Urdebatten / Urforum
Nyt - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Nyt (/showthread.php?tid=81435)

Sider: 1 2

Nyt - Stensbjerg - 24-08-2016

Hvad er det rimeligt et godt ur koster ?
Det meste rigtige mener jeg er det som kunderne vil betale.

Men spørgsmålet vendte alligevel tilbage i mine overvejelser igen og igen,
Mens jeg også var ærgelig over den "fart blindhed" som kan snige sig ind på en ur tosse.

Så jeg satte mig for at prøve at finde gode ure til ca 5k brugt og se 
Om der var noget jeg havde misset.

Første skud var et Citizen

RE: Nyt - Mancini - 25-08-2016

Hvorfor køber du ikke bare det du rigtig gerne vil ja e en gang for alle. Tager uret på og beholder det resten af livet. Hvis det har vist sig man bli er ved med at bytte de ure man køber så synes jeg man skulle se på hvad man efenrlig har gang i og så stoppe det. Derfor jeg siger hvilken en vil du virkelig gerne have. Det andet her er jo et hurtigt fix og så er det forfra igen. Det er ikke sundt for nogen. Det fede i et ur er sa et man har købt og man når der til at ha ejet det længe riftig længe og uret har en historie sammen med en selv. Jeg kender dette fra mig selv. Det tog mig bare ikke særlig lang tid at se. Selvfølgelig skal maman ba lov til at få noget erfaring finde ud af hvad man er til og det tager noget tid og måske skal man ha det samme jr og af med det igen nogen gange før man ved hvad der er det rigtige. Men kommer svaret ikke så er mit råd at stoppe. Eller køb det rigtige, måske to og så gå ud og leg med din datter eller se fodboldkamp i tv eller kys din kæreste eller spil et knstrument læs en bog gå en tur. Istedet for at sidde og søge hele nettet igennem for det næste fix som så snart skal byttes igen. Helt ærligt det er faktisk ynkeligt. Dette er ikke myntet specielt på dig trådstarter. Men på os alle synes selv det er en rimelig betragting jeg kommer med. Er ikke ude på at være fræk selvom det måske lyder lidt hårdt.

Nyt - phrede - 25-08-2016

(25-08-2016, 12:07 AM)Mancini Skrev: Hvorfor køber du ikke bare det du rigtig gerne vil ja e en gang for alle. Tager uret på og beholder det resten af livet. Hvis det har vist sig man bli er ved med at bytte de ure man køber så synes jeg man skulle se på hvad man efenrlig har gang i og så stoppe det. Derfor jeg siger hvilken en vil du virkelig gerne have. Det andet her er jo et hurtigt fix og så er det forfra igen. Det er ikke sundt for nogen. Det fede i et ur er sa et man har købt og man når der til at ha ejet det længe riftig længe og uret har en historie sammen med en selv. Jeg kender dette fra mig selv. Det tog mig bare ikke særlig lang tid at se. Selvfølgelig skal maman ba lov til at få noget erfaring finde ud af hvad man er til og det tager noget tid og måske skal man ha det samme jr og af med det igen nogen gange før man ved hvad der er det rigtige. Men kommer svaret ikke så er mit råd at stoppe. Eller køb det rigtige, måske to og så gå ud og leg med din datter eller se fodboldkamp i tv eller kys din kæreste eller spil et knstrument læs en bog gå en tur. Istedet for at sidde og søge hele nettet igennem for det næste fix som så snart skal byttes igen. Helt ærligt det er faktisk ynkeligt. Dette er ikke myntet specielt på dig trådstarter. Men på os alle synes selv det er en rimelig betragting jeg kommer med. Er ikke ude på at være fræk selvom det måske lyder lidt hårdt.

Welcome
To
The
Very
Wrong
Forum

- via iPhone

RE: Nyt - MadsA - 25-08-2016

Citat:Helt ærligt det er faktisk ynkeligt

Du er da ikke for kløgtig.

RE: Nyt - gmt-geek - 25-08-2016

(25-08-2016, 12:07 AM)Mancini Skrev: Hvorfor køber du ikke bare det du rigtig gerne vil ja e en gang for alle. Tager uret på og beholder det resten af livet. Hvis det har vist sig man bli er ved med at bytte de ure man køber så synes jeg man skulle se på hvad man efenrlig har gang i og så stoppe det. Derfor jeg siger hvilken en vil du virkelig gerne have. Det andet her er jo et hurtigt fix og så er det forfra igen. Det er ikke sundt for nogen. Det fede i et ur er sa et man har købt og man når der til at ha ejet det længe riftig længe og uret har en historie sammen med en selv. Jeg kender dette fra mig selv. Det tog mig bare ikke særlig lang tid at se. Selvfølgelig skal maman ba lov til at få noget erfaring finde ud af hvad man er til og det tager noget tid og måske skal man ha det samme jr og af med det igen nogen gange før man ved hvad der er det rigtige. Men kommer svaret ikke så er mit råd at stoppe. Eller køb det rigtige, måske to og så gå ud og leg med din datter eller se fodboldkamp i tv eller kys din kæreste eller spil et knstrument læs en bog gå en tur. Istedet for at sidde og søge hele nettet igennem for det næste fix som så snart skal byttes igen. Helt ærligt det er faktisk ynkeligt. Dette er ikke myntet specielt på dig trådstarter. Men på os alle synes selv det er en rimelig betragting jeg kommer med. Er ikke ude på at være fræk selvom det måske lyder lidt hårdt.

Det er noget af det mest lamme jeg længe har hørt!

Jeg foreslår at du går ind og hygger dig på:

3parunderbukserforever.dk

RE: Nyt - MadsA - 25-08-2016

Det skrevne sprog minder mig utroligt meget om en anden bruger herinde, men det må admin jo se, om der er sammenhæng mellem IP-adresserne.

Icon_head

RE: Nyt - pbr - 25-08-2016

Et godt eksempel på, at man skal holde snitterne fra sin smartphone og/eller computer, når man har drukket !! Icon_computer

RE: Nyt - stenstrupigen - 25-08-2016

(24-08-2016, 09:38 PM)Stensbjerg Skrev: Hvad er det rimeligt et godt ur koster ?
Det meste rigtige mener jeg er det som kunderne vil betale.

Men spørgsmålet vendte alligevel tilbage i mine overvejelser igen og igen,
Mens jeg også var ærgelig over den "fart blindhed" som kan snige sig ind på en ur tosse.

Så jeg satte mig for at prøve at finde gode ure til ca 5k brugt og se 
Om der var noget jeg havde misset.

Første skud var et Citizen

Jeg vil give dig ret. Den super korte version er hvad kunderne vil betale.

Men ellers kan kun urproducenter sige hvad der er rimeligt når det er helt nye ure, der er tale om. Det har ikke ur producenter ikke helt begreb om efter min mening.

Ved brugte ure og rimelighed kan man jo se hvad markedet byder og hvorfor det samme ur er dyre et sted frem for et andet sted. For mit vedkommende er det nemt at se nogle af de ure jeg sælger, hvorfor de er dyre andre steder. Nemlig fordi nogle er dem er i en butik med 10 minutters leveringstid og ikke 7 - 9 dage. Og butikspriser er meget rimelige synes jeg for den totale pakke af service man får. Kan man undvære noget af servicen så tyrer man til nethandel.

Jeg vil godt også tilføje min mening om hvad et godt ur koster og ikke kun hvad der er rimeligt. Jeg plejer at sige et godt non chrono mekaniks ur ca 3.000 - 6.000 kr. Alt over er pynt på lagkagen. Ved et mekaniks chrono 5.000 - 10.000 kr. Alt andet er pynt på kagen.
Ved quartz non chono. 1.500 - 3.000 kr. Alt andet er pynt på kagen og med quartz chonograph 4.000 - 7.000 kr. Alt andet er pynt på kagen.

Og mærker er underordnet. Den pris du betaler for uret fortæller om kvaliteten.

RE: Nyt - P.N. - 25-08-2016

Jeg vil nu ikke stole på at prisen altid afspejler kvaliteten. Det er dog helt sikkert at du normalt ikke får mere kvalitet end du betaler for  Icon_blink
P.N.

RE: Nyt - KimT - 25-08-2016

(25-08-2016, 12:07 AM)Mancini Skrev: Istedet for at sidde og søge hele nettet igennem for det næste fix som så snart skal byttes igen. Helt ærligt det er faktisk ynkeligt.

Jeg er ynkelig og stolt af det Icon_party