Urdebatten / Urforum
En spændende bog! - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: En spændende bog! (/showthread.php?tid=81538)

Sider: 1 2

En spændende bog! - cfnissen - 26-10-2016

Kom igen til at snolde lidt. Denne gang i form af en bog, der er udkommet for ikke så længe siden. Den er skrevet af en ganske entusiastisk samler, der hedder Ryan Schmidt.

Den er i ekstrem god kvalitet på billed- og tekstside med gode illustrationer af urværker, komplikationer og ikke mindst smukke ure.

Fandt den til GBP 35 pund på Amazon plus forsendelse. Det synes jeg er pengene værd.

Men bedøm selv...

Forside (med dagens ur fra JLC)

İmage

Første side er bare smuk

İmage

Indholdsfortegnelsen

İmage

Lidt blandet fra bogen

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Og bagsiden

İmage

Der er valuta for pengene - den er ca 350 sider tyk...

İmage

Jeg ved hvad jeg laver de næste par timer...

Claus

RE: En spændende bog! - Smilla - 26-10-2016

Ser godt ud. Giv gerne en vurdering når der er kikket lidt i den [SMILING FACE WITH SMILING EYES] om den kan anbefales

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

RE: En spændende bog! - MadsA - 27-10-2016

Altid dejligt med bøger Icon_smil

En spændende bog! - cfnissen - 29-10-2016

Indtil videre en rigtigt god bog, der i rimeligt enkelt sprog forklarer tingene.

Rigtigt gode eksempler på f.eks. deadbeat seconds, hvor det så bliver illustreret med forskellige varianter af tekniske løsninger.

Et andet eksempel er en gennemgang af fusee & chain, som bliver forklaret så jeg for første gang har forstået hvordan det virker - og med andre eksempler end 'bare' Lange & Söhne.

Og jeg er kun på side 62 af ca. 350 sider, så der er mere godt forude.

Som en sjov sidebemærkning, så har jeg skrevet med forfatteren via Instagram i dag, da han kommenterede et billede jeg havde lagt ud af bogen. Small world :-)

Claus

Sent from my iPhone using Tapatalk

RE: En spændende bog! - Smilla - 30-10-2016

Spændende tak Claus
Det lyder som det var et godt bud på emne til ønskesedlen

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

RE: En spændende bog! - JJensen - 30-10-2016

Det lyder spændende indtil videre, kender du "Wristwatches" af Gisbert L. Bruner og Christian Pfeiffer-Belli?

Jeg mener den kom i 2006 og købte den på bogudsalg for nogle år siden.
Hvis du kender den, er den du refererer til så bedre/mere spændende læsning for en ikke alt for meget inde i urverdenen?

En spændende bog! - cfnissen - 30-10-2016

(30-10-2016, 12:24 PM)JJensen Skrev: Det lyder spændende indtil videre, kender du "Wristwatches" af Gisbert L. Bruner og Christian Pfeiffer-Belli?

Jeg mener den kom i 2006 og købte den på bogudsalg for nogle år siden.
Hvis du kender den, er den du refererer til så bedre/mere spændende læsning for en ikke alt for meget inde i urverdenen?

Hej Jjensen,

Jeg kender desværre ikke den bog du nævner, så umiddelbart har jeg svært ved at sammenligne direkte.

Når jeg kigger på Amazon.com, så ser det ud til at bogen du nævner bliver opdateret med jævne mellemrum. Jeg kunne 'kigge ind' i en af de ældre udgaver. Der kunne jeg se, at bogen kørte på tre sprog og med en klar overvægt af tekst versus billeder.

Den bog jeg læser er lettere/flottere i sit layout med store, tydelige (flotte endda) illustrationer. I udseende er den mere 'kaffebordsagtig'. Indholdet/teksten virker en tand lettere i min bog, selvom jeg synes der er rigeligt med kalorier til en ikke-urmager. Om bogen du nævner blot er lidt mere gammeldags eller om den er mere teknisk kan jeg ikke entydigt sige.

Jeg synes pt. den er alle pengene værd, da den allerede nu har givet mig et par aha-oplevelser iført smukke billeder.

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

RE: En spændende bog! - JJensen - 30-10-2016

Hej cfnissen, tak for svar.

Jeg sidder med den omtalte bog lige i øjeblikket inspireret af din tråd her,
og den er tung både i vægt og - som du nævner - sprog, engelsk, tysk og
fransk og ja, der er en del tekst, men dog også billeder af mange urmærker.

Da den er fra 2006 er der ej urmodeller med fra de sidste 10'år, af gode grunde!

Så jeg vil absolut overveje den af dig beskrevne bog, den er jo tilmed rimelg
billig.

RE: En spændende bog! - Frans - 03-11-2016

Mangler lidt læsestof til denne mørke tid, synes det var en fair pris og den varme omtale gjorde at jeg lige har bestilt bogen af Ryan.

Tak for info Claus  Icon_Up

RE: En spændende bog! - cfnissen - 04-11-2016

(03-11-2016, 11:27 PM)Frans Skrev: Mangler lidt læsestof til denne mørke tid, synes det var en fair pris og den varme omtale gjorde at jeg lige har bestilt bogen af Ryan.

Tak for info Claus  Icon_Up

Det var da godt at høre! Jeg nyder den stadig. Der er mamge timer i den bog. 

Claus