Urdebatten / Urforum
Polering og NATO-rem - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Polering og NATO-rem (/showthread.php?tid=81825)

Polering og NATO-rem - morten.e - 03-04-2017

Hej med jer

Jeg var så uheldig at vælte på scooter på en ellers fantastisk ferie til Filippinerne. Foruden skrammer på knæ, hænder, arme og et blåt øje fik jeg desværre også ridset mit ur. Mit spørgsmål er nu om nogle af jer kan vurdere om det er noget der kan poleres væk og i så fald hvad det må koste.

Derudover er jeg på udkik efter en NATO-rem. Er der en af jer der kender en fysisk butik i Kbh området, der forhandler NATO-remme?

På forhånd takİmageİmage

Sent from my iPad using Tapatalk

RE: Polering og NATO-rem - Jens - 03-04-2017

Godt du ikke kom mere til!
Garanteret det kan poleres væk, men selv ville jeg beholde krigsskaden som et minde om ferien.

Ikke en fysisk butik, men monkeyswag i UK har Nato-remme. Eller måske Ravnkilde på Østerbro?
Mvh Jens

RE: Polering og NATO-rem - whoa - 03-04-2017

Uh ja det er en god skade! 😕 men godt der ikke skete mere! Ja hvis du evt kan leve med det, for man ville jo skulle fjerne materiale for at fjerne de ridser!

Men angående nato remme, så vil jeg sige cheapestnatostraps.com (EU) har stort udvalg til billige penge! Men skal det være en rigtig lækker nato rem så ville jeg gå efter ToxicNato (usa) men de har virkelig lækkert hardware og lækker rem
https://www.toxicnatos.com/collections/watch-straps/products/toxicadmiralty-20mm-only?variant=30627790733

Og et trin højere op har jeg hørt godt om http://phenomenato.com
De minder mere om sele materiale end nato (som Omega's nato remme)

Bare lige for at være sikker på du ved det, så kan du jo ikke bruge nato til det Oris!

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

Polering og NATO-rem - KimT - 03-04-2017

Godt du slap forholdsvis heldigt...

Det kan godt poleres væk og jeg tror jeg ville få det gjort hvis det var mig. Mht. natoremne, sælger Chrono.dk i Hellerup remme i butikken.

Tak for jeres svar. Jeg er også glad for der ikke skete mere og at vi var meget insisterende mht. at vi ville have styrthjelme på. Ellers kunne det være end meget værre.

Tak for tips vedr. nato remme. Jeg tager et kik på siderne.

@whoa
Er du sikker på man ikke kan finde en nato rem, der kan passe på et Oris Aquis date? Det er nok ikke en standard rem, men prøv at se billedet herunder. İmage

RE: Polering og NATO-rem - whoa - 03-04-2017

(03-04-2017, 09:33 PM)morten.e Skrev: @whoa
Er du sikker på man ikke kan finde en nato rem, der kan passe på et Oris Aquis date? Det er nok ikke en standard rem, men prøv at se billedet herunder. İmage

Altså alt kan jo lade sig gøre! Men har bare aldrig set det før, og ved der er mange der har spurgt om det inde på WUS (watchuseek - verdens største ur forum)
Men "problemet" er jo hornene på Oris Aquis, de er så tykke så remmen skal være utroligt smal (ville se dumt ud til uret) eller så skulle der skæres et hak i som i den læder rem du har smidt billede op af.. Hvilket så ikke er gjort så pænt på den der..
Men det ville jo ikke rigtigt fungere på en nato rem! Der var engang en der lavede en test af en adapter.. Men den døde vist igen..
http://forums.watchuseek.com/f74/oris-adapters-896620.html

Så tror det er et svært projekt.. Desuden vil jeg personligt vil tro så tynd en rem ville se dumt ud til så stort og maskulint et ur! Har selv et Aquis skal det lige siges ;-) men hvis du søger lidt adspredelse fra den tunge lænke (som jeg elsker) så kan jeg klart anbefale deres gummi! Den er virkelig lækker og har et fantastisk spænde med mulighed for at justere størrelsen on the fly! Det ændrer virkelig udtryk på gummien og føles som et helt andet ur! Og meget lettere på armen!

Off topic.. Jeg hedder for i øvrigt også Morten E (S) [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

İmageİmage

Af lænken İmage

Nu kiggede jeg lige lidt på dine billeder igen.. Kan godt være jeg så dem som dybere end de egentlig er ridserne.. Men noget andet er at jeg syntes der ser ud som om din skrue på andet billede er på vej ud.. Mine skruer sidder inde i hornene, hvor din er uden for.. Det ville jeg lige få kigget på (2 små lige kærvede skruetrækkere kan gøre det, men måske få en til at hjælpe med at holde uret imens, eller gå til en ur forhandler)

Tak for dit uddybende svar (Morten E S)
Jeg har overvejet Oris gummi remmen, men kan bedre lide nato remmen a la Omega og der er også mulighed for flere farverige kombinationer. Men jeg kan sagtens se hvad du mener med de store horn og at det kommer til at se underligt ud.

Mht. skruen har du ret. En anden af "krigsskaderne" var at skruen havde løsnet sig og jeg har tabt den. Inden jeg tog billederne i dag har jeg haft lænken af for at se hvordan den er fæstnet. Pt. ligger uret i skuffen indtil jeg få fat på en ny skrue. Jeg overvejer at beholde ridserne, som et minde om ferien. Og ærligt talt er de ikke så i øjenfaldne som de ses på billederne.

RE: Polering og NATO-rem - whoa - 04-04-2017

(03-04-2017, 10:39 PM)morten.e Skrev: Tak for dit uddybende svar (Morten E S)
Jeg har overvejet Oris gummi remmen, men kan bedre lide nato remmen a la Omega og der er også mulighed for flere farverige kombinationer. Men jeg kan sagtens se hvad du mener med de store horn og at det kommer til at se underligt ud.

Mht. skruen har du ret. En anden af "krigsskaderne" var at skruen havde løsnet sig og jeg har tabt den. Inden jeg tog billederne i dag har jeg haft lænken af for at se hvordan den er fæstnet. Pt. ligger uret i skuffen indtil jeg få fat på en ny skrue. Jeg overvejer at beholde ridserne, som et minde om ferien. Og ærligt talt er de ikke så i øjenfaldne som de ses på billederne.

Den er virkelig lækker den rem! Men det eneste "negative" jeg hører om Oris er faktisk det med hornene i forhold til andre remme, men alt andet ved uret er jo lækkert!

Ja det forklarer jo lidt med den skrue! Og ridser og buler er nærmest umulige at undgå, så jeg vælger også at leve med mine, de første er aldrig sjove at få men kan man lære at acceptere dem bliver man jo mere afslappet omkring det! Det er trods al en brugs ting!