Urdebatten / Urforum
Chrono24 & Ronald Grob - bad guys - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78)
+--- Forum: Good Guys / Bad Guys (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=73)
+--- Tråd: Chrono24 & Ronald Grob - bad guys (/showthread.php?tid=81500)

Chrono24 & Ronald Grob - bad guys - emilhass - 05-10-2016

Hej alle,

Ny her på sitet, men føler lige en lille advarsel er på plads.
Ville købe et IWC pilot Le petit prince hos Ronald Grob (Exklusive Zeitmesser) via Chrono24. trusted checkout.
Hos hr. grob stod uret til levering efter 3-4 dage. Da det var op til sommerferie rettede han det til 3-4 uger. Sådan set ok, da jeg vidste det inden køb. Grundet min ferie satte vi levering til 4-6 uger.
Han har holdt mig opdateret efter 6 uger og 2,5 måned. til slut sagde han bare at han ville ophæve handlen!! Det finder jeg mildest talt ikke seriøst og vil gerne lige slå ham lidt tilbage med denne tråd.
chrono24 har end ikke svaret på om det har nogle konsekvenser når en forhandler bare ophæver handlen, så med al tydelighed er jeg bare den lille mand i dette spil...
Nå, men op på hesten og ud og finde en ny forhandler eller et andet ur.... åbenbart svært at skaffe Icon_smil

mvh
Emil

RE: Chrono24 & Ronald Grob - bad guys - onkeldunkel - 05-10-2016

Velkommen til! Jeg forstår ikke helt hvad der er sket, specifikt denne sætning:

"Han har holdt mig opdateret efter 6 uger og 2,5 måned. til slut sagde han bare at han ville ophæve handlen!!"

RE: Chrono24 & Ronald Grob - bad guys - TioMalo - 08-10-2016

Jeg fatter ej heller sagens kerne...
Men, jeg tror at sagen har med dette at gøre:
Du har kontaktet en sælger som annoncerer ure men ikke har dem i lager. De skaffer dem hjem når der er mus i fælden.
Normalt går det når og hvis køberen er tålmodigt men specielt hvis sælgeren har sat prisen lige lovligt langt ned, finder han ikke en AD som vil sælge kaloriussen billigt nok fra bagdøren - så at også han kan tjene en skilling (eller to  Icon_blink ).
Og, igen - så vidt jeg fatter sagen korrekt - er det nøjagtigt det, der er sket her.

Derfor: Når du finder dit drømmeur (NIB oftest er det) fra Chrono24, spørg sælgeren hvorvidt han har uret mod det at han skal gå i gang og prøve at skaffe det.
Hvis den sidste mulighed gør sig gældende, spørg hvor lang tid regner han for at kunne skaffe uret.
Kommer han med en tidsgrænse du kan acceptere er det jo OK men husk at aftale at hvis han kan ikke skaffe uret indenfor de XYZ antal af uger i aftaler, aflyses handelen.
Det ser ud som om I ikke har aftalt dette og derfor han selv aflyser handelen når han ser at det vil være umuligt at skaffe uret til pris han har lovet det (og selv kan tjene de fornævnte skillinger i handelen).

Hvis det er dette, synes jeg ikke at der er meget "Bad Guy" i sælgeren. Sådan er reglerne i greymarket handel med ure.
Har jeg misforstået noget, skriv og forklar venligst.

Vh. John

RE: Chrono24 & Ronald Grob - bad guys - emilhass - 08-10-2016

Undskyld uklar tale. Forhandleren skrev til mig efter 6 uger og 2 en halv måned og informerede mig om fremskridt eller mangel på samme. Jeg holdt fast i at ville gennemføre købet. Som I beskriver så har han ikke uret på lager og det var jeg godt klar over da vi aftalte han havde 4 uger til at fremskaffe det. Finder det dog virkelig useriøst at han ikke på det tidspunkt har fået bekræftet at han kan få fat på uret i stalddøren. (Vi har der både mailet og talt i telefon) Det er der min kæde falder af. Men hvis det lyder til at være standarden så vil jeg acceptere det for fremtiden. Dog med stor undren. Men tak for rådet. Fortsat god weekend.