Urdebatten / Urforum
Placering af ur om natten - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Placering af ur om natten (/showthread.php?tid=81967)

Sider: 1 2

Placering af ur om natten - Pfaarvang - 21-07-2017

Hej Alle 

er så heldig at jeg har fået anskaffet mig et GMT Mater II 116710 fra 2008(best feeling ever!) men jeg er lidt i tvivl hvordan uret skal placers om natten så det taber/vinder mindst muligt ift. tyngekraft etc. pt. vinder det ca. +4 sek på et døgn og det er ganske acceptabelt tænker jeg? 
men hvordan lægger i jeres, på kronen? fladt ned på ryggen eller modsat kronen? 

har læst at du kan vinde/tabe lidt sekunder ved at lægge den på den ene eller anden side, eller er det mere aktuelt på ældre ure? 

glæder mig til at høre jeres input  Icon_smil

RE: Placering af ur om natten - bjorn_e58 - 21-07-2017

+4s per døgn er rigtig godt. Og om 14 dage er du fuldstændig ligeglad med at finde ud af, om du kan ændre på det ved at ændre dit brugsmønster, herunder natstilling. Læg det, så du nemt kan se, hvad klokken er, hvis du vågner. Det er ligesom at spørge om du kan spare en anelse benzin (nå nej, EL) ved at slippe speederen 200m før et rødt lys.

En googling vil sikkert give dig modstridende svar på dit spørgsmål.

Nyd dit dejlige ur!

/Bjørn

RE: Placering af ur om natten - Pfaarvang - 21-07-2017

(21-07-2017, 09:57 AM)bjorn_e58 Skrev: +4s per døgn er rigtig godt. Og om 14 dage er du fuldstændig ligeglad med at finde ud af, om du kan ændre på det ved at ændre dit brugsmønster, herunder natstilling. Læg det, så du nemt kan se, hvad klokken er, hvis du vågner. Det er ligesom at spørge om du kan spare en anelse benzin (nå nej, EL) ved at slippe speederen 200m før et rødt lys.

En googling vil sikkert give dig modstridende svar på dit spørgsmål.

Nyd dit dejlige ur!

/Bjørn

Hej Bjørn - det har du nok ret i, og du har ret google kommer med mange forskellige svar muligheder :)

RE: Placering af ur om natten - Miwes - 21-07-2017

Hvorfor ikke bare beholde det på mens du sover Icon_blink

Mens ellers tillykke med uret Icon_flag

Placering af ur om natten - KimT - 21-07-2017

Denne forklarer det fint. Det kommer fra en gammel Rolex manual.İmage

Placering af ur om natten - Pfaarvang - 21-07-2017

(21-07-2017, 01:03 PM)KimT Skrev: Denne forklarer det fint. Det kommer fra en gammel Rolex manual.İmage

Hej Kim - ja den kender jeg, men holder det også for nyere ure?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Placering af ur om natten - KimT - 21-07-2017

Efter min erfaring - ja

RE: Placering af ur om natten - bjorn_e58 - 21-07-2017

Hmm, mine ligger altid lodret med kronen op (og så bør I kunne finde ud af hvilken side af sengen, jeg ligger i!) og jeg har endnu til gode, at et af dem taber, og slet ikke "rather more seconds".

Icon_sleep

/Bjørn

RE: Placering af ur om natten - Stensbjerg - 21-07-2017

Brug "lortet"  Icon_blink
24/7 det er netop det som det er skabt til. Icon_Up

Tillykke med et fedt ur  Icon_cool

RE: Placering af ur om natten - khbk - 21-07-2017

Hver gang man tager et ur af/på, er der risiko for at tabe det.
Behold det på!
/
Kristen