Urdebatten / Urforum
Iwc mark XVIII - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (http://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (http://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: IWC (http://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=75)
+--- Tråd: Iwc mark XVIII (/showthread.php?tid=81469)

Sider: 1 2

Iwc mark XVIII - Mancini - 09-09-2016

Hej

Iwc mark XVIII

Overvejer dette ur. Hvad vil i mene man skal gi for et nyt. Synes priserne svinger ret meget når man kigger på prisen. Kan kkkenhelt finde ud af om 35 eller 25 er normalt. På chrono 24 kan man endda få dem ned til 21k så.. Men hvad med der har uret er det anbefalelsesværdigt. Sort model jeg går efter

RE: Iwc mark XVIII - jk - 09-09-2016

Det er lidt vanskeligt at vide, om det er Mark 17 eller 18 du går efter? Du skriver nemlig begge dele.
JK

RE: Iwc mark XVIII - Mancini - 10-09-2016

Hov undskyld, jeg mene mark XVIII

Iwc mark XVIII - jk - 10-09-2016

Det er helt OK. Det er en rigtig klassiker, som trækker linien helt tilbage til Mark 11. Jeg kan godt lide Mark XVIII versionen, fordi IWC gik tilbage til den traditionelle datovisning. Størrelsen på 40 mm er også rigtig fin. Jeg mener udsalgsprisen ligger omkring 35 K. Det er åbenbart ret nemt at finde dem til 25 K på Chrono24. Hold dig til europæiske forhandlere. Der kommer for mange omkostninger på ellers. Så vidt jeg kan se, er der ganske mange muligheder f.eks. I Tyskland.

Sent from my iPad using Tapatalk

Ok tak. Så det er rigtig nok at man kan spare ca. 10k. Tænkte bare der måtte være noget jeg havde iverset da jeg faktisk tit syntes at chrono24 ligger nogenlunde i samme prisleje som herhjemme. Selvfølgelig kan man altid finde en eller anden mærkelig handel som er billigere, men som udgangspunkt. Syntes umiddelbart det er et fedt ur til omkring de 23-25k men 35-36k og uden lænke synes jeg slet ikke holder. Så føler man sig bare dum og føler man har betalt for navnet. Det føler jeg allerede ved de 25 men ikke mere end hvad jeg føler rimeligt

Jeg kan se at jeg føler meget   Icon_e_biggrin1

Kan man kun få 36mm i grå dial
Og hvad med det dejlige ingenour 3239
Nice

RE: Iwc mark XVIII - Mancini - 11-09-2016

Nå må se om det kan blive til et mark XV istedet.
Også billigere, bedre for lille muldvarp. Muldvarp lidt slidt lige nu

RE: Iwc mark XVIII - jk - 11-09-2016

Den grå skive findes kun i 36 mm versionen. Ingenieur ref. 3239 er et rigtigt fint ur med blødjerns kasse, som det sig hør og bør IMHO for en "rigtig" Ingenieur.
Mark XV er også et fint klassisk IWC ur. Hvis den passer bedre til pengepungen, er det et udmærket valg.
Held og lykke med jagten!
JK

RE: Iwc mark XVIII - Mancini - 11-09-2016

Jo er kommet til at bruge penge på noget helt andet så urene har jeg valgt må være et noget mindre budget. Med tiden forhåbentlig maks 30.000kr ialt måske lidt over. Ha selvfølgelig fundet de 3 stk der skal prøves først. Men nu har jeg selvfølgelig ikke pengene . Helvedes. Tror jeg starter med iwc XV
Men de to andre kan jeg få for stort det samme som mark xv. Skal høre om en mark xv er svær at få fat i generelt ? For ellers kan man jo vente med iwc uret istedet.