|
Hvad var dit bedste ur indkøb i 2017 - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hvad var dit bedste ur indkøb i 2017 (/showthread.php?tid=82207) |
Hvad var dit bedste ur indkøb i 2017 - Miwes - 23-12-2017 Nu går året på held og lige om et øjeblik er vi i gang med 2018, så hvad var dit bedste ur indkøb i dette år. Jeg fik hul på Breitling's ur-katalog og var så heldig at der kom flere eksemplarer forbi, men det blev også til noget af det bedre fra Seiko i form af Ananta. Men, hvis jeg skal vælge mit bedste indkøb i 2017, så bliver det helt klart mit nye Cockpit B-50 der blev valgt med lidt usikker hånd, grundet tvivlen omkring et ur der var batteri-drevet. Heldigvis var min tvivl ikke stærk nok til at stoppe mig og skal jeg give et bud på et drømme ur for mig, er det helt klart denne B-50 fra Breitling, så den lander lige før året skifter og med garanti bliver det uret for de næste mange år. Til sidst er det at ønske jer alle en god jul samt et godt nyt år, men masser af ur-snak og hvem ved, måske et nyt ur eller to ![]() ![]()
RE: Hvad var dit bedste ur indkøb i 2017 - Stensbjerg - 23-12-2017 Tudor Black Bay Bronze. Som også er sendt videre da jeg har noget andet i tankerne (mere om det i 18 forhåbenligt) Og så blev jeg aldrig rigtig gode venner med spændet på remmene. Men det ændre ikke på at den linje ure med in-house mad i min bog Er I top 3 over bedste value for money køb til de priser de sælges til brugt, Det er for sindsygt Hvad var dit bedste ur indkøb i 2017 - jk - 23-12-2017 ![]() Fandt en IWC Ingenieur “Tribute to Italy”, som kun er lavet i 150 eksemplarer. JK Sent from my iPad using Tapatalk RE: Hvad var dit bedste ur indkøb i 2017 - Miwes - 23-12-2017 Stensbjerg > Du er en forsigtig handelsmand og smart ikke at gøre noget overilet JK > godt fundet Hvad var dit bedste ur indkøb i 2017 - cfnissen - 23-12-2017 God tråd. Altid spændende at se hvad der har vakt begejstring i løbet af året. Mit er klart Tudor Black Bay Bronze Bucherer. Kombinationen af skive, rem og bronzekassen er uovertruffen - og som Stensbjerg også nævner, så er value-for-money aspektet latterligt godt. At man så får en oplevelse med i købet i form af kassens farveskift gør det jo ikke ringere. Her er uret få minutter efter købet. Flot guld-agtig farve. ![]() Her er det for et par uger siden med den flotte patina. ![]() ![]() Så er det andres tur! Claus Sent from my iPad using Tapatalk RE: Hvad var dit bedste ur indkøb i 2017 - Stensbjerg - 23-12-2017 Kan ikke mindes at jeg er blevet kaldt som forsigtig før, Men derfor kan det sagtens være rigtig De sidste tre ure jeg har købt (og solgt igen) har været ure, Hvor hjertet har bestemte det var ure jeg havde haft et godt øje til længe, og gerne ville prøve og kun det billigste blev set IRL (under 5k) før købet. Nu sidder jeg her 800 kr i + samlet set efter alle tre ure er solgt igen, og det er netop min tilgang for på den måde koster min hobby mig ikke det store samlet set, Og sjovt nok er det som jeg "savner" mest det som kostede mindst. Jeg vil ikke betegne mig selv som det jeg personlig forbinder forsigtig, Jeg er ret sikker på at min familie særlig i mine yngre dage heller ikke gjorde men jeg har min egen tilgang til køb og salg af urene. Jeg kommer aldrig ud i et must sell med mine ure, Så Det kan være sådan at hvis det er det absolut billigste på markedet man er ude efter, Ja så er det ikke mig man skal handle med. hvis det for nogen er at være forsigtig jamen så er det det jeg er for dem, hvilke er cool nok Jeg kalder det at have is i maven Hvad var dit bedste ur indkøb i 2017 - Avantismo - 23-12-2017 Fed tråd. Og fede ure der kommer frem. Personligt er jeg glad for alle køb. Skal jeg vælge et må nok være Sinn U1 som jeg havde kigget efter i rigtig mange år.
Hvad var dit bedste ur indkøb i 2017 - KimT - 23-12-2017 For mig er der absolut INGEN tvivl. Aldrig har jeg været så glad for et ur, som for mit Speedy Tuesday. Ventetiden blev betydelig længere end ventet og der er stadig nogle få som først bliver leveret i Januar. I mit tilfælde gik der tre til fire måneder længere end ventet, men da det først kom på armen havde det ingen betydning og alt blev tilgivet :-) Det trykker på alle mine knapper med sin - i det rigtige lys - vintageagtige grålige lünette og skive. Helt matpoleret kasse, påsat logo, stålvisere og evne til at fungerer med rigtig mange forskellige remme. Det jeg prøver at sige, er at jeg har umådelig svært ved at se hvilket ur der kan gøre det samme for mig. Jeg er forelsket.....
RE: Hvad var dit bedste ur indkøb i 2017 - pbr - 23-12-2017 Jeg er rigtig glad for mine russiske dykkerure, men der er ét ur købt i 2017, som står over dem alle, uanset det ikke er et dyrt ur - til gengæld er det konfigureret helt efter mine præferencer og derfor betyder det meget for mig. Det er samtidig mit daglige ur i 90% af tilfældene og vil også sidde på min arm juleaften Seiko SRP779J1 "Turtle" med Strapcode lænke, Yobokies lollipop sekundviser, Kanji daghjul og lunette, samt safirglas fra Chrystal Times
RE: Hvad var dit bedste ur indkøb i 2017 - Stensbjerg - 23-12-2017 F (23-12-2017, 03:05 PM)cfnissen Skrev: God tråd. Altid spændende at se hvad der har vakt begejstring i løbet af året. Tror rent faktisk at hvis ikke spændet havde drillet mig, Så var det i winderen endnu det er så godt/lækkert et ur. Og VFM wise burde dette ikke kunne lade sig gøre, At få de spec til de penge. Syntes den er fed i brun Men din blå Tager den lige det ekstra Claus. Sinn U1 havde jeg da de kostede under 10k brugt Et helt utrolig lækkert ur med super VFM her var det selve lænken der drillede mig ved at går ud af led oppe ved kassen. |