|
First timer pilot ur. - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: First timer pilot ur. (/showthread.php?tid=81821) |
First timer pilot ur. - Stensbjerg - 31-03-2017 Her med et par mdr i bagagen med mit første pilot ur vil jeg dele lidt tanker, omkring uret og dette design som daily wear. Tankerne bag købet var at det er købt som et led i min "hvad findes der af dejlige ure til fornuftige penge" rejse, den havde indtil dette landet kun involveret dykkerure, men et GTG med en rigtigt god ven gav mig blod på tanden omkring pilot ur. Jeg læste lidt om disse ure og deres historie, Solide no nonsens ure som var tænkt og bygget som et redskab var den konklusion jeg drog, Her var ikke tænkte på ligegyldigheder som komfort og luksus urene var med piloterne på togt fordi de havde et formål, tankegangen med funktion før alt andet har altid tiltalt mig. Jeg begynde så at liste op hvad "mit" pilot ur generelt skulle opfylde, 1. Uret skulle være historisk forbundet med de rigtigt pilot ur ud over look a like niveau. 2. Uret skulle være pris "bevist" i opbygning som de originale så ikke noget luksus brand/produkt. (rejsen forskriver også max 5k) 3. Uret skal mest muligt optisk være tro med de originale ure = Intet brand eller andet fancy fra markedting afdelingen på skiven. Mit gode ven havde til vores GTG taget sit Archimede bronze pilot ur med, Jeg prøvede uret (det er altid farligt Efterfølgene læste jeg mere ind på mærket og syntes at deres Pilot Original Lim.Ed kunne vinges af på alle tre punkter, 1. Mærket er en del af ICKLER gruppen som produceret ure til luftwaffe unden 2. Verdenskrig. 2. Uret er bygget helt simpelt med et NOS Junghans lommeurs værk (en metode de originale også brugte) 3. Uret er helt rent i udtrykket skiven viser ikke andet end tiden. Så da jeg fandt den til salg brugt til hvad jeg syntes var en fair pris ja så trykkede jeg på køb, kompromimet mod de originale er selve størrelsen, de var om imod 55 mm i diameter, det her holder sig på 42 men det er jeg OK med når det skal bruges dagligt. Her er den så monteret med aftermarked læder NATO. ![]() Lad det være sagt med det samme designet på et pilot ur med den store krone er ikke noget alle kan/vil gå med, jeg har til tider mærker efter kronen når det har været monteret mange dag/nætter i streg men sjovt nok genre det mig aldrig, jeg opdager dem først når jeg tager uret af. Jeg syntes det er et fedt ur med en value der er helt utrolig er det så en keeper ?, Nej det vil jeg ikke sige for alle mine ure er som udgangspunkt til salg, Men rejsen er ihvertfald stoppet for nu. Uret har udvidet min ur interesse både med hensyn til type af ure og NATO remme, og det er et af de ure jeg ejer jeg er mest glad for så mission med rejsen er lykkes, Nemlig at få fjernet min fartblind omkring hvilke ure der kan være interessante alene ud fra hvad de koster. First timer pilot ur. - cfnissen - 31-03-2017 Hej Jacob, Fin historie og et nydeligt ur. Det er da nogle gode kriterier du har fået stillet op - særligt koblingen til historien synes jeg er sjov. Sjovt som man godt kan få glæde på armen for under 100k ;-) Claus ------ Claus har været ur-interesseret i efterhånden mange år - det hele startede med at han fik lov til at låne sin fars Jaeger-LeCoultre ur som dreng - siden er det gået ned ad bakke. Kan følges på Instagram under navnet @cfnissen. RE: First timer pilot ur. - Larsb - 31-03-2017 Uret ser lækkert ud og jeg kan godt lide detaljen med de blå visere. Hvor tæt det er på et Originalt B-uhr kan nok diskuteres, men det er jo heller ikke pointen med dit køb. Tilykke med det. RE: First timer pilot ur. - Miwes - 31-03-2017 Tillykke med flyveren RE: First timer pilot ur. - gmt-geek - 31-03-2017 God historie Jacob og du kender jo min holdning til stilen- mærket og den specifikke klokke ! :-) Den optimale Archimede for mig ville være en blanding af din og min.... Dit manuelle J. Vintage værk i min BR. kasse!! :-) Slipper du den en dag kan det være det kunne blive realiseret !! :-) Vh.Jon RE: First timer pilot ur. - Stensbjerg - 31-03-2017 Yes ven du har meget af æren for dette køb, Ja dette kunne være meget en cool kombo hvem ved some Day maybe. Claus: 100k er et beundringsværdigt budget Jeg var bare som tiden gik som urtosse begyndt at overse en masse dejlige ure, Alene (opdagede jeg) ud fra prisen det ville jeg væk fra, Man kan syntes meget forskelligt om de links uret/mærket har, Nogen syntes måske de er lidt søgt for mig tilføre de uret lidt ekstra de andre udbydere. Michael/Lars: Jeg takker. Holdt op imod de ure som IWC lavede til luftwaffe. https://www.google.dk/search?sclient=tablet-gws&site=&source=hp&q=luftwaffe+ure&oq=luftwaffe+ur&gs_l=tablet-gws.1.1.0j0i22i30k1l2.5529.11859.0.13808.12.7.0.5.5.0.154.782.2j5.7.0....0...1c.1.64.tablet-gws..0.12.833...0i131k1.c2UCLsQngco#imgrc=b9EeI-DfnfIN3M: Så er mit for mig ok tæt på alt taget i betragtning. Don't get me wrong jeg syntes Big Pilot er the daddy inden for pilot urene, Men den er i dag et luksus produkt som jeg syntes går imod disse ures dna. intet er nemmere end at finde et lækkert ur til Big pilot pris, Men det var bare ikke det jeg var ud i/efter her. RE: First timer pilot ur. - KimT - 31-03-2017 Dejlig når der deles tanker og baggrund omkring ens valg af ur, samt erfaringer når det har været i ens ejerskab i en periode P.s. og fedt du endelig er kommet i gang med natoremme RE: First timer pilot ur. - Stensbjerg - 31-03-2017 Lidt den læsning jeg var begyndt at savne herinde, Og det starter jo med en selv og så må man jo til tasterne Med hensyn til NATO jeg er total believer nu, bedre sent end aldrig Nogen kalder mig også stædig, who me First timer pilot ur. - tg - 31-03-2017 God læsning og fint ur. Jeg har selv kikket på stowa et par gange, men er bange for at det måske bliver for dresset, der kan jeg godt lide kassen på din. RE: First timer pilot ur. - Stensbjerg - 31-03-2017 Jeg er netop også glad for at kassen har det blasted look, Kontra en der bare var blank. |