|
2016 rinder ud.... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: 2016 rinder ud.... (/showthread.php?tid=81634) |
2016 rinder ud.... - KimT - 23-12-2016 Så nåede vi endnu en gang til årets ende og i den forbindelse er det jo nærmest en tradition med en tråd om ens "ur-år" samt evt. tanker om det kommende. Derfor vil jeg ligge ud med min fortælling, eller måske rettere sludder fra en efterhånden gammel mand. 2015 blev året hvor jeg sænkede min aktivitet på urfronten drastisk af flere årsager. Den primære var interessen for gamle motorcykler, som efterhånden har taget mere og mere af min tid til hobby aktiviteter. Der er et helt miljø omkring disse motorcykler, fuldstændig på samme måde som der er omkring ure og netop dette er en stor del af det for mig (på begge fronter). Jeg har, efter at have været en del af det danske ur miljø i mange år, først som passiv, derefter som aktiv og til sidst som ejer af de to daværende sider Urdebatten.dk og Itstime.dk brugt uanede mængder af tid på noget der relaterede til ure på den ene eller den anden måde. Det har været en fantastisk omgang og jeg har mødt bunkevis af skønne mennesker og har samtidig haft glæden af at prøve et enkelt ur eller to Beslutningen om at overdrage siderne til Thomas (ejeren af Chrono.dk og Vintageure.dk) var den helt rigtige og den efterfølgende sammenlægning til én side (Vintageure.dk) gav mig en ro omkring hobbyen til igen at genfinde glæden ved urene og de mange bekendtskaber, i stedet for at det handlede om moderering af forum, IT udfordringer, reklamesalg m.v. m.v. Min egen aktivitet, både herinde og i diverse facebook grupper har som følge af perioden med en lidt faldende interesse, selvfølgelig været noget mere beskeden end tidligere. Ikke desto mindre bød 2016 på flere fede oplevelser og især turen til Omega i Schweiz ser jeg tilbage på med enorm glæde (se evt. mere om den her http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=81297). Og i øvrigt en stor tak til Martin Issing, brandmanager for Omega, for mange gode oplevelser gennem året. Hvis du læser med Martin, er det et tab for Omega at du nu begiver dig videre, men en stor gevinst for din nye arbejdsplads ![]() Også de mange små møder med andre tosser fylder godt i hukommelsen på positiv vis og er noget jeg nødig vil være foruden, også fremadrettet - i gør det hele lidt federe Tråd om det for de interesserede her http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=81570 ![]() Nu er året så ved at rinde ud og der er ikke noget nyt på trapperne for mig, men drømme for 2017 er der masser af. Højest på den liste er der et Glashütte Original, et Omega og måske noget guld. Jeg har været omkring vintage mange gange gennem årene, men ender altid med at måtte sande nyere ure bare er mere mig. Ikke desto mindre falder jeg jævnlig "i fælden", især når man ser de mange flotte muligheder og mærker folks begejstring, men jeg har nu alligevel en ide om at jeg efterhånden er ved at være afklaret (for nu Afslutningsvis en KÆMPE tak til alle jer jeg har mødt gennem årene - det har været fantastisk og har lært mig en masse, både om ure, men også om mennesker og deres/vores forskelligheder. En stor tak til alle dem som deltager aktivt med at vedligeholde og udbrede interessen for ure på de platforme der er til rådighed og selvfølgelig til alle dem som læser med fra sidelinjen. Jeg håber på at 2017 - udover nogle spændende ure som nævnt ovenfor - også giver mig en chance for igen at nyde selskabet af de mange forskellige tosser. Meget kan man sige, men ure kan altså noget når vi snakker om at bringe folk sammen, uanset deres forskelligheder. Så herfra skal lyde et ønske om en glædelig jul og et godt nytår til jer alle. Jeg håber at se, høre og læse en masse spændende om ure (og alt muligt andet) i 2017 fra jer. Vi ses/snakkes/skrives ved RE: 2016 rinder ud.... - jk - 23-12-2016 Tak for et godt og interessant ur-år, Kim. Jeg er sikker på, at vi også i 2017 vil få glæde af dine velafbalancerede bidrag. Det er interessant, at du sværmer for gamle motorcykler, men ikke rigtig kan fastholde interessen for vintage ure. Nå, det kan jo komme endnu. Jeg vil fortsat prøve at bidrage med informationer om især urene fra Schaffhausen, men jeg kan nok ikke love at holde mig til det JK RE: 2016 rinder ud.... - TioMalo - 25-12-2016 Her ved det snarligt årsskift, tak for alt, Kim ! Dit milde og gode væsen hælder olie på bølgerne når vi skændes og slås. Tak for det og må dit nyt år være godt ! Vh. John RE: 2016 rinder ud.... - gmt-geek - 29-12-2016 Jeg takker også den anden vej Kim! - og også til alle andre der har været bidragende til at vi kunne få nogle hyggelige timer både herinde og in real life! @Kim - du ender på vintage guld holdet i 2017 - det er min forudsigelse! - Jeg kunne godt komme med et par gode bud på emner, men så ville jeg muligvis spænde ben for mig selv, så jeg vil læne mig tilbage istedet, og se hvad du ender op med.... vh. Jon RE: 2016 rinder ud.... - Stensbjerg - 29-12-2016 Her blev 16 året hvor jeg tog næste skridt i at finde et fedt ur til under 5k Valget faldt på et Archimede Pilot Orginal på NATO rem som også fik fat i mig i 16, Hvilke kom til at se således ud. ![]() Hvilke jeg på alle måder er meget tilfreds med. Sidst på året valgt jeg at offentlig gøre frikøbs klausulen på 2 af mine ure, Af flere årsager 1. Fordi jeg har et ur move i tankerne som kræver at noget bliver solgt, Og 2 fordi at interessen ikke er hvad den har været og jeg vil i 17 bruge mere tid på skydebanen, Hvilke også koster i tid og udstyr. Godt nytår til hele debatten. |