Urdebatten / Urforum
What to do !? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: What to do !? (/showthread.php?tid=81477)

Sider: 1 2

What to do !? - pbr - 17-09-2016

Vil lige præsentere jer for et 100% "1st World Problem" - men ikke desto mindre dog et mindre dilemma !  Icon_smil

Som flere af jer ved, har jeg tidligere ejet et Sumo i Pepsi Mod, som jeg "kom til" at sælge - et salg, som jeg senere fortrød og hvor jeg derfor indkøbte en blå Sumo, samt et Pepsi lynette-indlæg for at genskabe uret.

İmage

Nu har jeg jo så, inden jeg fik sat gang i modifikationen af det blå Sumo, været heldig at få fingrene i en PADI Tuna, der jo som bekendt har samme Pepsi farveskema.

İmage

Derfor fik jeg den tanke, at det måske ville være lidt for meget af det gode, at have hele 2 Seiko ure med næsten det samme udtryk - og derfor overvejer jeg, at beholde min Sumo i den helt blå konfiguration, som jeg faktisk synes er utrolig flot !!!

İmage

Samtidig med Pepsi lynette-indlægget købte jeg også et double-domed safirglas med antirefleks-coating på indersiden. Men nu er jeg kommet i tvivl om jeg skal få det monteret på uret, idet jeg er lidt bekymret for, om den relativt kraftige dome-form skal ændre urets udtryk alt for meget i forhold til det flade hardlex-glas.

Nogen, der har tanker og holdninger/meninger at byde ind med, der kan hjælpe mig lidt på vej - under alle omstændigheder er jeg er lidt træt af de mange reflekser i hardlexglasset !

Billeder af double-domed glas på Sumo, lånt fra nettet (ser nu egentlig meget godt ud  Icon_blink)

İmage

İmage

What to do !? - KimT - 17-09-2016

Leave as is.....

RE: What to do !? - Bjørn H. - 17-09-2016

har altid haft double-dome safir (MKII aftermarket) på mine SKX'ere - - hader selv det 'spejl' som flade glas har.
Go herfra

RE: What to do !? - Stensbjerg - 17-09-2016

Pepsi indlægget er ret cool til en Sumo,
Men når nu den har en PADI så havde jeg beholdt Sumo som ab fabrik,
Da jeg generelt mener at intet "hjemme tuning" er bedre end det Seiko kan præstere.

Hardlex sagaen er død for mig jeg ville altid beholde det hvis Seiko har sat det i uret,
Her er mine tre største grunde.

1. Det har en flot glød.
2. Det er ægte Seiko (opfindelse)
3. Det er ægte tool. (Evnen til at give efter)

De 1 første verdens problemer  Icon_e_biggrin1 Icon_Up

RE: What to do !? - Avantismo - 17-09-2016

Skift glasset til domed safir. Drop pepsi indlægget.

Blot min mening.

What to do !? - tg - 17-09-2016

Domed ser super godt ud, får selv lyst til en sumo nu...
Når nu du har en Pepsi så lad da sumo forblive blå. Så kan du jo altid skifte indlægget i sumo'en når padi bliver solgt til KimT ;-)

RE: What to do !? - pbr - 17-09-2016

(17-09-2016, 05:10 PM)Avantismo Skrev: Skift glasset til domed safir. Drop pepsi indlægget.

Blot min mening.

Det er lige nu også det mest sandsynlige udfald - hardlex glasset kan jo gemmes, hvis jeg skulle blive træt af safirglasset !  Icon_smil

Uret får lov til at forblive 100% blåt !

What to do !? - bcmb - 17-09-2016

Double dome!

Sent from my iPhone using Tapatalk

RE: What to do !? - khbk - 18-09-2016

En mere radikal løsning ville være at skille sig af med de tre omend pæne Seiko dykkerure og anskaffe et MM300.
Så er "alle problemer" løst!

/
Kristen

RE: What to do !? - pbr - 18-09-2016

(18-09-2016, 01:05 PM)khbk Skrev: En mere radikal løsning ville være at skille sig af med de tre omend pæne Seiko dykkerure og anskaffe et MM300.
Så er "alle problemer" løst!

/
Kristen

He he he ........... det kan man da kalde at tænke ud af boxen !!  Icon_blink

Desværre, så findes MM300 vist ikke i blå (hvilket jeg gerne vil have i min samling) og desuden, så har jeg aldrig været helt så forelsket i den model ........... den virker lidt for smal og høj og lynetten virker til at være for kraftig til skiven, uagtet kvaliteten er langt over de Seiko´er, som jeg allerede har  Icon_smil