Urdebatten / Urforum
Et par ure retur fra service - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Et par ure retur fra service (/showthread.php?tid=82282)

Sider: 1 2

Et par ure retur fra service - 116520 - 03-02-2018

Hej venner,

Jeg har fået et par ure retur fra service hos hhv IWC og JLC. De er blevet serviceret med henblik på at sætte dem til salg (det ene havde defekt datoskifte, det andet trængte så meget til service at det performede elendigt på en vibrograf). Nu skal jeg sgu så lige tage mig sammen til at sætte dem til salg når de funkler som nye....

Jeg spammer jer lige med lidt billeder.

IWC GST rattrapante:

İmage

İmage

İmage

JLC Extreme World Chrono:

İmage

İmage

İmage

Og et stemningsbillede af GST'en sammen med dens storebror:

İmage

RE: Et par ure retur fra service - KlausM - 04-02-2018

Super flotte Morten!
Mvh
Klaus

RE: Et par ure retur fra service - cfnissen - 04-02-2018

Wow. Det må være dejligt at få dem hjem - også selvom de skal videre.

To flotte og lidt specielle modeller. Den JLC er lidt vild med stopur, worldtimer mv. samt en speciel støddæmpende kasse. Den er også stor, men stadig flot.

Skal de finansiere noget nyt, eller inddække et nyligt køb (spørger jeg nysgerrigt)?

Claus

Et par ure retur fra service - 116520 - 04-02-2018

(04-02-2018, 01:54 AM)cfnissen Skrev: Wow. Det må være dejligt at få dem hjem - også selvom de skal videre.

To flotte og lidt specielle modeller. Den JLC er lidt vild med stopur, worldtimer mv. samt en speciel støddæmpende kasse. Den er også stor, men stadig flot.

Skal de finansiere noget nyt, eller inddække et nyligt køb (spørger jeg nysgerrigt)?

Claus

Jeg er på en rejse mod færre ure, i en erkendelse af at der er nogle af mine ure jeg går meget lidt med vil jeg prøve at sælge dem og købe få andre lidt dyrere ure. Jeg har allerede to JLC til salg hos chrono.dk, pengene fra disse samt de to i denne tråd skal bruges på et eller max to nye ure.

JLC extreme world chrono har jeg været super glad for, det er et ualmindeligt flot ur som kan bæres til overraskende meget og jeg syntes det fungerer fint med de 46 mm selvom jeg ikke har verdens største håndled. Jeg må bare konstatere at det næsten altid er IWC Big Pilot eller Blancpain Fifty Fathoms der ryger på armen når jeg har lyst til et lidt stort ur.

GST serien er i mine øjne en af de fedeste serier i nyere tid fra IWC og rattrapante er en spændende komplikation, der her fås til en overraskende lav pris. Men jeg har jo også GST perpetual calender så det er oftest denne der vælges.

Et par ure retur fra service - cfnissen - 04-02-2018

(04-02-2018, 09:59 AM)116520 Skrev: Jeg er på en rejse mod færre ure, i en erkendelse af at der er nogle af mine ure jeg går meget lidt med vil jeg prøve at sælge dem og købe få andre lidt dyrere ure. Jeg har allerede to JLC til salg hos chrono.dk, pengene fra disse samt de to i denne tråd skal bruges på et eller max to nye ure.

.

Spændende. Jeg har længe haft de samme tanker, men ikke fået gjort noget ved det. Måske er 2018 året? God inspiration, tak!

Hvis det skulle ske, så kunne potentielle mål være JLC Extreme Lab 2 eller VC 1921 Americain....eller noget FPJ.

Hmmm, måske skulle man komme igang?

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

RE: Et par ure retur fra service - Jens - 04-02-2018

Med jeres udgangspunkt er det i hvertfald spændende at følge med i, hvor I bevæger jer hen!

Mvh Jens

RE: Et par ure retur fra service - 116520 - 04-02-2018

(04-02-2018, 12:09 PM)cfnissen Skrev: Spændende. Jeg har længe haft de samme tanker, men ikke fået gjort noget ved det. Måske er 2018 året? God inspiration, tak!

Hvis det skulle ske, så kunne potentielle mål være JLC Extreme Lab 2 eller VC 1921 Americain....eller noget FPJ.

Hmmm, måske skulle man komme igang?

Claus

Go for it Icon_party

RE: Et par ure retur fra service - Stensbjerg - 04-02-2018

Virkeligt et flot/lækkert JLC,
En af mine all time favoritter fra dem. Icon_cool

Vil du afsløre lidt om hvad disse service har kostede ?
Der høres jo mange historier  Icon_blink

Du har jo reelt første hånds viden. Icon_Up

RE: Et par ure retur fra service - 116520 - 04-02-2018

(04-02-2018, 02:09 PM)Stensbjerg Skrev: Virkeligt et flot/lækkert JLC,
En af mine all time favoritter fra dem. Icon_cool

Vil du afsløre lidt om hvad disse service har kostede ?
Der høres jo mange historier  Icon_blink

Du har jo reelt første hånds viden. Icon_Up

Ja det er jo ikke de billigste at servicere.....

IWC'en kostede for service 6.100 kr. hvortil kom udskiftning af ødelagt foldespænde til 2.500 kr., så i alt 8.600 kr. Da uret er med rattrapante havde jeg faktisk frygtet at det havde været noget dyrere.

Det var lidt værre med JLC'en, her kostede service 7.000 kr., men da der var behov for nye visere og udskiftning af begge pushere til chronografen kom der 2.900 kr. oveni for dette, så i alt 9.900 kr. Dette var lidt mere pebret end jeg havde forventet, jeg havde samme ur til service hos JLC i 2012, dengang kostede det "kun" 6.300 kr.

Så kan man jo altid diskutere om jeg får disse omkostninger ind når jeg sælger dem, det gør jeg nok ikke fuldt ud men JLC'en havde defekt datoskifte og IWC'en gik mildest talt elendigt på vibrografen og havde ikke været serviceret siden 2006, så jeg vil ikke sælge dem userviceret.

PS: jeg håber ikke jeg forbryder mig mod nogle af reglerne for forum ved at nævne priserne, hvis jeg gør så lad mig høre fra moderator så jeg kan slette.

RE: Et par ure retur fra service - KimT - 04-02-2018

(04-02-2018, 03:22 PM)116520 Skrev: PS: jeg håber ikke jeg forbryder mig mod nogle af reglerne for forum ved at nævne priserne, hvis jeg gør så lad mig høre fra moderator så jeg kan slette.

På ingen måde. Tværtimod interessant information.