 Mange tak Jeg er nu også ret så ligeglad hvad folk køber og hvad der er rimeligt, det bestemmer vi jo heldigvis selv. Det er sjove projekter disse G-SHOCK og nærmest ikke til at tro på hvor mange forskellige udgaver der findes, men har nu surfet en del og fundet folk med kæmpe samlinger |